21 Aralık 2011 Çarşamba

BigBang Konseri

Bu sabah erkenden yeni yurduma taşınmaya başladım başlamasına da o kadar eşyayı bir adımlık yere götürmeye bile zorlandım. Cj'deki kocaman odamdan Anam2 Hall'deki daha küçük ve üç kişilik odaya geçince kendimi daralmış hissettim. Dolaplar da minik olunca eşyalarımın yarısı sığmadı bile. Allahtan o sırada Anam2'daki bir arkadaşım da Cj'ye taşınıyordu. Onun mutfaktaki dolabını kaptım hemen. Yurt çok eski, birinci kattayız ama odamız arka tarafta olduğu için giriş katı oluyor. Pencerelerimizde demirler var yani.O yüzden perdeleri de açamıyoruz. Eşyalar da eski. Gerçi kısa bir süre önce inşa edilen Cj ile burayı karşılaştıramam ama burası yakında antika değeri kazanırsa şaşmayın. Bilmiyorum belki de oda ortamı güzel. Sıcak ve sevimli bir atmosferi var. Tabi bunda biri Çinli diğeri Hintli olan oda arkadaşlarımı  katkısı daha büyük. Buraya gelmeden önce çok dua etmiştim Allah'ın beni hayırlı insanlarla kaşılaştırması için. Öyle de oldu gibi görünüyor. İkisini de şimdiden çok sevdim. Çinli olan İngilizce bilmiyor. Tabi bu da benim işime geldi. Korece pratik yapmak için bundan iyi bir fırsat olamaz.

Taşınıp yerleşme işlemimi tamamlayınca askılık almak için Hintli oda arkadaşım Binota ile bimilyoncuya gitmek üzere yola çıktık. Yolda Koreli bir kız bizi durdurarak İngilizce olarak Tiger Dome'a nasıl gidileceğini sordu (normalde Koreliler biz yol sorunca bile çekingenlikten ne yapacaklarını şaşarken birinin gelip bize sormasına bayağı şaşırdık doğrusu). Yolu tarif eder etmez kıza Tiger Dome'da ne yapacağını sordum. Bu sorum biraz kaba gibi dursa da bir dönem boyunca yaşadığımız pişmanlığın bir sonucu oluyor kendisi.

Tiger Dome, Cj'e 4, yeni yurduma 5 dakika uzaklıkta olan, çıkmaktan bıktığım yokuşun sonundaki bir spor merkezi. Hatta Yonsei'yle yaptığımız maçların tezahurat provalarını da buranın spor salonunda yapmıştık. Neyse işte bu spor salonunda sürekli konserler yapılıyor ve biz bu konserleri arkadaşlarımın Facebook'taki "B2st Tiger Dome'u kastı kavurdu", "Tiger Dome'daki Girls Generation konseri süperdi", "Tiger Dome'da Westlife konseri izlediğime inanamıyorum" gibi iletilerle öğreniyorduk. Sonradan öğrendim ki onlar fan oldukları için sitelerinden sürekli takip edip öğreniyorlarmış. Biz de böyle sonradan öğrenip tüh çekiyorduk. Bu nedenden ötürü kız Tiger Dome'u sorunca şeytan dürttü, sordum. Meğer Big Bang konseri varmış. Biletle mi gidiliyor dedim. Onun bileti varmış 30.000 won'a almış. Binota ve ben şansımıza küsüp bimilyoncuya gittik. geri dönünce ben her ihtimale karşı bir göz atıyım dedim, aldıklarımı Binota'ya verip çıktım Tiger Dome'a.

