13 Ağustos 2011 Cumartesi

Gitmeden


Bilkent'te uluslararası ilişkiler okuyorum. Şimdi Kore Üniversite'sine gitmek üzere hazırlıklarımı tamamlamak üzereyim. Sekiz gün sonra ordayım inşallah.

Öncelikle bir yıl öncesine, 2010 yazına dönmek istiyorum:

Geçen yaz bu günlerde yaz okulunun bitmesinin verdiği rahatlıkla tüm günüm internette ve dolayısıyla Facebook ve Youtube arasında gidip gelmekle geçiyordu. Yine Youtube'a girdiğim bir gün sağ üst köşede kollarını açmış 5 kişinin vidyo karesi vardı. Youtube'a her girdiğimde üst köşede kocaman kocaman beni aç diye bağırması her ne kadar sinir bozucu olsa da dayanamayıp izledim.  Danseden 4 erkek ve ortada 1 kız. Büyük ihtimalle dans pratiği  yapıyorlar. Danslarının gayet güzel olmasının yanında müzikleri (her ne kadar hangi dil olduğunu anlamasam da) fena değildi. Vidyoyu ard arda birkaç defa izledikten sonra bu insanların kimler olduğunu merak ettim. Ah şu merak! Tahmin etmişsinizdir. İzlediğim Shinee'nin Lucifer dans pratiği vidyosuymuş. İşin kötü tarafı da ortadaki kız felan değilmiş. Daha sonra diğer müzik vidyolarını karıştırırken Kore'de yayınlanan televizyon programlarına rastgeldim. Kendime bir yaz eğlencesi bulmuştum! Zaten fiziksel olarak yeterince sempatik olan bu insanlar araya espri yeteneklerini katınca inanılmaz komik olabiliyorlar! Yazın sonuna kadar bu programları izleyip müziklerinin dinlemiş olmanın verdiği gazla okul açılır açılmaz bölümün değişim ofisindeki Yasemin Abla'nın kapısını çaldım:

- Merhaba ben değişimle Kore'ye gitmek istiyorum...
- Kore'ye Erasmus antlaşmamız yok.

Evet. Çok üzülmüştüm. Hem de okulun sitesinde Kore ile antlaşmamız olan iki tane üniversite olmasına rağmen. Heralde bizim fakülteye yok diye kendimi avuturken sevgili arkadaşım Rabia Siyaset bölümünden bir arkadaşının değişimle oraya gittiğini söyledi. Jet hızıyla yine değişim ofisinin kapısını çaldım:

-Kore'yle Erasmus antlaşmamız yok!

Nasıl olurdu ortada bu kadar Kore'ye giden gelen varken nasıl antlaşmmız olmaz. Bölümün değişim ofisini bırakıp okulun değişim ofisi başkanı dünya tatlısı Ayşegül Hanım'a mail attım ve Kore'deki iki üniversiteyle antlaşmamız olduğunu hatta ikisiyle antlaşmanın daha yolda olduğunu söyledi. Yine bölümün değişim ofisinin kapısını çaldım:

-Kore'ye gitmek istiyorum yardımcı olabilir misiniz?
-Kore'yle antlaşmamız yok.
-Ama varmış Ayşegül Hanım onayladı.
-Haa sen Exchange diyorsun ben Erasmus'u düşündüm direk.

Evet umarım şimdi niye her seferinde Erasmus'la değil Exchange ile gidiyorum dediğimi anlamışsınızdır. Erasmus Avrupa'ya gönderen ve üstüne bir de hibe olarak 400 Euro veren program. Exchange ise dünyanın geri kalanına gönderip beş kuruş vermeyen program. Her ne hikmetse Exchange'e başvurmak için not ortalamasının daha yüksek olması gerekiyor. Hem para vermeyin hem not isteyin. Kızdım şimdi.

İlk başta Kyung Hee Üniversite'sine başvurdum. Benim bölümüm o üniversitede Kore'nin en iyisiymiş üstüne bir de o kampüste bir ton ünlü okuyordu ama bulunduğu kampüs Seul'e çok uzaktı. Boş ver ünlüleri deyip Seul'deki kampüste olmak için bölümü değiştirerek başvurdum. Bir gün değişim ofisinden gelen mailde benimle birlikte bir öğrencinin daha gideceğini öğrendim. Facebook'ta buldum kendisini. Selcen adındaki bu şirin insan evladı daha önce Kore'ye gitmiş bir Amerikan Dili ve Edebiyatı öğrencisi. Mutluyum.

Daha sonra bir gün yine okulun değişim ortaklarını incelerken Kore Üniversitesi'yle antlaşma yapıldığını gördüm. Hemen Ayşegül Hanım'a fikrimi değiştirdiğimi, Kyung Hee yerine buraya gitmek istediğimi belirttim. Gelen cevapla bir kez daha sevindim çünkü Selcen de benzer bir mail atmış. Aklın yolu bir işte.

Sonuç olarak ikimiz de belgeleri tamamlayıp değişim ofisine verdik. Onlar da Kore'ye gönderdi. Bu aşamaya kadar biz okulla hiç muhatap olmadık. Değişim ofisi bizim yerimize bütün yazışmaları yapıp bize haber veriyordu. Hatta Ayşegül Hanım'ın kabul mektubumun geldiğini haber vermek için aradığı günü hiç unutmayacağım:

- Alo, Kabul mektubun geldi uç gel! 
5 dakika sonra:
- Hakkaten uçmuşsun!

O gün dersi felan unutup kutlama için eve gittim. Tahmin edersiniz ki pek bir kutlama havası olmadı. Biricik kızları dünyanın öbür ucuna bir yıllığına gidiyor nesini kutlasınlar. Masrafları da cabası. Bilkent'te burslu okumamın verdiği rahatlık bir sene boyunca bizim eve uğramayacaktı. Bunu önceden bildiğimden geçen yazdan para biriktirmeye başlamıştım. Özel ders vererek, okulun öğrenci çalışma programıyla yurtta nöbet tutarak hatta annemin altın gününe girerek 2000 liraya yakın para biriktirdim. Zaten daha gitmeden hepsi bitti. İleride gitmeyi düşünenler için kolaylık olması ve masrafların kafalarında şekillenmesi için ne kadar harcadığımı yazmak istiyorum çünkü ben başvururken okuduğum hiçbir yerden ya da sorduğum insanlardan parayla ilgili cevap alamadım. Herkes yuvarlak bir şeyler belirtmiş. Ben parayı yuvarlak biriktirip yuvarlak harcamıyorum diyorsanız işte size liste:

Uçak bileti: 431€  = 1000 TL (tek yön)
Yurt depozitosu: 200.000 Won = 302 TL
Yurtdışı sağlık sigortası: 100 TL
Öğrenci vizesi: 50$ = 85 TL
Yeşil pasaport: 54 TL (mavi pasaportta ayrıca harç ödeniyor yılına göre)
Posta + posta takip: 5 TL
Yurt Ücreti: 1,580,000 Won
*Dövizlerin TL karşılığı ödediğim zamanki fiyatıdır. 

Her ne kadar Uzak Doğu'ya hayranlığımın taa ezelden gelse de (çubuk tutmayı küçükken derslerde kalemlerde silgiyi tutmaya çalışırken öğrenmişliğim vardır) Kore diye bir ülkenin varlığından haberdar olmamı sağlayan (çünkü bizde Uzak Doğu'da sadece Japonya ve Çin vardır) yukarıda bahsettiğim vidyoyu paylaşmadan edemeyeceğim:


59 yorum:

  1. Blogun çok şeker olmuş. Yazılarının devamını bekliyoruzz.

    YanıtlaSil
  2. Kore vizesiz ülkelerden değil miydi,neden vize aldınız?

    YanıtlaSil
  3. Kore sadece 3 aylık süre için gelenlere vize uygulamıyor. Ben 1 yıllığına geldiğim için öğrenci vizesi almak zorundaydım.

    YanıtlaSil
  4. hergün yazamaz mısın? :D
    kıskanıyorum seni >.<

    YanıtlaSil
  5. Şu sıralar çevreyi tanıma ve yeni arkadaşlar edinmeye çok fazla vakit ayırdığım için yazmaya vaktim olmuyor. Boş vakit buldukça yazıyorum. Bir de sürekli yazıp insanları sıkmak istemiyorum. Zaten çok fazla takip eden de yok sanırım. O yüzden biraz rahat davranıyorum açıkçası. =D

    YanıtlaSil
  6. Lütfen yaz..Takip eden sayısının artacağına emin olabilirsinn..:D :D :D

    YanıtlaSil
  7. SHINee ... :D O kız sandıgında benim bir tanem Taemin. blogun süper.

    YanıtlaSil
  8. Selam Saadet! Vallahi ne yalan söyleyeyim blogun benim için deva gibi bir şey oldu. Ben IB öğrencisiyim. Üniversiteyi yurt dışında okumayı düşünüyorum ve Kore ilk tercihlerimden biri. KU'nun Pre-College Summer Programına başvuracağım bu yaz. Acaba iletişim kurabileceğim bir e-mail adresin var mı? Sormak istediğim sorular var (Kore'deki üniversite hayatı, orada öğrenci olmak, sıkıcı şeyler yani ;)), eğer cevaplayabilirsen çok mutlu olurum.

    YanıtlaSil
  9. Tabi, e mail adresim: ankasaa@gmail.com
    KU iyi bir tercih, umarım istediğine kavuşursun =)

    YanıtlaSil
  10. Bir şey soracağım. Yurda her ay ne kadar veriyorsun? Orada yaşamak zor mu? Ve... Harç ne kadar?

    YanıtlaSil
  11. yurt ücretini yukarıda yazmıştım. bu sadece bir dönemlik, kış tatili ve ikinci dönem tekrar ödeme yapmam gerekiyor.
    zorluk? diğer yazılarımı okursanız anlarsınız. sonuçta başka ülkede yaşamanın zorlukları olduğu gibi, o ülkenin getirdiği kolaylıklar da var. genel olarak soruyorsanız, ben zorlanmıyorum.
    son olarak değişim öğrencileri harcı türkiye'deki okuluna ödüyor, ben bilkent'te burslu okuduğum için para ödemedim.

    YanıtlaSil
  12. Selam, blogunuz çok eğlenceli ve bilgilendirici, ellerinize sağlık. Ben de Bilkent'te okuyorum, bu yıl 1. sınıftayım, 3. sınıf için yurtdışına gitmek gibi planlarım var ve Kore dizilerine olan ilgim sebebiyle Kore'ye de ilgim var, gitmeden önceki süreci biraz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz? Yani değişim ofisine gidip Kore'ye gitmek istediğinizi söyledikten sonra hiç bir şeyle uğraşmamışsınız gibi anladım (belki de ben öyle anladım :)), ama Bilkent'in sitesinde exchange şartlarına bakınca, TOEFL'da yeterlilik, mülakat gibi şartlar var, bu aşamalar sizin için nasıldı, vaktiniz olunca cevaplar mısınız? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Değişim ofisine bazı belgeleri tamamlayıp verdim sadece, geri kalan yazışmaları Ayşegül Hanım kendisi yaptı. Hatta Kore Üniversite'sine gönderilmesi gereken formları da ona verdik o gönderdi. Diğerlerine gelince, şartlar çok katı değil, Amerika dışındaki ülkeler de TOEFL istemiyor zaten. Mülakatta da zaten Kore'ye iki kişi başvurduğumuz için kolay oldu, mesela Amerika'ya gitmek isteyenlerin bir kısmı mülakatta elendi. Bir tek bazı belgeleri bir araya getirmek baya vakit aldı bir de bu Fukuşima patlaması bizi tedirgin ettiği için 2 ay gitsek mi gitmesek mi diye kararsız kaldık. Sonra nolcak başvuralım olmadı gitmeyiz dedik, sürenin bitimine çok az bir vakit kala belgeleri verdik. Gördüğün gibi şimdi burdayız =)

    YanıtlaSil
  14. Aaa bunu öğrendiğim çok iyi oldu, demek ki talep az olunca kolaylık da yapıyorlar, peki değişim öğrencisi kontenjanı nasıl ayarlanıyor, fakülte bazında mı bölüm bazında mı? Ayrıntılı ve hızlı cevabın için çok teşekkür ederim, bakalım bu 1 yıl neler gösterir, ama belli olmaz bu bilgiler yine de faydalı olacak benim için, çok sağol :)

    YanıtlaSil
  15. erasmus'ta bölüme göre kontenjan oluyor da exchange için bilmiyorum. zaten amerika dışında bir ülkeye exchange olarak gelmeyi planlıyorsan kontenjan konusunda düşünmene gerek yok, pek başvuran yok zaten.. ama mülakat kısmı önemli, normalde mülakat sonucu iki hafta sonra belli oluyor ama benim mülakat sonucumu mülakat sırasında söylemişlerdi. kaç kişi başvurursa başvursun ilk senin göndercez felan demişlerdi hehe. öyle yani, eğer istekliysen not ve diğer şartlar konusunda senden iyileri varsa bile çok fazla dert etmene gerek yok =)

    YanıtlaSil
  16. Süpermiş, çok teşekkür ederim bilgiler için, bunlar aklımın bir köşesinde bulunacak, ilk elden bilgi almak gibisi var mı :) Sana iyi eğlenceler, derslerinde de başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  17. Ay! Senin kadar ben de heyecanlandım. Hayırlı olsun. :)

    YanıtlaSil
  18. Peki oradaki harcamalarınıda mı sen karşılıyosun? Karşılıyosanda ortalama ne kadar tuttu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sponsorlarım var, her taraftan para yağıyor. ortalamam da fena değildir hani. sınıfı geçsek yeter.

      Sil
  19. Bir sey sorabilir miyim yurtta kac kisi kaliyorsun ve ayda ortalama tl bazinda ne kadar harciyosun seoul devlet universitesine aplikasyonum tamamlanmak uzere ama ben hala cok bir sey bilmiyorum mesela kabaca aylik en fazla ne kadara mal olur giderlerimiz yeme icme ve yasam masraflafimiz yurt haric bilgilendirir misin

    YanıtlaSil
  20. bloğunu çok beğendim çpk güzel benim bikaç sorum var bilkent üniversitesi exchange programı ile koreye gittin peki bu program her üniversitede varmı devlet üniversitelerinde olmak üzere,ve orada sayısal bölümlerde burs imkanı yani sana göre bi farklılık varmı sözellere az sayısallara çok mu bunu merak ettim ve para biriktirmeye üniversite kaçda başlamalıyım bunları merak ettim :)) ^^,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişim programının bazı devlet üniversitelerinde olduğunu tespit ettik. En son Sütçü İmam Üniversitesi'nin de bu kervana katıldığı haberi ulaştı elimize. Sayısal ve sözel bölümlerindeki burs imkanlarını da eşit ağırlıkçılar bazındaki istatiksel verileri tamamladıktan sonra yıllara göre tasarruf oranını belirlemeyi düşünüyoruz =)

