30 Ağustos 2011 Salı

Bayramın ilk günü

Dün okulun ilk günüydü. Kota dolu olduğu için ekleyemediğim dersin hocasından onay almak için derse girdim ama sınıfın dolu olduğunu söyleyip dersi eklememin şu anda mümkün olmadığını söyledi. Ben de değişim ofisine gidip hocanın kayıt için izin verdiğini söyledim. Bu şekilde ekleyemediğim başka bir dersi daha ekledim ve şimdilik toplamda 5 dersim oldu. Ardından bi tane Korece konuşma bir tane de temel Korece dersi vardı ama her iki dersin hocası da hiç Korece bilmeyenleri gelecek pazartesiye kadar azat etti. Ardından akşam yemeği için grup 8'le yine Anam metro istasyonunun 3. çıkışında toplandık. Çok kalabalık olduğumuz için yemekler önceden sipariş edilmişti ve ben içinde domuz var mı diye garsona sorarken oradan iki kişi sen de mi domuz yemiyorsun yoksa dediler. Onlar da yemiyormuş. İsrail'den gelmişler. Sizin işiniz daha zor dedim. Ben en azından sadece domuz, alkol ve bazı deniz ürünleri içeren yemekleri yemiyorum. Onlar her şeyi didik incelemek zorunda oldukları için badilerini yanlarından hiç ayırmıyorlarmış. Onların dışında bir de vejeteryan arkadaşım var. Onunkini artık kendi karşılaştığım zorlukla kıyaslayamıyorum bile. Doğru düzgün hiçbir şey yiyemiyor. Halime şükretmem lazım.

Bugün ise bayramın ilk günüydü. Hayatımda ilk defa bayramı ailemden uzakta geçiriyorum. Normalde bayramlar her seferinde normal bir gün gibi geçse de uzakta olunca bir burukluk oluyormuş. Bayramımı sadece Faslı bir arkadaşım kutladı. Bir de bugünün bizim için önemli olduğunu öğrenen Alman bir arkadaşım beni kahve içmeye götürdü. Onun dışında gayet sıradan bir gündü. İlk dersimin sınıfı değiştiği için kampüste sınıf aradım. Gittiğim binada sınıf bile yokmuş. Tabi bina denilirse oraya. Yerin altında dünya inşaa etmişler sanki. Sonuç olarak sınıfı bulamadım ve göçmen kaydımı yapmak üzere değişim ofisine gittim. Kapının açılmasına yarım saat kala gittiğim halde kuyruk vardı. E tabi 600'e yakın değişim öğrencisinin kaydını bir günde yapmaya kalkarlarsa olacağı o. Sıra beklemekten diğer derslerimi de kaçırdım. Yapacak bir şey bulamayınca doğru yurda geldim. Birikmiş çamaşırları yıkamanın tam zamanı. tabi bu düre zarfında fotoğraf çekmeyi de ihmal etmedim:

Binadan karşı binanın görünüşü

Beş kat merdiven çıktıktan sonra fark ettim asansör olduğunu

Uluslararası ilişkiler binasından mahalleye bakış
Uzaktan yurdum da görünüyor

Ders yapan insanlar



Yanlış sınıfa geldiğimizi internetten kontrol edince farkettik

Haritaya göre ders burdaymış

Yerin altındaki mini kampüs



Bu fortoğraftan sonra sarjım bittiği için ortan geçen
Beyaz elbiseli Arapları çekemedim

Yurt penceresinden yağmuru seyrederken

Sıcak yağmur



Mescit de varmış yurtta

Çamaşırhane
1000 won yıkama 1000 won kurutma makinesine atılıyor

Burda plazma televiyon da varmış



Spor salonu
Şanslı günümdeymişim ki çamaşırlarımı kurutucuya koymak için aşağı indiğimde Japon arkadaşımı gördüm. Ramazan'ın ne zaman bittiğini sordu ben de bugünün bayram olduğunu söyledim. Bunu kutlamamız gerektiğini söyleyerek beni waffle yemeye götürdü:



Bizim kağıt helva işte

Onların yurdu da Seul manzaralı

Islak şemsiye poşeti, ben çöp sandım
Fotoğraf çektiğimi gören görevli halime çok güldü

Bayramda hediyeleştiğimizi söyleyip arkadaşıma nazar boncuklu
bileklik hediye ettim o da bana Japon mendili hediye etti
Yurda dönünce ailemi çevrimiçi buldum. Skype açıp odanın bir köşesine koydular. Saatlerce gelen gideni izledim. Kulağa ne kadar garip gelse de kendimi bir kutunun içinde hapsolmuş gibi hissettim. Nereye koyarlarsa beni orayı görebiliyorum sadece. Neyse en azından herkesle bayramlaşabildim. Hiç yoktan iyidir. 

Herkese iyi bayramlar. Zafer Bayramınız da kutlu olsun!


6 yorum:

  1. Abla seninde bayramın kutlu olsun ben burdan kutlayım.Ben: geçen yine yazdım bloguna.Korea-fans'tanım :) Takip ediyorum blogunu :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Senin de bayramın mübarek olsun =)

    YanıtlaSil
  3. Bende bu bloğunu korea-fans'taki yorumundan gördüm. Yaşadıklarını çok güzel anlatıyorsun.Bloğunu çok beğendim.Resimlere çok güldüm :D. Seninde bayramın mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  4. Bayramın kutlu olsun . =)
    yazı ve fotoğraflar için teşekkürler :D..
    nedense herkez aç kalıyor .. =) neyse devamını bekleriz ^^

    YanıtlaSil
  5. saadet bayramın mübarek olsun canım bilirim gurbette bayram burukluğunu ama sende çok güzel vakit geçirmişsin yinede:) umarım gelecek günler daha güzel olur senin için (bu arada ben zeynep cahide)

    YanıtlaSil
  6. ıslak şemsiye poşeti nedir ya ? çok zihni sinir tarzı bir icat olmuş :) tamam işe yarar düşününce ama ben şemsiyemi kalorifere yakın bir yerde açar öyle kuruturum arkadaş :) "Yurda dönünce ailemi çevrimiçi buldum. Skype açıp odanın bir köşesine koydular. Saatlerce gelen gideni izledim. Kulağa ne kadar garip gelse de kendimi bir kutunun içinde hapsolmuş gibi hissettim. Nereye koyarlarsa beni orayı görebiliyorum sadece. Neyse en azından herkesle bayramlaşabildim. Hiç yoktan iyidir." yüreğimi dağladın arkadaş :) gözümden tek damla yaş süzüldü :) bayramlaşmaya gelenlerin tepkilerini merak ettim :) özellikle de yaşlı birileri varsa :) Oğuz Şahin.

    YanıtlaSil