23 Eylül 2011 Cuma

Lübnan restoranı

Bu aralar fazla bir yerlere gitmediğim için olsa gerek, başlık bulmakta zorlanıyorum. Bunun için de o gün yaptığım değişik bir şey varsa onu yazıyorum. Bugünün cuma olması hasebiyle yine camiye gitmiş bulundum:


Endonezyalı bebekle oynayan Afrikalı kadın
Güney Doğu Asya'nın bebekleri çok minik ve şirin oluyorlar
Çıkışta adını unuttuğum bir tane yemek denedik:

Acı acı acı



Camiyi gezen liseliler

Hahaha
İçlerinden birinin poz verdiğini sonradan fark ettim
Daha sonra caminin aşağısındaki Lübnan restoranına gittik:



Bunun da adını unuttum
Uzun zamandan beri ilk defa içinde kıyma olan yemek gördüm



Restoran sahibi




Çok lezzetliydi
Damak tadıma uygun yiyecekler bulmak güzel


Pizza
Lübnan Usülü
hehe
Daha sonra yurda gelince yine uyumuşum. Bu sıralar uyumaktan başka yaptığım bir iş yok zaten. Aa hayır var!! Bugün kek ve yayla çorbası yaptım. Tabi ki de uyandıktan sonra. Şimdi sizlere Kore'de nasıl yemek yapılır onu göstereceğim:

Malzemelerimizi masaya diziyoruz

Önce kek yapımına geçiyoruz
Yumurtaları bir kaba kırın

Sonra şeker koyun

Sıvı yağ

Süt

Kabartma tozu

Unu da eledik mi tamam

Çırpma teli olmayınca çatal imdadıma yetişti

Tepsiyi yağlayalım

Karışımı boşaltalım

Fırına vermeye hazır

Daha sonra yayla çorbasına başlıyoruz
Yumurtayı kıralım

Dün yaptığım, yemeye kıyamadığım yoğurdu katalım

Un olmazsa olmaz
Ya da olur mu
Bilmiyorum
Tarifte olmayabilir, uydurmuş da olabilirim

Karıştıralım

Pirinç

Su
Hem de sebilden
Başkası olmaz

Kaynayana kadar karıştırıyoruz

Pirinçleri yumuşayana kadar kaynatıyoruz

En sona tuz var
İlk başta koyarsanız yoğurt kesilirmiş
Hiç denemedim

Kek de hazır
Heyecandan nasıl çektiğimi bilememişim heralde

Yayla Çorbası
Bir aydır ilginç yemekler denemekten kendi yemeklerimizi özlemişim. Her ne kadar sıradan ve basit görünseler de şu yapmış olduğum kek ve çorba şu anda benim için ne kadar kıymetli bilemezsiniz. Bu arada hakikaten bir ay olmuş. Zaman ne kadar çabuk geçiyor. Daha dün uçağa bineceğim diye bacaklarım tir tir titriyordu. E tabi bu kadar çok uyursam olacağı o. Bir de bakmışım koskoca bir sene geçip gitmiş. Uyumamam lazım.

1 yorum: