21 Aralık 2011 Çarşamba

Tasinma Vakti

4 ay önce Kore'ye sadece 2 bavulla gelmiştim
(köşedeki gri ve kahverengi olan)
Bu kadar eşya nereden çıktı bilmiyorum

Korede'ki dört ayımı geçirdiğim odamdan bugün taşınıyorum. Kore kökenli Rus arkadaşım İrina da mezun olacağı için bizim odamıza bambaşka insanlar gelip yerleşecek. Yeni taşınacağım yurt fazla uzakta değil bu yurdun bir yokuş aşağısında (bu da demek oluyor ki daha az yokuş tırmanacağım). Aslında bu yurda bayağı bir alışmıştım. Yeni ve temiz olmasının yanı sıra oda arkadaşımla da iyi anlaşıyorduk. Şimdiye kadar en ufak bir sürtüşmemiz dahi olmadı. Gerçi bunda yabancı olmamızın payı da var. Bilkent'te de Filistinli bir oda arkadaşım vardı. Onunla da çok iyi anlaşıyorduk çünkü farklı kültürlerde yetişince daha töleranslı olması gerektiğinin farkında oluyor kişiler. Mesela bir Türk'le bir konuda çok kolay sorun çıkabilir çünkü ikiniz de aynı kültürden geldiğiniz için konu üzerine etki eden tüm etkenlerin farkındasınızdır ama karşınızdaki kişi farklı bir kültürden geliyorsa neye nasıl tepki vereceğini, neyin onun için normal neyin alışılmadık olduğunu bilmediğinizden gerek söylediklerinize gerekse davranışlarınıza dikkat etmek durumunda kalıyorsunuz. Tabi karşınızdaki kişi de aynı bilince sahip olunca ortaya sorunsuz bir birliktelik çıkabiliyor. Doğal olarak da bu zaman zarfında o kültürü daha yakından tanımış oluyorsunuz. Mesela benim Ruslar hakkında dikkatimi çeken şey dışarıdan çok soğuk ve hissiz görünmeleri. Siz bir konuyu heyecanlı heyecanlı anlatırken karşınızda duvar varmış hissi görmeniz normal. Tabi aynı duvar yine kendisi anlatırken o serinkanlılığını koruyor. Buna karşın o duvarın aslında iyi bir kalbe sahip olduğunu söylemezsem haksızlık etmiş olurum. Başta oda arkadaşım olmak üzere burada tanıştığım Rusların çoğu gayet ciddi bir görünüme sahip olmalarına rağmen siz bir şey sorduğunuzda ellerinden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorlar. Ne kadar tepkisiz bir dinleyici olsalar da muhabbetleri de güzel. En azından değer verip sizi dinliyorlar. Bu da önemli bir şey. 

Öyle işte. Yeni taşındığım odam üç kişilik ve eksi bir yurt. Bakalım orada beni neler bekliyor. 

Bana şans dileyin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder