2 Ekim 2011 Pazar

FETMA 2011 + SUAF 2011

Bugün Malezyalıların düzenlediği bir etkinliğe katılmak için yola çıktım. Ne olduğunu tam olarak bilmesem de Seul Ormanı'nda yapılacağını görünce ilginç geldi. Festival tarzı bir şey olsa gerek diye düşünmüştüm, yanılmamışım. Girişte, giriş denilirse tabi, elime kart tutuşturdular, üstündeki oyunları tek tek oynayıp kartı tamamlamam gerekiyormuş. Etrafıma bakına bakına dolaşırken daha önce camide gördüğüm ama tanışmaya fırsat bulamadığım Malezyalılar beni görünce hemen yardımıma koştular sağ olsunlar:




Bildiğin misket işte

Pembe içecekler





benden başka kürdanları çopstik gibi kullanan yoktu

Kıyafet denemece
Erkek kıyafetiymiş meğer

Bu da erkek kıyafetiymiş
Renkli giyinmeyi seviyorlar demek

Yazma bağlamadan olmaz

Oyalarını düzeltelim


Seneyeki etkinlik afişlerindeki yerimi şimdiden aldım
hehe


Beş taş oynamazsak olmaz

Kartı tamamladım
Meğer çekilişle Malezya'ya uçak bileti veriyorlarmış

Çok güzel şarkı söylüyordu

Her ne kadar şarkı söylerken elinden telefonu düşürmese de
Yetenek meselesi ne deyim
Yürürken sakız çiğneyemeyenler bile var ne de olsa


Müslüman Koreli ve onun Malezyalı kardeşi
Bizim okuldaki siniyorlarım
Artık ne denirse

İlginç çift avı # 1
Birazdan moonwalk'a başlayacaklar

O makasla börek kesildiğini de gördüm ya artık ölsem de gam yemem

Dans edelim

Bir ülkede değişik kültürler, değişik kıyafetler



Esmeralda mübarek




Artistik pozlar vermeden dans bitirmek olmaz

İzleyiciler de dansa katılsın lütfen



Geri dönüş



Gelirken iyi gelmiştim de dönerken nasıl gideceğimi bilemedim. Otobüse binmeyi bilmediğimden, ilk bindiğimizde kaybolmuştuk hatırlarsanız, metroyla gelmiştim. Seul ormanı tabelalarını takip ede ede festival alanına vardım varmasına da dönerken tabela felan olmadığından oralarda oyalandım biraz. Sonra oradan geçen siniyorlarımı gördüm, Anam'a mı gidiyorsunuz, ben nasıl döneceğimi bilmiyorum dedim. Başka bir yere gidiyorlarmış ama beni metro istasyonuna kadar bıraktı Malezyalı olan sağ olsun. Giderken Malezya kültüründen bahsediyorduk. Sıra Türkiye'ye gelince, Türkiye'de K-pop'un çok popüler olduğunu tahmin ettiğini söyledi. Nereden biliyorsun diye sorunca Kore hayranlarının Facebook'ta onu sürekli eklediğini söyledi. Seni Koreli zannetmişlerdir diyebildim. Ne deyim. Zaten bu Kore hayranlığı mantığını anlayamıyorum. Bir ülke sevilebilir ama hayranlık biraz fazla bence. Hem de hayran olunan ülkenin insanları kendi ülkesine hayran değilken(daha önce bahsettiğim konu) hele hele bizim ülkemize karşı en ufak bir ilgisi yokken(turist olarak gezilecek bir ülke olarak görmekten başka) hayranlık biraz fazla kaçıyor.

Ben buraya gelmeden önce sürekli, oraya gidince fazla bir şey bekleme, hayal kırıklığına uğrarsın demişlerdi bana. Ne bekleyeceğimi ben de bilmiyordum açıkçası. Hakikaten bir insan bir ülkeden ne bekler ki? Evet yemeklerinin kötü olduğunu, yaşamın da pahalı olduğunu biliyordum ama o kadar. Sonuçta buraya Uzak Doğu'da bir ülkede kısa süre de olsa yaşamaya, kültürünü görmeye, deneyim edinmeye geldim. Kore gerçekten bir yabancı için diğer Asya ülkelerine göre daha iyi bir seçenek (Japonya'nın meşhur pahalılığı da buna dahil). Kore yaşamak için güzel bir ülke ama abartıldığı kadar Türkiye hayranı değiller, hatta hiç değiller. Bilmiyorum belki de beklentiden kasıt buydu, ben de egzantirik bir şeyler beklemedim, o yüzden buradaki günlerimin tadını çıkarıyorum. Aynen Bilkent'te yaptığım gibi. Tabi burada yaşamak daha güzel hehe. Umarım yine gelme imkanı bulurum.

Anam istasyonuna vardığımda saat 3 olmuştu bile. Tam da grup 9'la buluşma vaktine yetişmişim. Aldık başımızı, gittik yine ne olduğunu kavrayamadığımız etkinliğe:




İlginç çift avı # 2
O çantayı taşıyorsun tamam, centilmensin de
O kolu 90 derece yapmasaydın Bilkent tikileri misali

Bir yerlerden sesler geliyor

Dans gösterisi varmış


Ve standlar

Şirin kupa

Kart çevirmece oyununa hazırlık

Sunuzcu bizim İspanyol arkadaşı gözüne kestirdi

Bizim okuldan temsilciler gelmiş

Maskotumuz kaplanı da unutmamışlar


El boyamaca




Muz kızartması

Paten kayakçıları

Resmimi çeken kızın resmini boynumda asılı olan makineyle çekmiş bulunsdum

Çantamı da çektiler
Üstünde asılı olan balon çıkmamıştır umarım

Mail adresimi aldılar, kıyafet yarışmasına ekleyeceklermiş beni
Baştan söylemediler ki
Hazırlanıp gelirdim hehe






Makaleli tişörtler


Oynak kaykay


Oynak dede



Bunlardan birini seçmemi söylediler
Resmimi çekip yapışkan çerçevesiyle verdiler
Mantığı kavrayamadım ama olsun bedavaydı nasıl olsa

Anketörler

Para için hayallerinden vazgeçer misin dediler
Ne dedim hatıramıyorum


Kafeye geldik sonunda

Giriş ücretliydi

Ülkesini tanıtana bedavaydı, ben de tanıtmaya gönüllü olunca
bedava girdim


Program çizelgesini incelemek lazım

Oyun vakti

Ben yememe bakarım









Yogaymış bu


Bildiler sonra








Biz de çıktık
Bilemediler tarif ettiklerimi ühüü







Üşüyoruz
Sınırsız kahve vardı ama hepsi buzlu olunca sonuç ortada
Üşüyoruz

Korelilerle kaynaşmaca

"Biz buraya etkinlik var diye geldik siz niye geldiniz" dedim
"Yabancı var dediler geldik" dediler



Bir kadın çocuklarıyla gelmiş
İngilizce pratik yaptıracak sanırım


Adını unuttuğum bir oyun oynarken
Söylenen sayıda kişi bir araya toplanıyor
Dışarıda kalanlar eleniyor


Sona iki kişi kalmayı başardılar




Resimdeki aktrise benziyormuşum
Onlara göre de tüm batılılar birbirine benziyor sanırım hehe

Ankete katılalım

Bedava bileti ödemeye geldi
şaka
Ülkeyi tanıtıyorum

Bununla kına gecelerinde oynuyoruz dedim
Bir tane de şalvar gösterdim
Getirdiğim nazar boncuğuyla kahveyi göstermeyi unutmuşum

Bugünlük benden bu kadar
Hoşçakalıın
hehe

Çubuk yemece oyunu

Bu kağıdı geçmeyin lütfen

Geçmediler korkmayın

mr and miss balon

mr and mr balon
+ lolipop


Balonları yürüttük sonra



Balonlardaki helyumu çekmeden önce
hehe

Arpa çayıymış sanırım
İçtik şekersiz şekersiz






Evet o balonlarla metroya bindim
Önce görevli olmaz dedi
Sonra hadi geç bari dedi
3 metro değiştirdik bunlarla
Gördüğüm bebelere, çiftlere felan da verdim

Balonlarım da balonlarım
Bir de tanıtım yapınca verdikleri bir kutu lolipop
Malezya tanıtım poşeti
Bir günde iki etkinlik biraz yorucu olsa da güzel bir gündü. Balonlarımı da kısa süre sonra yerde ölü buldum. Noldu bilmiyorum. İçindeki helyum başka bir gaza dönüşmüş olsa gerek. Umarım o garip sesten çıkarma özelliğini kaybetmemiştir.

4 yorum:

  1. Kıyafetin gerçekten çok güzel.(zeynep)

    YanıtlaSil
  2. Okuması bile keyifliydi güzel bir yazı olmuş. =)
    Blogunu keyifle takip ediyorum her konuya yazmasam da. Orda yaşamak, oralı olmakla bir yeri gezmek arasındaki farkı da gayet güzel özetlemişsin. =)

    Devamında da iyi eğlenceler dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Blogunu yeni keşfettim ve çoğu başlığı okudum hiiiiç sıkılmadan, merakla, heyecanla. Sana ne kadar özendim bilemezsiinnn... Çok keyifli geçiyor zamanın gördüğüm kadarıyla:) Bizim üniversite de Kore'ye gönderse ilk giden ben olurdum herhalde.

    YanıtlaSil
  4. Beğenmenize sevindim, okul göndermeden de gidebilme yöntemleri var ama ben pek bilmiyorum. Değişim en kolay olanı =)

    YanıtlaSil