Tiger Dome'un dışarısı biraz kalabalıktı. Standlar felan vardı. Daha kalabalığa yeni girmiştim ki bir tane adam "Bilet" deyip kenara çekildi. Meğer karaborsadan bilet satıyormuş. 50.000 wona'a veririm dedi. Bi kız 30.000 wona'a almış dedim. Tamam o fiyat da olur dedi. zaten cüzdanımda param yoktu. Başka zaman deyip Kalabalığın içinden standlara doğru yürüdüm. Standdaki bir kıza bileti nasıl alabileceğimi sordum. İngilizce bilen birini bulmaya gidince yanıma başka bir kız yanaşıp 10.000 won'a bilet satabileceğini söyledi. Cüzdanımda sadece 5.000 var dedim. O sırada standdaki kız geldi. Kızla yaptığımız pazarlığı görünce pahalıya sattığını söyledi. Zaten karaborsacı kız da vermedi. Çift halinde satıyormuş bileti. Yine şansıma küsmüşken standda duran bir adam geldi yanıma. Sordum bileti nasıl alabiliyoruz diye. Meğer Gmarkette üye olup anket doldurmak gerekiyormuş. Herkes o biletleri internet üzerinden bedava almış yani. "Ama ben şu anki konsere girmeyi gerçekten istiyordum" dedim. Üstüne Shrek'teki kedinin bakışlarını eklemeyi ihmal etmedim tabi. Yalnız mı geldin dedi. Evet tek başımayım dedim. Bir bakalım ne yapabiliriz dedi. Başka birini çağırdı. Diğer kişiyi beklerken nereli olduğumu sordular. Türküm deyince ooo biz Türkleri çok severiz felan dediler. Son çağırdıkları kız benim için özel bir yerden bilet ayarlamış.

İçeri girebilmenin sevinciyle hemen yarime yerleştim ama konserin başlamasına daha 10 dakika varmış. Makinem olmadan asla deyip bir koşu yurduma gidip fotoğraf makinemi kaptım geldim. Nefes nefese kalmıştım ama yetiştim.

İlk başta "Bigbang ne kadar değişikmiş canlı olarak, şarkıları da değişik zaten" diye geçirdim içimden. Taeyang  hakikaten dedikleri gibi yerden bitmeymiş demeden de edemedim. Ama canlı performaslarının harika olduğunu  görünce fazla sorgulamadan ilk birkaç şarkının tadını çıkardım. Sonra bilete bir baktım ki Bigbang'e kadar daha bir sürü grup varmış listede. Bigbang diye de Ulala Session'u dinliyormuşum. İsimlerini ilk kez iki gün önce oda arkadaşım ve onun arkadaşıyla bizim odada Mnet Müzik Ödüllerini izlerken görmüştüm. Dediklerine göre yetenek yarışmasında birinci seçilmişler. Müzik ödüllerindeki tüm Koreli grupları tek başlarına götürecek kadar başarılı oldukları hissi uyandırdıklarına şaşırmamıştım o yüzden. Konser sırasında gördüm ki hakikaten öyleler. Zaten onları Bigbang diye dinlerken demek ki Bigbang abarttıkları kadar varmış demiştim ama Ulala Session olduklarını görünce sereyi görmeden paçaları sıvamayalım dedim Ulala Session'u dinlemeye devam ettim:


Tam vaktinde yetişmişim

Bu sırada ben bunları hala Big Bang zannediyordum

Yerden bitme Taeyang
Hahaha

Big Bang'e benzemiyor mu ama?


