1 Ekim 2011 Cumartesi

Made in Japan

Bugün yine Çinli arkadaşımın isteği üzerine beraber yemek yapmaya kara verdik. O her zamanki gibi haşlanmış pirinç keki yaptı. İçine de farklı olarak tekerlek makarnaya benzer beyaz bir şeyler koydu. Lotus çiçeğinin sapıymış. Tadının pek güzel olduğunu söyleyemem ama yenilebilir:

Pirinç kekleri hazır

Soya sosuna bandırmadan tadı bir şeye benzemiyor.
Sağdaki kavanozun içindeki çaymış
ama biz sos niyetine yedik

Benim yaptığım fırında kremalı mantarlı spagetti
Heyecandan bulanık çekmişim

Yemeye başlayabiliriz.
Biz orda yemek yiyeduralım, mutfağa bir tane Japon kız geldi. Tanışırken Türk olduğumu söyleyince inanılmaz sevindi. Oda arkadaşının ablası Türkiye'de okuyormuş, tanışmanı isterim deyince olur dedim. Bir koşu gideip oda arkadaşını getirdi. Tanıştık felan. Daha önce Kore'de Türkiye'yle bu kadar çok ilgilenen başka kimse görmemiştim. Kendileri Tokyo'da yaşıyorlarmış, Japonya'ye gelirsen bizde kal dediler. Ben de Türkiye'ye gelirseniz misafirim olun dedim ama onların niyetleri gezmeye gelmekten çok Türkiye'de yaşamakmış. Bu arada Japonya'dan getirdikleri içeceklerden ikram etmeyi de unutmadılar:


Sağdakinin ablası Türkiye'de yüksek lisans yapıyormuş.
Ortadaki Japon'un İngilizcesi daha iyi olduğu için daha çok onunla konuştum
Soldaki de bizim Çinli
Daha sonra Çinli arkadaşım bizi yalnız bırakıp spora gitti. Japon arkadaşım da arada odasına gidip ablasının internette olup olmadığını kontrol etmeyi ihmal etmiyordu tabi. Tanıştırmak istedi, neden olmasın dedim. Sonunda ablası skype'a girdi de tanışmış olduk. Türkçesi çok akıcı ve düzgün. Yeni gelmiş Türkiye'ye. Özellikle yemeklerine bayıldığını söyleyip bana nispet yapmaktan da geri kalmadı. Boğaziçi'nde tarih yüksek lisansı yapıyormuş. Her cümlesinin sonunda Türkiye'yi ne kadar sevdiğini belirtmeden de edemedi. Ben de aslında Japonya'ya gitmeyi çok istediğimi ama oradaki yaşamın çok pahalı olmasından dolayı Kore'yi tercih ettiğimi söyledim. Hak verdi bana. E tabi Türkiye onlara göre çok ucuz, yemekler de güzel. Oh mis. Ben yabancı olsam ben de Türkiye'de yaşamak isterdim. Nasıl olsa günlük yaşanan politik ve ekonomik sorunları da takmaya gerek yok. Öyle yani. Bildiğin seviyorlarmış Türkiye'yi. Şaşırmadım ama mutlu oldum hehe.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder