16 Ekim 2011 Pazar

Asia Song Festival 2011

Daegu Olimpik Stadyum'u 2002 Dünya kupası maçında Kore'yle 3.'lük maçı yaptığımız yer olmasının yanında benim için başka bir anlam daha ifade ediyor çünkü bu stadyumda dün Asya Şarkı Festivali vardı ve ben aradaki 4 saatlik mesafeye ve bu hafta yapılacak olan 3 sınavıma aldırmadan Daegu'nun yolunu tuttum. Tabi yanımda da benim oraya gideceğimi öğrenim bana katılan Hong Kong asıllı Amerikalı arkadaşım da vardı:

Kore'ye gelirken yaptığım İstanbul yolculuğumu hatırlattı bana.
İstanbul'a da Hong Kong'lu bir arkadaşımla gitmiştim hatırlarsanız

Kendimi Konya-Ankara/İstanbul-Ankara yolculukları arası bir şey hissettim

Stadyuma vardık sonunda









Her grubun ayrı rengi oluyormuş



Bir gün facebook'ta dolanırken etkinlik daveti geldi. Değişik Asya ülkelerinden pek çok şarkıcının katılacağı bu festivalin ücretsiz olduğunu görünce hemen kaydolmalıyım dedim. Etkinlik davetinde Kayıtların gece 1'de başlayacağı yazıyordu ve saat 1'i geçmek üzereydi. Klavyeye kuvvet deyip bir hışımla kaydoldum. Herkes aynı şeyi yapmış olmalı ki kayıtlar kısa sürede kapandı. Benim de aralarında bulunduğum pek çok değişim öğrencisine C20 düşmüştü ki orası stadyum tirübünlerinin en kuytu köşesindeydi. Stadyuma gelene kadar içimden bir ses sahneye o kadar uzak olmayacağımı bas bas bağırıyordu ama yine de ümide kapılmak istemedim. Bilgisayardan çıktısını aldığımız biletleri orijinaliyle değiştirmeye gidince ise bayağı bir şaşırdık çünkü yeni bilette A32 yazıyordu yani tirübünlerin daha ön kısmı. Büyük bir sevinçle A32'nin uzun kuyruğuna girdik. Arkamızdaki kız ise uzun uğraşlar sonucu eğer elimizde pasaportumuz varsa yabancılar için olan V.I.P biletlerden alabileceğimizi söyledi. İlk başta anlamadık ama gişelere gidip tekrar sorduğumda vip biletlerimizi almıştım bile:



Vip girişi
Kuyruk derdine son
hehe



Japon arkadaşım buldu beni orada

Eski bileti rafa kaldırmanın vakti geldi

Camiden arkadaşlar da gelmiş
Hem de sabahın köründe


Bedava battaniyeler ve ışıldaklar

Tirübünler dolmak üzere

Sunucu da çıktı sahneye






Beğendim

Parmaklıkların arkasına geçtim bakalım

Basın mensupları ve devasa fotoğraf makineleri


Çimlere yayılarak konser dinleme keyfi
























Basın üyesi
Güvenlik basından olmayanları oradan kaldırırken benim
basın üyesi rolü yapmama yardım etti






Sıcak kahve de verdi




Bu fotoğraftan sonra güvenlik basın üyesi olan olmayan herkesi oradan kaldırdı. Bana kahveyi veren yukarıda resmi olan kız da yerimin olup olmadığını sordu. Var ama çok arkalarda dedim. Kendine ayrılan sandalyeyi bana verdi:


Bizimkiler konsere dalmış




Korea.com temsilcileri facebook sayfalarında anında haber yaparken
İlk defa hayran sayfası yazanlarıyla tanışmış oldum
Sayfalarını beğeneceğime söz verdim:
http://www.facebook.com/KoreaDotCom

Bir adam çıktı konuşmaya









Pembeler Girls' Generation hayranları
Mavier Super Junior
Yeşiller B2ST









Kız çıktı sahneye

Biri şu kızı sahneden indirsin lütfen
Hava yeterince soğuk zaten
İyice üşüttü bizi


Sen de kapat o bağrını
Artisliğin lüzumu yok





Yapay karlar sonradan yağacak olan yağmurun habercisi gibiydi


U-Kiss tek bildiğim iki şarkıyı da söyledi:
Man Man Ha Ni
Bingeul Bingeul

Gayet iyilerdi

























Birileri çıkıyor yine ama kim bilmiyorum







Çok karizmatik bir kadın
İlk defa dinledim ama beğendim




B2st çıkıyor sahneye




Havai fişeklerle daha bir coşalım


Hareketlerden hangi şarkılar olduğunu çıkarmışsınızdır zaten









Shock!!