Benim jetonun düştüğü an






Sonra bir tane kız grubu çıktı











Sonra Sistar çıktı




Leessang vardı sırada

Biz sahneden beklerden seyircilerin arasından çıkınca şaşırdı millet





Tekrar seyircilerin arasından dönüyorlar

Israrlara dayanamayıp tekrar sahneye geliyorlar


Tiger JK var sırada



Milleti en çok coşturan gruptu sanırım









Grupların hiçbirini bilmediğim için boş boş bakan bir ben değilmişim


Bigbang çıktı sonunda







Taeyang ne kadar bıcır bir şeymiş ya
Hiç yerinde durmadı

Seungri




Daesung

























Konser fena değildi ama Bigbang'den önce çıkan grupların hiçbirini tanımadığım için ara ara sıkılmadım değil. Yine de özellikle Leessang ve Tiger JK şarkılarına tüm salon eşlik etti. O yetti bile. Big Bang ise biraz hayal kırıklığı oldu. Asia Song Festival'daki Super Junior için hissettiklerim buradaki Big Bang için de geçerli. Aynı şeyleri tekrar yazmayacağım ama tek söyleyeceğim şey küçük çaplı bir konser olduğu için konseri (dolayısıyla seyirciyi) fazla ciddiye almadıklarını hissettirmeleriydi. Tamam TOP'un tam bir kazma olduğunu hepimiz biliyoruz ama aynı kazmalığı Seungri ve Daesung'dan beklememiştim açıkçası. Bu kadar cool olma havalarına girmeselerdi daha iyi olurdu. Zaten GD hepten yoktu. Bilete baktım. Biletteki Big Bang resminde de yokmuş. Dağıldılar mı acaba? Korktum biraz. GD olsa iyiydi ya. Taeyang ise.. Diğerleri olmasa Taeyang tek başına götürürdü konseri. Şeker şey. tabi Taeyang Bigbang'i Ulala Session da Bigbang'i döver. haha. Bigbang diye Ulala Session izledim ya. Şaka gibi. Gerçi iyi oldu ya öyle daha çok keyif aldım.

Yurt taşıma, tesadüfen Big Bang konserlerine gitme derken bayağı hareketli bir gün geçirdim ama asıl bomba gece sonunda patladı. Konser bitince kapıya doğru yürüyordum ki önümde bir kızın Türkçe konuştuğunu duydum. Yanlış duymuşumdur diye düşünürken arkamdan bir kız "Türk müsün?" dedi. Bir baktım, konser boyunca benimle aynı sırada oturan yabancı grubun hepsi Türkmüş. Dışarı çıkınca tanışabildik. Kore-fans.com'un kurucusu Hilmi Bey ve onun beraberindeki grup bir davet üzerine Kore'ye bir haftalık ziyarete gelmişler. Konser de onun parçasıymış. İnsan etrafta başka Türkler görünce mutlu oluyor ama sadece isim olarak gördüğüm Hilmi Bey'le yakından tanışmak beni daha çok mutlu etti. Böyle güzel bir site hazırladığı için kedisini tebrik etmek lazım. Ben de buraya gelmeden önce Kore hakkında internette araştırma yaparken görmüştüm bu siteyi. Bayağı faydalandım. Allah kendisinden razı olsun.

Bugün de böyle geçti. Bakalım yeni günler bize ne yenilikler getirecek.

11 yorum:

  1. Saadetttt!!! Böyle peş peşe başlıklar görünce çok mutlu oluyorum ya :D Gerçekten çok teşekkürler. Yazdıklarını okumak çok eğlenceli ve faydalı özellikle benim gibi yakında Kore'ye gidecek olanlar için. (Çünküü cuma günü itibariyle Korea Univ'den kabul almış bulunmaktayım :D Yani ciddi ciddi Mart'ta geliyorum inşallah hem de senin bölümüne ^^ ) Ama tabi sorular bitmiyor ^^;;
    Bu yurt işleri nasıl oluyor? Yani sen mi diyorsun ben şu yurda şu kadar kişilik odaya geçmek istiyorum diye yoksa onlar mı seni istedikleri yere koyuyorlar? Bir de her dönem odan değişiyor mu yoksa sen kendi isteğinle mi değiştiriyorsun?

    Geçenlerde Mart'ta gelenlerin sayısı artıyor demiştin. Aynı dönemde geliyorsak aynı uçakla gelelim bari. O kadar saatlik yolda sıkılmayız :D

    Ayy benim gene çenem düştü kusura bakma :D insan 5 yıl kalacağını düşününce tabi sorular hücum ediyor (annemin soruları da yok değil tabii( :P

    Sana tatilde iyi eğlenceler. Budist Tapınağı'nda da bol şanslar çok ilginç gözüküyor hehehe
    -F.Betül-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. meraba bende korede okumak istiyorum saadet arkadaşımız üniversitenin değişim programıyla bir yıl gitmiş. fakat sen nasıl 5 yıl kalabiliyorsun? türkiyeden bir üniversite kazanıp exchange mi yaptın??

      Sil
  2. Bu harika bir haber. Çok sevindim.

    Yurda okulun CJ International House başlığından ulaşıyorsun. Yabancı öğrenciler için her şey farklı ilerlediği için diğer yerlerle uğraşma yani. O başlıktan okul numaranla yeni bir hesap oluşturuyorsun. Bu kısımda internet explorer kullanman gerekiyor. Ben bilmiyordum niye başvuramıyorum diye kafayı yiyecektim neredeyse. Daha sonra bilgileri doldurup başvuruyorsun. Sonra da depozitoyu oradan verilen tarihe kadar buraya yolluyorsun. Çıkınca da ücreti yollamanı istiyorlar. Yollayamazsan erteletip buraya gelince ödüyorsun. Genelde yurt çıkmıyor ama tam zamanlı öğrenciler için durum farklı olabilir. Her dönem sonunda başvurunu yeniliyorsun. Ben güz döneminde 3 kişiliğe başvurmuştum 2 kişilik çıktı. Kış döneminde ise istediğim yurdu verdiler çünkü herkes ya mezun oluyor ya da kış tatilinde evine dönüyor. Zaten şu anda kaldığım yurtta çok az kişilik yer var (6 katlı ve sadece 2. katında kızlar kalıyor. Zor çıkıyor yani). Sen başvurunu yapınca haber ver ben yurtlar müdürüyle konuşurum.

    Başvuru sürecinde her şey zor geliyor da sonradan halloluyor. Sana kolay gelsin. =)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim ^^

    Hmm o zaman bizim başvuru durumlarımız biraz farklı işleyecek. Öncelikle ben kendim para yatırmayacağım. Bana verilen burstan ödenecek yurt ücreti de. Ayrıca benim burs programımda yurt zorunluluğum var yani yurda beni yerleştirmek zorunda okulum. O yüzden sanırım bayağı değişik olacak başvuru durumu. Ben bir kaydımı falan onaylayayım, yurt olaylarını öğreneyim ondan sonra sana haber veririm eğer senin yurduna gelme ihtimalim varsa. Çooooook teşekkür ederim gerçekten bana çok yardımcı oluyorsun -huggles- İyi ki blogunu keşfetmişim içim bayağı rahatladı sayende :D Komawoyoooo :*
    -F.Betül-

    YanıtlaSil
  4. Oo yurdu burs ödüyorsa hiç bu yurtla uğraşma ya. CJ güzel yani. Ben ucuz diye bu yurtta kalıyorum. CJ yeni ve ferah. Tabi ben buranın ortamını sevdim CJ'deki soğuk duvarlar burada yok. Hatta okul sana yurt vermezse güzel bir tek oda tut. Bursun ödesin. hehe

    YanıtlaSil
  5. hehehehe bana kalsa ben de öyle yaparım ama bursumdan kesiliyor yurt parası. Yani bursun içine kalacak yer dahil değil ne yazık ki. Ben de o yüzden ucuz bir yer arıyorum ki burstan bana daha fazla para kalsın da gezeyim tozayım :D :D Ama ek gelir bulur bulmaz kafam rahatlayacak inşallah :D
    -F.Betül-

    YanıtlaSil
  6. merhaba, ben üniversite 2.sınıfta burs için başvursam gidebilme ve üniversiteyi Kore de bitirebilme şansım var mı ? araştırmaya yeni başladım yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  7. T.O.P kazma falan değil ve herkez öyle düşünmüyor tamam t.o.p'yi sevmiyor olabilirsin ama biz onu seviyoruz yani ona kazma diyemezsin kızım. Sen demekki taeyang'ı seviyosun biz bigbang'i seviyoruz . Ve bu arada T.O.P top diye okunmuyor tiovpi yada tap diye okunuyor .

    YanıtlaSil
  8. T.O.P kazma mı? Şaka mısın abi? Sevmiyor olabilirsin de T.O.P'ye kazma demek neyin nesi ya.

    YanıtlaSil
  9. T.O.P kazma mı? Şaka mısın abi? Sevmiyor olabilirsin de T.O.P'ye kazma demek neyin nesi ya.

    YanıtlaSil