25 Ağustos 2011 Perşembe

Oryantasyonun üçüncü günü

Bugün şehir turu vardı. Sabah 8.30'da toplanma yerinde olmamız gerekiyordu ama ben oda arkadaşımın alarmına 8'de tesadüfen uyandım. Koştura koştura buluşma yerine vardım ama bir sorun vardı: lenslerimden birini ters takmışım ve tek gözüm bulanık görüyordu. Uzun süre çıkarmaya çalıştım ama çıkmadı bir türlü. En sonunda ordaki kızlar tek gözümde lens olmadığını söylediler. Saat 8.45'ti ve benim yurda gidip zamanında yetişmem imkansızdı. Badimden izin alıp koşa koşa yurda gittim ve tahmin ettiğim gibi lensimin teki beni aynanın önünde bekliyordu ve çoktan kurumuştu. Yenilerini takıp tekrar koşa koşa buluşma yerine vardığımda otobüsler kalkıyordu. Şansıma benim gibileri düşünerek geç kalanları toplama otobüsü bırakmışlar. O yüzden maalesef kendi grubum olan grup 8'in otobüsüne binemedim. İşin kötü tarafı şehir turu başlamadan yorgun düşmüştüm.

Otobüslerini bizim eski otobüslere benzettim
Otobüsün her tarafında bu fırfırlardan vardı
Plazma da kel alaka olmuş biraz




Kore'yle ilgili bir müze

Her şey dijital

İlk defa para üzerine kadın resmi basıldığını gördüm

Meşhur binalarının 3 boyutlu halleri

Kore dizileri de kültürün bir parçası

Ekrandan resim çekip altına not yazılabiliyor 


Resim yazısı ekle

Koreee!!

Resim yazısı ekle



Dijital içecek makinesi. Gazete okumak, mail göndermek de mümkün

Patenli polisler.
(Artistik hareketler de yapıyorlar)

Devlet başkanı burada oturuyormuş




Çok renkli




Çeşme














Eski ve yeninin birleşimi

Saray'ın içi
Çok dandik geldi bana


Saray önü


Şanslı günümdeyim çünkü domuz olan yemek hiç yoktu
(Ortadakinin dana eti olup olmadığını bin defa onaylattım)

Meksikalı ve yarı Arap yarı Koreli 
Yemekten sonra boş vaktimizde etrafı dolaştık. Caddenin üzerinde değişik dükkanların yanı sıra 2 tane de Türk dondurmacısı vardı. Şaşırmadım doğrusu.

Daha sonra geçen sene Ankara'ya gelen ama benim tam olarak ne olduğunu bilmediğim için gitmediğim NANTA'nın gösterisi vardı. Türkiye'deyken gidemediğim için çok üzülmüştüm. Gerçekten mükemmel bir performanstı. Salon Kore Üniversite'si değişim öğrencilerine ayrılmıştı ve o yüzden giriş kısmında adımıza özel hoş geldin mesajı verdiler. Ardından o gün şefin doğum günü olduğunu öğrendik. Bugünün konusu şefin yeğeninin yemek yapmayı öğrenmeye çalışmasıydı. Saat 6'ya kadar yemeği yetiştirmek zorundaydılar. Bir ara sahneye bir kız bir öğrenci alıp geleneksel kıyafetler giydirip yemekleri tattırdılar. Daha sonra bıçakları davul çalar gibi vurarak sebze meyve doğradılar. Bazı yerleri gerçekten çok komikti. Özellikle mimikler tek kelime etmeden oyunun anlaşılmasına yetiyordu. Saat 6 olduğunda ise pişirdikleri kek düğün pastasına dönüştü ve düğün müziği eşliğinde ekrana yemekleri tadan iki öğrencinin resmi geldi. Biz şaşırdık ama onlar şok olmuşlardır eminim. Çıkışta ellerinde düğün fotoğraflarını vermeyi de ihmal etmediler.

Şefin doğum gününü salonca kutladık









Uyarı aldığım için buradan sonrasını çekemedim

Meğer her gün farklı bir grup çıkıyormuş sahneye
Ben de bu kadar enerji harcayıp nasıl devam ettiklerini merak etmiştim

Bugünün grubu
Gösterinin sonunda seyircilere kevgirlerle top dağıttılar. Benim payıma da 3 tane düştü:

NANTA'dan sonra kampüse geri döndük. Gruptan bazı arkadaşlarla akşam yemeği için yer aramaya koyulduk. Domuz eti olmayan güzel yemek bulmak için baya dolaştık. En sonunda bibimbapta karar kıldık ama çok acıydı zor bitirdim. Sonra yorgun argın tekrar yurda dönüş. Uzun bir günü NANTA'nın tanıtım vidyosuyla kapatmak istiyorum:


9 yorum:

  1. otobüslerdeki incik, boncuk dantel olayına bayıldım :) vites topuzuna tespih de asmışlarsa tam bizdenler :D müzede ki her şeyin dijital olması biraz garip geldi :D bizim buradaki çanak, çömlek olayının dışında bir şeyler görmek hoş :D gazete okunup, mail atılan otomatlardan bir tane de bizim yurtlara istiyorum eğlence çıkar :D yalnız patenli ve tayt'lı polis mantığı beni bozdu :D burada madara ederler onları :D artistik hareketin kralını gösterirler :D şefin gösterisine de ayrıca bittim :) Oğuz Şahin.

    YanıtlaSil
  2. Fotoğraflarda en ilgimi çeken Kore dizilerinin gösterildiği o afişte Boys Over Flovers da vardı. Ah Lee Min Ho ne kadar tatlı çıkmııış. :D

    YanıtlaSil
  3. Sizi surekli bogdan takio ediyorum bende kore ye degism prog.gitmek istiyorum ama korede turbanli okumak uni serbest mi bilmiyorum lutfen bilgilendirir misiniz tesekkurler:-)

    YanıtlaSil
  4. Ay ama olmaz ki arkadaşım benim sınav çalışmam lazım böyle güzel bir blog kaçar mı ama ya:((( Tesadüfen buldum bloğunu geçen yıl takip ettiğim flysari diye bir bayan vardı, kapattı sonra niyeyse? Onu ararken burada çıktı:)) çok beğendim bloğunu... Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu aralar sınav haftasında bloğuma denk gelenler oluyormuş. Bana da sınav haftasında yazma şevki geliyordu, belki ondandır. =)

      Umarım herhangi bir olumsuz duruma mahal vermemişimdir =(

      Sil
  5. Saadet abla lütfen bunu görürsen melodymusicrayz@hotmail.com ' u ekle . Lütfen . Sana çok önemli sorularım var . :S:S
    Senin gibi Korede üniversite okumak istiyorum . Ben ve Arkadaşım :S . Önemli sorularımız var o yüzdende .

    YanıtlaSil
  6. ben korede hemşirelik okumak istiyoeum bu nasıl olucak bana bu konuda bilgi varirseniz çk sevinierim unni seni çk seviyorum sarange

    YanıtlaSil
  7. saadet abla korede hemşirlik okumak istiyorum bunu için saglıkla ilgili bir unersite okumamı gerekiyo yani ondan sonramı değişim öğrençisi olarak başvurucakmıyım lütfen bana yardımcı ol sana yalvarıyorum lütfen sarange saadet unni

    YanıtlaSil