20 Ekim 2011 Perşembe

Pazara Gidelim..

Bildiğiniz üzere uzun zamandır Kore'de sebze meyvenin ne kadar pahalı olduğundan yakınıyordum. Bir salkım üzüme 1.800 won, 5 tane kızarmayı bile becerememiş domatese 4.000 won vermeyi göze alamadığımdan vitaminsizlikten ölecektim neredeyse. Zaten bir haftadan fazla hasta yattım yurtta. O kadar çok öksürüyordum ki bir sabah uyandığımda akciğerlerimi tavana yapışmış halde bulmaktan korkmuyor değildim. Neyse efendim konuyu sapıttırıp fazla uzatmayacağım. Değişik kişilerden methini duyduğum halde gitmeye bir türlü fırsat bulamadığım pazarın yerini oda arkadaşımdan öğrenip sınavdan sonra gitmeye karar verdim. Neredeyse hiç çalışmadığım sınav beklediğimden iyi geçince değmedim keyfime, başladım durakta beklemeye:

Kampüsün giriş kapısından karşıya geçip durağa geldim önce

2222 numaralı otobüse binip birkaç durak sonra indim

Karşıya geçmem lazım sanırım



Pazarın girişi

Karşıya geçelim

Bizim yurttaki Çinli ikiliyi gördüm

Aradaki boy farkı inanılmaz

Pırasa zannedip alıyordum
Satıcı denememe izin verince soğan olduğunu anladım

Biberler

Kimçi mimçi bir şeyler işte

Sarımsakçı kadın
Yarım kilosunu 2.000 won'a verdi

Doma biberler çok pahalı olsa da aldım en soldakinden

Mantarlar da çeşit çeşit



İrili ufaklı kurutulmuş balıklar

Baharatlar olsa gerek

Meyveler yine pahalı olsa da diğer yerlere göre çok ucuz


Kuruyemişler


Köpek bacağı

Domuz bacağı

Kaplumbağalarla kurbağaların kardeşliği
O kurbağalar neden zıplamıyordu hala anlayabilmiş değilim

Burası 35.000 won tuttu
Getirene kadar anam ağladı
Bu arada oradakilerle üç beş kelime Korece konuşarak nasıl döneceğimi öğrendim
1212 numaralı otobüse binip yurdun yakınlarında insem de o yokuşu yine tırmandım
Geldiğimde ordan aldığım iki kilo soğanı getirmeyi unuttuğumu farkettim
Neyse 2.000 won'du zaten
Sağdaki muzların bir paketi 1.000 won olunca 2 tane aldım
Burdakilerin çoğu en fazla 2.000 won
Arkadaki siyah poşetin içinde de 2 tane temizlenip doğranmış balık var
İki tanesi 6.000 won'du
Çeddar peyniri bile aldım 4.000 wondu sanırım
Afiyet olsun bana
hehe

5 yorum:

  1. 1000 won kaç TL yapıyor?

    YanıtlaSil
  2. Köpek ve domuz bacağını görmeseydim daha iyi olacaktı. Gerçekten köpeği yiyorlar mı ya inanmak istemiyordumm :/

    YanıtlaSil
  3. 1000 won şu sıralar 1 lira 60 kuruş civarı. Google'a yazarsanız çıkar zaten.

    Evet köpek yiyorlarmış ama yaygın bir şey değil. Şimdiye kadar sorduğum arkadaşlarım da bir ya da iki kez felan yemiştir heralde. Bir de köpek restoranları pahalı oluyormuş bildiğim kadarıyla. Domuz eti içe çok yaygın. Helal restoranlar haricindeki yerlerden et yemiyorum artık. Sadece çok ısrar ederlerse dana ya da tavuk eti olduğundan iyice emin olduklarımın ucundan tadıyorum. Hadi onu geçtim, pek çok deniz ürününü çiğ yiyorlar. Çiğ olsa yine iyi, bu canlı ahtapot yeme olayı da gerçekmiş. Deneyen arkadaşlarım tadının bir şeye benzemediğini, ama çiğnerken ahtapotun vantuzlarının ağza yapışmasının hoş bir his olduğunu söylediler. İyice çiğnemezlerse boğaza yapışıyormuş. O yüzden ölene kadar iyice sakız gibi çiğnemek lazımmış.
    Diyeceğim o ki, sadece köpek eti yeseler yine iyi =)

    YanıtlaSil
  4. Bir şey sorabilir miyim? ben şu an da 11. sınıfım ve korede hukuk okumak istiyorum ne yapmam gerekir?

    YanıtlaSil
  5. bu arada arada arkadaslar 1000 won 1lira bnmde en sewdigim Sey bu para virgullu falan olmadigi icin hesaplamak cokkkk kolay ...

    YanıtlaSil