      Sil
  21. gerçekten tebriğin büyüğünü hakediyosun hani allah bana da nasip etsin inşallah diyorum ve asıl soruya geçiyorum acaba korece biliyormuydun giderken ve ingilizcenin çok iyi mi olması gerekiyor aileni nasıl ikna ettin şu an hangi kore üniversitesindesin? genel olarak ne kadar harcama yaptın? :) fazla olduğmun farkındayım ama cevaplarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
  22. Üniversite sınavına hazırlanıyorum. Bilkent benim biraz boyumu aşıyor. Mesela İyte ye filan baktım. Tam anlayamadım sanırım fakat bu üniversitelerin anlaşmalı olduğu üniversite yok Kore de. Yani Bilkent in sitesinde yazıyor anlaşmalı olduğu okullar. Ama İyte de filan yok mesela. Diyeceğim o ki anlaşmalı olmasada üniversiteler gidebiliyor muyuz ki acaba. Yoksa hiç şansımız yok mu

    not bazı noktalama işaretleri için kusura bakma klavye sorunlu -gülücük olacaktı burda klavye bozuk olmasaydı-.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an İyte'nin anlaşması var mı diye soracaksın zannettim, böyle gubidik sorular çok geliyor da. neyse, sorunun devamını görüp rahatladım. Sorular çalıştığım yerlerden çıkınca rahatlıyorum. =)

      Soruna gelecek olursak, evet antlaşması olmadan gidebiliyorsun ama yazışmalarını, ikna etme aşamalarını kendin halletmen gerekiyor. Baya zorlu bir süreç yani. Bu şekilde Hindistan'a giden bir öğrenci duymuştum, sonuçta Türk üniversitelerinin Hindistan üniversiteleriyle bir anlaşması yok bildiğim kadarıyla. Umarım şehir efsanesi değildir.

      Bir de bunun dışında hemen hemen bütün büyük üniversitelerin "summer school" ya da "visiting student" adı altında yabancı öğrencilere o üniversitelerde ders alma hakkı veriliyor ama bildiğim kadarıyla onların ders ücretleri başvurduğun okula ödeniyor. Biraz masraflı yani.

      Son olarak da üniversite tercihini Kore'yle anlaşması olup olmamasına göre yapmamanın senin açından daha mantıklı olacağı kanaatindeyim.

      Başarılar =)

      Sil
    2. Abla süpersin ya. Okula gitmeden mesaj atayım dedim. Attıktan sonra dedim heralde 2-3 hafta sonra gelir cevap. O da ne okuldan geldim, mesajını gördüm çok sevindim. Ben daha gitmeden cevaplamışsın -gülücük-

      Konuya dönecek olursak çok sağol verdiğin bilgiler için. Hayırlısı ile bir üniversiteye geçeyim daha da kapsamlı araştırırım o zaman zaten.

      Eheheh -gülücük- abla tabiki öyle bir aptallık yapmam. Yani açıkcası öyle ahım şahım Kore aşığı değilim. Hatta hiç değilim heralde. Yani şu Kore aşığı kızlar gibi değilim. Aslında KORELİ aşığı kızlar diyelim. Sırf koreli erkekleri güzel buldukları için Kore ye gitmek istiyorlar vs. -eleştiren tipik Türk erkeği-


      Çok sağol iyi dileklerin için. Ben de sana hayatında başarılar diliyorum..

      Sil
  23. saadet ablaaaa benimde adım saadet ve bende senin gibi kore sever biriyim hastayım koreye o derece :D inşallah bana da nasip olur oralara gitmek daha bloğunu yeni görüyorum ama birgün oturup baştan sona okucam sana ulaşabileceğim bir adres var mı ordan sorucağım çoook soru var sana :D

    YanıtlaSil
  24. ben de korede okumak istiyorum ama merak ettiğim bi konu var uluslarası ilişkiler okuyodum dedin şimdi kore de hangi bölüm okuyosun ve hangi mesleği yapıcaksın ve de son olarak türkiye'ye geri dönücek misin ? şimdiden teşekkürler emeğine sağlık .

    YanıtlaSil
  25. bende bişi sormak istiyorum..şimdi lise 2. sınıf öğrencisiyim ve snu'da okumak istiyorum.amam burada öss ye girmeme gerek var mı bilmiyorum.benim bildiğim kadarıyla yok.korede de ilk başta girmek gerkmiyormuş..ayrıva sen orada hangi üniversitede okuyorsun?

    YanıtlaSil
  26. hayır burda girmen gerekiyo sonuçta orayı ya tutturamassan ben de lise 2'yim ve kore'de okucam ama çok araştırma yaptım herkes öss:'ye girmemi tavsiye etti

    YanıtlaSil
  27. hakılısın ama bende ona göre çalışma yapıyorum.ama mecbur mu? mecbur değiliz diye biliyorum.

    YanıtlaSil
  28. kesinlikle ama bence gir nolur nolmaz hem belki olmassa değişim şekliyle gidebilirsin canım :D

    YanıtlaSil
  29. İstanbuldan kalkarken bagajları transfer mı yaptırdınız? Yani tekrar bagaj alıp check in yaptırmadınız değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer aktarma yapacağınız yerde uzun süre kalmayı planlıyorsanız bagajların hepsini size veriyorlar. Eğer aktarma yapacağınız yerde sadece diğer uçağı bekleyecek kadar kalıyorsanız, onlar zaten kendileri transfer yapıyor,sizin ayrıca bir işlem yapmanıza gerek yok

      Sil
  30. ben bişey sorucam bende koreye gitmek istiyorum ve şimdiden para biriktirmeye başladım ben ön lisans mezunuyum çocuk gelişimi mezunuyum ve ingilizcemde orta derecede orta öğretmenlik yapabilirmiyim acaba ya da 1 aylığına gitsem napmam gerekir şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışma izni almak için gerekli olan şartları bilmiyorum ama öğrenci vizesi olanların ilk altı ay çalışması yasak. Öğrenciler İngilizce dersi veriyorlar part-time olarak, onda da genellikle ana dili İngilizce olanlardan tercih ediyorlar.

      Şu sıralar Ankara'daki Kore Kültür Merkezi, Amerika'daki Work&Travel tarzı bir program üzerine çalışıyorlarmış. Onlara sorup daha ayrıntılı bilgi alabileceğiniz kaatindeyim

      Sil
    2. Hmmm anladim yani ingilizcemin cok iyi olmasi gerekiyor ya gercekten cok gitmek istiyorum ve 2aydan beri arastiriyorum koreyi suan cok mutlu oldum hic cevap atmiycaksiniz sandim gercekten cok tesekkur ederim ara sira sorularim olursa ve cevap atarsaniz musait olunca cook minattar olurum umarim herkesin hayali sizinki gibi gercek olur :)

      Sil
    3. Umarım dilekleriniz gerçekleşir de en yakın zamanda Kore'ye gitme imkanı bulursunuz. Bazen bir şeyi çok isteyince gerçekten oluyor.

      Sorular bildiğim yerlerden çıkarsa elimden geldiğince cevaplamaya çalışıyorum. =)

      Sil
    4. ilk önce yazdıklarıma cevap verdiğiniz için gerçekten çok teşekkür ederim.İnşallah giderim.Merak etmeyin sorularım kolay :)ben 1 ay korede kalmak istiyorum fakat nerde kalıcağım konusunda bir çok araştırma yaptım ama malesef saçma sapan şeyler çıktı üstelikte ev kiraları çok pahalıymış gelsem nerede kalabilirim? :):)

      Sil
    5. Kore'ye gitmeye hazırlanan ya da giden yabancılar için hazırlanmış bir site var yer bulma konusunda. Ben hiç kullanmadım ama kullanıp memnun kalan çok arkadaşım var:

      http://www.goshipages.com/

      Umarım işinizi görür =)

      Sil
  31. Hımm aferin valla ya kafana koymuş yapmışsın darısı başıma:)

    YanıtlaSil
  32. blogu daha yeni gördüm süper yazmışsın size sorum olacak 1 )korea ya gitmek için ingilizce seviyesi hangi düzeyde olmalı 2)insanların size yaklaşımı nasıl oldu alışma sürenizde ki zorluk yada kolaylıkları anlatır mısınız

    YanıtlaSil
  33. blog süperrrrrrrrrrrrrr anlatımın çok orjinal kıskandım :D felsefede tartıştığın konuda verdiğin yanıt iyiydi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kıskanmacalar olmasın ya, mutluluk paylaştıkça çoğalır. Öbür türlü anlamı olmuyor çünkü =)

      Sil
  34. sadece uluslar arası ilişkiler bölümünde mi exchange var? yoksa her bölümden olanlar gidebilir mi?

    YanıtlaSil
  35. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  36. Merhaba Saadet abla :) Sayende Kore'ye gitme hayalimin olma olasılığı baya bir arttı. Böyle gidip başarabilen insanlar görünce ben neden yapamayım deyip tam gaz çalışmaya devam ediyorum. Bloğunu 5-6 aydır takip ediyorum ama yorum atmak yeni aklıma geldi, yazılarını okurken ki heyecandan olsa gerek, yardımcı olacak çok bilgi paylaşmışsın gerçekten teşekkür ederim, birde eğer koreye gitme gibi bir durumum olursa seninle konuşmak isterim, uygunsa mail,facebook yada twitter adresini alabilir miyim şimdiden teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  37. çooook uzun zaman önce yazmaya başlamışsınız ve hatta bırakmışsınız ama ben daha yeni tesadüf eseri buldum blogu
    çok fazla yazı var teker teker okuyacağım
    şimdi bu yorumlar nerden çıktı bu kadar zaman sonra diye düşünerek şaşırmamanız için bir yorumda bulunuyorum

    YanıtlaSil
  38. merhaba:)
    ben korede uluslararası ilişkiler okumak istiyorum. bu mümkün mü?suan siz uluslararası ilişkiler mi okuyorsunuz? beni bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  39. saadet abla ben nurşen koreden döndün mü blogu yeni keşfettimde merak ettimm

    YanıtlaSil
  40. Kyungh. üniversitesi Kore'de özel bir üniversite değil mi? Cevaplarsanız sevinirim, iyi günler. :)

    YanıtlaSil
  41. merhaba merak ettiğim bir konu vardi.. bende kamu yönetimi öğrencisiyim ve değişim öğrencisi olarak gitmek istiyorum ama merak ettiğim bir şey var bizim derslerimiz hemen hemen aynı sayılır sizde bilirsiniz yani sizin bölümünüzle :) acaba dersler sürekli ingilizce mi olarak işleniyor sınavda çok zorluk çektiniz mi bunun gibi.. cevaplarsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  42. Merhaba ! Ben sekizinci sınıf öğrencisiyim ve bu sene TEOG sınavım var.ama ben lisemi korede olumak istiyorum.bütün lise hayatımı orada okumak istiyorum.inşallah üniversite mi de orda okurum.Tabi bunun için ne yapmam gerekiyor? Liseye girmem için

    YanıtlaSil
  43. abla biliyorum bu çok eski ama acaba hangi üniversitede okuyordun veya hangi üniversiteler koreye exchange veya erasmus ile öğrenci değişimi yapıyor biliyor musun?

    YanıtlaSil
  44. Merhaba. Size Kore'de değişim öğrencisi olmakla ilgili sormak istediğim şeyler var, lütfen bana maille ulaşabilir misiniz? harmonyhalmeoni@gmail.com

    YanıtlaSil
  45. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  46. Merhaba ,Kore nasıl bir yer acaba bende üni de gitmek istiyorum ama ben sizin kadar şanslı değilim ama yine de size bise sormak istiyorum başka üniversite var mı ben sadece Ankara ve 9 eylül diye biliyorum

    YanıtlaSil