2 Eylül 2011 Cuma

Itewon'a gidiş

Dün dediğim üzere bugün fotoğraf makinesinin lensini değiştirmek üzere Yonsang'a gittim ama bu sefer yanımda kampüste tanıştığım yeni arkadaşım Fatima da vardı. Çok iyi Korece bildiği için bana tercümanlık yaptı. Uzun uğraşlar sonucunda lensi daha üst bir modelle değiştirmeyi başardık:

Uzaktan çekim denemeleri felan


Bu da bana makinayı satan kişi



Fatima o sırada bize bloğunu gösteriyordu


Diğer satış elemanları





Şeffaf lens kapağı olmadan olmaz

Satış elemanı Ftima'ya poz verirken







Vizyondaki filmler

Andy Lau'yu tekrar bir filmde görmek güzel
En kısa zamanda izlemeliyim

Metro istasyonunda sergilenen şevroletler



Uzak çekim denemeleri 2












Diğer vagona geçmeyi sağlayan otomatik kapılar
Bir gün fırsat bulursam metronun bir ucundan diğerine yürümeyi planlıyorum



Dizi reklamları






Çarşı iznine çıkmış asker


Gelen kokuya dayanamayıp biz de aldık
Yan taraftaki makinelerde pişirip sıcak sıcak satıyorlar



İçindeki kreması fazla tatlı

Bir arkadaşım merdivende yanlış durduğumu söylediğinde şaka zannetmiştim

Herkes tek sıra halinde

Sonunda Itewon'a vardık


Yeni kebapçı açılışı

Poz veren palyaço



Bunu ben döndürdüm
Dondurma alana ikincisi bedava çıktı

Sadece çok özlediğimde yemeyi düşündüğüm simit
Aşırı pahalı
4 tanesi 1 liraydı en son simit gördüğümde



Lokum pişmaniye

Ödülümüz

Başka bir kebapçı














Türkiye'deki bir dedeye hayatta bu kıyafeti giydiremezsiniz



Japon restorant





Her yer kilise

Uzak çekim denemeleri 3


Sakız temizleyen görevliler
Kadının şemsiyesine bayıldım




Bankaya gitmeden olmaz

Beklerken televizyon izledim biraz

Her yerde bedava su içmek mümkün
Hatta çay kahve bile içebilirsiniz

Anlayana kadar uzun süre düşünmem gerekti


Bu merdivenleri çıkmaktansa yan sokaktan dolaşırım daha iyi


Caddeyi biraz dolaştıktan sonra Dubai Restorant'ta karar kıldık:

Restorant'a gelen iki ünlüymüş
Fatima çok şaşırdı ama ben kim olduklarını bilmiyorum



Dev peçetelik

Yemek yiyen Malezyalılar

Yemek yiyen Araplar

Menü
Çok pahalı her şey


Yemeğim geldi sonunda ama çok büyük

Fatima yemeğini beğenmedi pek
Bizdeki hazır yemeklerin aynısı

Ortalarda dolaşan Malezyalı bıcırık

Poz vermeyi de ihmal etmedi

Yemek bitmeyince paket yaptırdık























Sokaktaki her dükkanın fotoğrafını çektiğim için benimle şakalaşan amca





Cami'ye yaklaştık




Seul Camisi


Bu da manzarası


Müslüman Koreliler








Orada tanıştığımız İranlılarla mail adresi alış verişi




Fatima

Camiyi gezmeye gelen Koreliler








Müslüman Koreli kızlar




Herkeste bir fotoğraf çekme merakı



Su içme kağıdı




Uzun süreden sonra ilk defa camiye gitmiş olmak beni ve Fatima'yı çok mutlu etti. Cuma günü olduğu için şansımıza başka Müslümanlar da vardı. Burası Kore'de kendimi evimde gibi hissedebileceğim sayılı yerlerden biri sanırım. Özellikle faklı dili konuşsak bile aynı düşünceyi paylaştığımız insanlarla bir araya gelebilmek gerçekten güzel bir şey. Hele bir de bizimle aynı yaşlarda olup yeni Müslümanlığa geçen gençlerle tanışmak güzeldi.

Camiden çıkınca helal market adı verilen İslami yiyeceklerin bulunduğu marketlere girmeyi de ihmal etmedik. Sonuç: biraz hayal kırıklığı. Yiyeceklerin pahalı olmasının yanında, ithal edilen ürünlerin hemen hemen hepsi Hindistan ve civarından geliyordu. Arap yiyecekleri Türk ürünlerinden daha çoktu. Bunun yanında herhangi bir markete girdiğinizde yüzünüze çarpan tazelik havası bu marketlerde yoktu. Bahsettiğim son kullanma tarihiyle alakalı bir şey değil. Hani köy bakkalına girersiniz de içinize bir kasvet çöker ya, işte öyle bir şeydi benim hissettiğim.





















Müslümanların yoğunlukta bulunduğu sokaktan çıkınca kendimi tekrar dış dünyaya bağlanmış gibi hissettim. İlk fırsatta kazandığım kuponla dondurma almayı ihmal etmedik.

Biz 2.500 won olanı aldık, diğerleri pahalı geldi


Dondurmacı Fatima'yla şakalaşırken

Tadı gerçekten güzeldi



Bu çok ünlü bir pastacıymış
Her yerde varmış bundan
Ama ben ilk defa gördüm


Alışveriş merkezi önceki gittiklerim kadar güzel değildi

Eşarplar Aker'den
(Şaka)

Albümler albümler albümler






Super Junior!!!








Çoğu yerde pembenin hakim olduğu dükkanlar görmek mümkün

Sokakta satılan tişörtler









Bu sene kürkler moda olacağa benziyor






Sevgili arkadaşım Elif'e bunların siyahından almayı planlıyorum
Umarım beğenir

Fatima bunları sevimli buldu ama bence hiç değil


Koreliler minik köpek hastası
Bundan daha büyüğünü hiç görmedim şimdiye kadar



Konversler bizdekinden daha ucuz

Geri dönüş

Nanta reklamı
Umarım tekrar gitmek için param olur
Bu, fotoğraf makinemin bugün lensi değiştirdikten sonraki hali:


Bu da bugün yaptığım yolculuk. Önce Yonsang'a ordan da Itewon'a gittik. İşin en güzel tarafı okuldan Itewon'a metro transferi yapmadan gidebilmem;

8 yorum:

  1. çok güzel bir gezi olmuş gerçekten yorumlarına katılıyorum Elif'e çantalar yakışır gerçekten:)-zeynep cahide-

    YanıtlaSil
  2. saadetcim maskeler çok güzeldiii,ucuzsa gelirken al bi kaç tane...

    YanıtlaSil
  3. Maskelerin fiyatını sormadım ama almak istediğim her şeye dönmeye yakın alırım gözüyle bakıyorum. Umarım vakti gelince maskeleri ve Elif'in çantasını unutmam. =)

    YanıtlaSil
  4. I LIKE IT :) I pressed Google Translate and understood only half :) I like your blog and thanks for the pics...I will post mine soon :D

    YanıtlaSil
  5. "Bu da bana makinayı satan kişi" lens için mastercard ama abimin suratında ki o ifade paha biçilemez :) "Diğer satış elemanları" yakalar falan havada, artis bi duruş sor bakalım havası kimeymiş saadet :) "Metro istasyonunda sergilenen şevroletler" sarı camaro sözüm sana, elbet birgün benim oluceksin ulennn :) "Gelen kokuya dayanamayıp biz de aldık
    Yan taraftaki makinelerde pişirip sıcak sıcak satıyorlar" çok leziz görünüyorlar da işin ilginci ablamın steril eldiven değil bildiğimiz kışlık-kartopu eldiveni takıyor olması :)) "Bir arkadaşım merdivende yanlış durduğumu söylediğinde şaka zannetmiştim" bence o afişler falan şakadır saadet :) kesin bir yerlerde kamera falan vardır da millet uyuyor mu diye bakıyorlardır :) değil mi ? hayır mı :S :)) "Herkes tek sıra halinde" bizim insanımızı para versen böyle boncuk gibi dizemezsin ya :) mutlaka birileri hiç yoksa bacağını geçirir o çizginin dışına :)) "Türkiye'deki bir dedeye hayatta bu kıyafeti giydiremezsiniz" bu nasıl dede ya :) bayram da olsa hayatta büyüğüm deyip elini öpmem ben bu adamın :) zibidi :)) yalnız maskelere bayıldım hele de hüzünlü olanlarına :) içim dertlendi ya :) keşke neşeli olanları ile karşılıklı assalarmış :) çok güzel bir ironi olurmuş hayata dair :) "Sakız temizleyen görevliler Kadının şemsiyesine bayıldım" klasik uzakdoğulu kadın duruşu yapmış ablam ayakları ile :) dönene kadar sen de iyice çalış saadet :) böyle pozlar senden de bekliyoruz :)) "Dev peçetelik" saadet fotoğrafı büyütmeden bakınca yeminle türbeye benzettim o peçeteliği :) aha dedim çaput bağlama kültürü taaa oralara kadar gitmiş :) neyse ki yanılmışım :)) "Müslüman Koreliler" seni seniiiii ;) "Koreliler minik köpek hastası Bundan daha büyüğünü hiç görmedim şimdiye kadar" sakın daha büyüyünce, iyi iyice et topladı bu deyip yiyor olmasınlar annem :) huu ürktüm bak şimdi :)) "Bu, fotoğraf makinemin bugün lensi değiştirdikten sonraki hali" huuu çok güzel olmuş makinan saadet :) güle güle kullan, bizim koredeki gözümüz o :)) Oğuz Şahin

    YanıtlaSil
  6. Jang Keun Suk'un cdsini ve posterini görünce bir heyecanlandım:) O Etude House mağazası baya ünlü sanırım reklamlarında Jang falan da oynuyordu. Kore'ye gitsem cami etrafında Koreli Müslüman avlardım herhalde :))

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Blogunuzu severek takıp edıyorum benım sıze fotograf makınası ıle ufak bı sorum olucaktı.Bende almaya düşünüyorum fakat buradan mı alayım yoksa koreden mı alayım cok kararsız kaldım herkes orada fıyatlar buradan daha uygun dıyor ama bır turlu emın olamıyorum.Sizce ne yapmalıyım nikon almak ıstiyorum bende.şimdiden çok tesekkurler:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore'den alın, daha ucuz. ama benim gibi kazıklanmamaya dikkat edin. ben yaptım siz yapmayın =)

      Sil