5 Eylül 2011 Pazartesi

Hint Restoranı

Bugün dersten sonra Korece sınıfındaki İsveçli arkadaşlarla yemeğe gitmeye karar verdik. İçlerinden biri geçen sefer gittiği Hint restoranını çok beğendiğini, beraber gidebileceğimizi söyleyince neden olmasın dedik. Normalde gruptakilerler metro çıkışında 7'de buluşmaya anlaşıldığı için karmaşıklık çıkmasın diye o saate kadar beklemeye karar verdik. Arkadaşlardan biri bizi yurduna davet etti dışarıda beklemeyelim diye. İlk gittiğimizde ben onun yurduna girdiğimizi anlamadım. Konuşmanın o kısmını kaçırmışım sanırım. Önce asansörle çıktık. Sonra ayakkabılarımızı çıkarıp camilerde olan numaralı minik dolaplara bırakıp çıplak ayakla şıp şıp sesler çıkararak birkaç kat daha çıktık. Bir metre genişliğinde minik bir koridordan geçince odasıba vardık. Odası 2 katlıydı, o kadar küçüktü ki birinci katında sadece klozet, duş kabini, dolap ve incecik bir masa vardı. İkinci katında ise sadece yatak süngeri ve aşağıda görmüş olduğunuz manzaralı pencere vardı:




Yurt okula çok yakın, sürekli yemek yediğimiz sokağın üstünde. Aylık 500.000 won ödüyormuş ve bir odada iki kişi kalmaya izin varmış. Zaten okulun çevresindeki yurtların fiyatları bu civarda. Hepsinin ortak derdi yurtların çok küçük olması. Bir arkadaşım klozetiyle yatağının yan yana olduğundan yakınıyordu geçenlerde. Onları gördükçe kendi odama defalarca şükrediyorum çünkü benim kaldığım yurt değişim öğrencilerinin çok büyük bir çoğunluğuna çıkmadı. Çıkanların odası da ranzalı ve ranzalı süitlerde 2 iki kişilik 1 tek kişilik oda var, yani tuvalet ve banyoyu 5 kişi paylaşıyor. Benimkinde ise 1 tek kişilik 1 çift kişilik oda var. Yani tuvalet banyoyu 3 kişi paylaşıyoruz. İşin en güzel tarafı ise yurtta mutfak olması. Okulun çevresindeki bazı yurtlarda mutfak yok. Tabi yurdumda kız erkek katlarının ayrı olması ve kuralların çok sıkı olması da başka bir güzel taraf. Etraftaki yurtlarda bunu görmek mümkün değil. Yabancı öğrenciler bunu çok garipsiyor. CJ'de kurallar çok sıkıymış nasıl yaşıyorsunuz siz orada diye. Ben de bunun normal olduğunu, Türkiye'deki yurt sisteminin bu şekilde işlediğini söylediğimde şaşırıyorlar aynı benim buradaki kız üniversitelerine şaşırdığım gibi. Daha önce duyduğumda şaka zannetmiştim ama gerçekten sadece kızların okuduğu üniversiteler var Kore'de. Bana saçma gelen tarafı ise erkek değişim öğrencilerinin okula kabul edilmesi. Bir değişim öğrencisi arkadaşımın kendi okulundan bir erkek arkadaşı bu kız üniversitelerinden birinde değişim öğrencisiymiş, arkadaşının okulda ne kadar popüler olduğundan bahsediyordu. Saçma yani. Okulun kuruluş amacına aykırı bir kere.

Her neyse ne diyordum? Hint restoranı! Gittik ama çok doluydu. daha doğrusu bizim gibi bir öğrenci sürüsüne yetecek yerleri yoktu. Biz de yakındaki başka bir Hint restoranına gittik.

İlk gittiğimiz Hint restoranının altındaki atari salonuna göz atmadan edemedik
Turist gibi içeriyi dolaşıp geri çıkmamız sahibini güldürdü biraz

Hint lambaları


Tavuk!!
Çok lezzetliydi, Hintliler bu işi biliyor
Sonra yine sarjım bittiği için fotoğraf çekemedim ama çok değişik hint yemekleri denedik. 8 kişilik menüden aldık kişi başı 14.000 won ödedik. Çok pahalı aslında ama masamızdaki vejeteryan bir kız bile toplu almayı kabul etmişken benim mızıkçılık yapmam olmazdı. Diğer masadaki arkadaşlar bireysel aldılar, ama toplu almak daha mantıklı. Daha sonra masaya mumlar koydular üstlerine de sos dolu kaseler içinde seçtiğimiz etler geldi. Kuzu, dana eti ve karides. Domuz eti bulunan hiçbir ürünün bulunmaması Hint restoranlarının güzel yanı. Tatları da Türk damak tadına yakın. Yemeğin sonunda getirdikleri şekerli ayran da uzun süredir ayran içmediğimi hatırlattı bana. Şekerli ayranı ilk defa Türkiye'de Pakistanlı bir arkadaşım sayesinde içmiştim. Yurtta yemek yapıp arkadaşlarımı davet etmiştim, ayran yaparken biz şekerli içiyoruz şeker katalım demişti. İlk başta ayran dediğin tuzlu olur diye karşı çıkmıştım ama sonradan yeni tatlara alışmam gerektiğini hatırlayıp kabul etmiştim. Sonra bitiremedim tabi. Nasıl yabancılar bizim ayranımızı garipsiyorlarsa ben de şekerli ayranı garipsemiştim ama Hint restoranında tekrar içince ayran özlemim şekerine bakmadan bir çırpıda bitirmeme yetti. Tadı güzel aslında, denemenizi tavsiye ederim.

Yemekte bizi en çok güldüren karşıdaki televizyonda dönen eski Hint klipleriydi, bahsetmeye gerek yok sanırım.

Okulun etrafında bundan başka Hint restoranlarının olması sevindirici. En azından damak tadıma uygun, şüphe duymadan yemek yiyebileceğim yerler olması güzel. Atmosferi de sevimli. Rengarek.

Hint yemeklerinden bu kadar bahsetmişken günü Hint müzikleriyle bitirelim:

Her ne kadar alışılmış Hint klipleri gibi rengarenk olmasa da şarkısı güzel

Bu şarkıyı tavsiye eden sevgili arkadaşım Bahar'a teşekkürler

Bunu da şekerli ayranı yapan arkadaşım Bahadur tavsiye etmişti
Umarım Hintçedir
Olmama ihtimali var çünkü hehe

2 yorum:

  1. ahh ahh birde o hint yemeklerinin nasıl yapıldığını bilsen :) hijyen mi dedin? dünyanın en pis insanları bunlar sanırım. hindistan gezimde adam sevgilisinin yanında pantalonunu indirip kakasını yaptı cadde kenarında, gerisini düşün artık xDD

    YanıtlaSil
  2. Hint restourantlarının domuz eti bulundurmaması çok güzel bir ayrıcalık.
    Korea-fans'tan Gamze_metal..

    YanıtlaSil