Yeşiller artmış mı ne




Soom




Sağa sola sallanmaca
Bunu da canlı gördüm ya yeter









Biraz da yerlerde yuvarlanalım




Eller ceplerde
Fikşın fikşın











Garip birşeyler
Fena değil



Bu adamı görünce kızlar çıldırdı
İyiki yabancıların arasındaydık da tirübünlerin sesi yankı olarak geliyordu
Arka taraflara Koreli bir kız kaynamış
Hayatımda böyle patlak bir cırlama duymadım ben
Cidden



Resimlerimizi de slayt geçelim


Rap Rap

Ödül mü alıyoruz ne

Burada göz kırpıp kalp yaptı
Göz kırpma kısmını kaçırmışım
Millet coşunca noldu diye yanımdakine sordum o söyledi
Bu kadar sevineceklerini bilseydim iki göz de ben kırpardım

Davulla gitar da gelmiş
İyi gidiyor
Beğendim



Yağmur başladı



Tuvalet kağıtlarıyla sahne temizliği

Yağmur şiddetleniyor

Fırsattan istifade arka taraf önlere akın etti

Konser boyunca yanlarında oturduğum basın üyeleri
Kart da verdiler
İşin düşerse ara dediler
Soldaki de bizim okuldan mezunmuş



Kızların sesleri helyum yutmuş gibiydi
İlk başta şaka zannettim
Ama öyleymiş
Allah vergisi ne deyim




Girls' generation çıktı sahneye

Hata yapınca şarkıyı durdurup baştan aldılar

Baştan başlayın bakalım


















Assosisler sona çıkar














Klasik beşlik gösterme hareketi







Değişik dillerde selamlamaca
Sungmin Japonca konuştu


Ryeowook Çince konuştu

Donghae de Çince konuştu


Yesung Japonca konuşmaya çalıştı ama
eline yüzüne bulaştırdı her zamanki gibi

Yesung hata yapar, bir şey olmamış gibi bakar
Diğerleri kopar
Klasiklerden seçmeler # 2

Sindong estetik mi olmuş ne
O da birşeylerce konuştu

Yine Çince


Eunhyuk İspanyolca birşeyler söyledi yanlış hatırlamıyorsam


Eunhyuk görsün diye kameraya yırtınan kız
Takmadı tabi




Burada Leeteuk ve Eunhyuk bana poz mu veriyor ne?



Mr. Simple










SORRY SORRY SORRY!!!!













En sevdiğim kısım da geldi










Konser bitti
Bütün şarkıcıları sahneye toplayıp ödüllerini verirken
biz de dönüş yolunu tuttuk
İtiraf etmeliyim ki Kpop fazla dinlemem. Bu konsere de Super Junior'un çok meşhur olduğunu bildiğim için hem meraktan hem de Kore'ye gelmişken Kpop dinlemeden dönmek olmaz diye gitmiştim. Yani bu konser benim için biraz Super Junior görme etkinliğiydi. Gelmeden bir gün önce İnternet sitesinde listeye Beast'in de eklendiğini görünce çok sevinmiştim, gözümde büyüyen yol ve benimle aynı etkinlik davetinde kayıt olduğunu gördüğüm pek çok arkadaşımın sınavları ve biletin sahneye uzak olmasını bahane ederek gelmemeleriyle azalan motivastonumu biraz da olsun arttırmıştı. Konser ise beklentimin çok çok üstündeydi. Zaten Kız gruplarını oldum olası dinlemem, burada reklam arası kıvamında dinlediğimi söylesem yalan olmaz. Playback yapmalarını geçtim, dansları da bir şeye benzese içim yanmayacak. Bunun cinsiyetle alakası olduğunu düşünmüyorum çünkü tek başına şarkı söyleyen kadın şarkıcılar gerçekten çok kaliteliydi. Hiç birini daha önce dinlemediğim halde inanılmaz keyif aldım. Erkek gruplarına ise söyleyecek söz bulamıyorum. Bir kısmını ilk defa görmüş olsam da dansları bile yetti. Özellikle Beast stadyumu coşturdu. Hem çok disiplinlilerdi hem de sahneyi doldurma konusunda en ufak bir sorun yaşamadılar. Konser sonunda herkesin söylediği şey aynıydı: "Beast was the best!"

Gel gelelim her zamanki gibi konserin en sonunda çıkan Kore'nin en meşhur kız grubu Girls Generation ve Super Junior'a.. Açıkçası Girls' Generation'dan beklediğim bir şey yoktu. Pek çok insan gibi bu grubun 18 bacaktan fazlasına sahip olmadığını düşünmüyor değilim. Daha girişte hata yapmaları da cabası. Hani sahneyi doldurma diyorduk ya, işte öyle. Neyse. Dediğim gibi Girls' Genaration'dan bir şey beklemiyordum ama Super Junior benim için biraz hayal kırıklığı oldu. İsimlerini hakkını veremediler. Bilmiyorum belki de hepi topu 3 şarkı söyleceklerini düşünüp işi ciddiye almamış da olabilirler ama öyleyse durum daha vahim. Sonuçta pek çok insan onalrın en sona çıkacağını tahmin edip yağmura aldırmadan orada bekledi. İşin özü, sahne performansı konusunda Beast'in gerisinde kaldılar. Ama şöyle de bir gerçek var ki ne olursa olsun kız ve erkek gruplarının arasında gerek dans konusunda gerekse sahne performansı konusunda dağlar kadar fark var. Dedim ya kız grupları reklam arası gibiydi diye, gayet ciddiydim.

Konser sırasında arkamda oturan basın mensubu bir kadın gazeteci misiniz diye sormuştu, ben de evet demiştim. Konser sonunda beni bulup röportaj yaptı. Yukarıda yazdıklarıma yakın şeyler söyledim. Daegu stadının da benim için ayrı bir önem taşıdığını da belirtmeden edemedim. Kadından kartını istemeyi unuttuğumu ise daha sonra fark ettim. Neyse. Unuttuğum o kadar çok şey var ki. Mesala B2ST konseri sırasında çektiğim fıstık gibi vidyoyu bulanık resim zannedip silmişim. Gerçi önemli değil, gaza gelip oradaki arkadaşlarla en yakın zamanda konserlerine gitme kararı aldık. Hadi bakalım hayırlısı.

Metroda koşturmaca
Kapanmadan otobüs terminaline ulaşmak lazım

Terminalde Seul'e bilet kalmayınca yemek yemeye karar verdik

Etsiz bibimbapı karıştırmadan önce


Oradaki bir müşteri
bu fotoğrafı çekmeyi beceremeyince makinayı elinden bir hışımla almışım
Adam da hayal kırıklığına uğramış
Ben görmedim ama kızlar adamın yüzündeki ifadeye bayağı bir güldüler

Restoran sahibi işe el koydu

Hangimiz daha yeşil

Yağmurda sırılsıklam olan kıyafetlerimi kurutmaca
Verdikleri battaniyeyle yaptığım etekli fotoğrafı koymadım

Restoran sahibi bize pirinç hoşafı verdi

Dünyanın en şeker restoran sahibi olsa gerek
O kadar koşuşturmaca içinde bir de bizimle ilgilendi
Hatta ayıp olmasın artık gidelim biz dedik de bırakmadı
Sabahki ilk otobüse kadar konuk etti bizi

Gördüğüm en büyük otobüs koltukları
Alttan açılan ayaklıkları da cabası
İlk defa şehirlerarası yolculukta deliksiz uyudum
Yurda geldiğimde üzerimde yorgunluktan eser yoktu. Yurttan çıkışımızla girişimiz arasında 26 saat farlduğunu fark edince şaşırmadık değil. Koskoca bir günü bir konser için harcamışız. Değmedi değil tabi.

B2ST'i günün birincisi ilan etmemin şerefine dün konserde söyledikleri parçaları paylaşmak istedim:



6 yorum:

  1. Resimler neden görünmüyor??

    YanıtlaSil
  2. görünmüyo mu? burada görünüyo hepsi.
    hiçbiri mi görünmüyo? =(

    YanıtlaSil
  3. Yoo hepsi görünüyor :D

    YanıtlaSil
  4. İşyerindeki bilgisayarda görünmüyordu. Şimdi düzeldi :D

    YanıtlaSil
  5. B2ST, konser, fiction, shock, ben de istiyorum. -,-

    Felaket kıskandığımı söylemem gerek yok sanırım. ^^

    YanıtlaSil