28 Ocak 2012 Cumartesi

8th Tarbiyyah Programme

Bugün her ay düzenli olarak yapılan terbiye (ismi hala komik geliyor bana. hehe) programı vardı. Aslında bugün gitmesem de horul horul uyusam diye düşündüm ama birkaç gün önce Koreli bir arkadaşım camide böyle bir program olduğunu öğrenmiş. Bana gidip gitmeyeceğimi sordu. Ben de hazır biri gitmeye niyetlenmişken gitmezsem olmaz diye düşündüm. Çıktım yola. Hava mükemmeldi. Kış ortasında sonbahar serinliği yaşıyoruz diyebilirim:

Yurduma doğru son bir bakış atalım
Telefonuma film izleme programı yüklediğimizi söylemiştim. (gerçi yüklemeden önce, Apple senin kredi kartı numaranla aklına estikçe hesabından kırpacak diye tabiri caizse keklenmiştim ama sonra şaka yaptıklarını anlayınca yüklemeye razı olmuştum) Neyse işte sonra o programa dizi yüklenebileceğini de öğrendim. İlk başta dedim ki ben bu Kore dizilerinden iki bölüm sonra sıkılıyorum hepsini yüklemeyelim. Öyle yaptık. Sonra bir beş bölüm kadar dişimi sıktım, baktım izleyebiliyorum, devamını da yükledim. Hala izliyorum. Dizinin adı 49 gün. Ankara'dayken arkadaşım Bahar yüklemişti ama izlenmemekten harddiskimde tozlanmaya yüz tutmuştu. Her ne kadar ilk izlenimim yıllar önce yayınlanan Sihirli Annem dizisinden daha orijinal olmadığı yönünde olsa da izlemeye devam ediyorum işte. Onu geçtim, oyuncular hakkını verseler konuya da yanmayacağım. Bir de bu dizilerde anlamadığım şey niye "saf kız" rolündeki kişilerin dizi içerisinde bu kadar popüler oldukları. Normalde tam tersi olması gerekmez mi? Neyse ben dizi eleştirine fazla dalmadan kouya niye girdiğimi söyleyim. Oradaki kız beş parasız olmasına rağmen her fırsatta millete ekmek felan alıyordu. Anladığım kadarıyla kızın sürekli ekmek aldığı yer bizim her köşe başında gördüğümüz Paris Baguette. İsmi yazmıyor ama kızın üç tane ekmek(?) için taşıdığı koca poşetler "ben Paris Baugette'ten geliyorum" diye bas bas bağırıyor. benim de canım çekti doğal olarak. İtevon'a gider gitmez bir tane ekmek(?) aldım. Ekmek diyorum ama poğaça gibi şeyler işte. Ama poğaça da değil. Bizde hamur işi dendi mi bir ısırık bizi tıkamaya yeter değil mi? Buradaki ekmekler ya da poğaçalar artık her neyse ısırır ısırmaz balon gibi sönüyor. Sadece Paris Bagutte de değil, her yerde böyle. Bir de pahalı satılıyor. Hadi pahalı satılıyor anladık, ona rağmen bir tanesi doyurmaya yetmiyor. Bilmiyorum belki de maya kullanmıyorlardır. Sonuçta benim burada gördüğüm tüm mayalar hep Türkiye'den ithal edilmiş oluyor ve genellikle yabancılara yönelik yerlerde satılıyor. Mayasındandır o.



Bundan aldım
Camiye vardığımda gelenlerin listesi yapılmaya başlanmıştı bile. Arkadaşım da burayı arayıp acil bir işi çıktığı için gelemeyeceğini söylemiş. Uyuyacaktım ama ben ya. Neyse iyi oldu bu günkü pogram güzel olacağa benziyordu zaten.


Sabah şekerleri
haha

Sunucu Habibullah ve çeviren Fatima

Diko uyuyakalınca sunumu Habibullah'a kalmış

Burada Bin Bir Gece Masalları İslam'dan önce
yazıldığı için karıştırmamak gerektiğinden bahsediyordu

Nizam hadis üzerine sunum yaparken

Minik misafirimiz de varmış

Nizam'la söyleşi
hehe


Endonezyalı bir televizyon kanalı da vardı aramızda

Dilnoza bana Malezya'dan hediye getirmiş
Birileri sorumsuzluk etmeseydi ben de gitmiş olacaktım onlarla


Soldaki Koreli İsra
Sağdaki de Endonezya kanalından gelen muhabir


Endonezyalı Ahda
Dün durian gördüm dedim
Çok severlermiş onlar

Koreli şirin kız

Öğle yemeğinde mandu varmış

Yemek yemek


Kimçi ve turşu da var

Koreli aile
Sanırım yemekleri onlar getirdi
Bilemedim şimdi


Koreliler

Şimdi tam Koreli oldular

Tropik içecekler de varmış

Hurmaaa
Arapça'da güzel kız anlamına geliyor ama
hehe

Yemeğim


Zıpır Koreli bebe
Saçının önünü kendi kesmiş




Ponponum çorbaya girdi

Baklava
Oleey

Bahçede kovalamaca oynayalım


Oyun zamanı




Tahtada yazanı sorular sorarak bulmaca


Bana fotoğraf makinası yazmışlar
Bildim
Bunu verdiler

Bugün aldığım 2. eşarp


Sıra iki Koreli'nin nasıl Müslüman olduklarıyla ilgili söyleşisindeydi





Programın en sevdiğim kısmı bu söyleşiydi

Arapça Kore yemekleri kitabı

Fotoğraf zamanı

Hatıra fotoğrafı

Kameramanlık işini elimden alan şahıs

Kanal röportaja başlamış bile
Sözün özü, bugünkü program güzeldi. Öncekilere göre bir gelişme olduğunu söyleyebilirim. Umarım böyle devam eder. 

6 yorum:

  1. Bu Terbiye programları çok güzel ya (Adı bana da çok komik geliyor :D) Her ay yapılıyor mu böyle? Gelecek ne zaman yapılacak biliyor musun?? Bir de öyle her isteyen katılabiliyor mu yoksa bir prosedür falan var mı?
    -F.Betül-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her ay yapılıyor. Bir sonraki martın sonunda sanırım. Elini kolunu sallayan geliyor, durduramıyoruz. hehe =)

      Sil
    2. ohhh çok güzel :D tam aradığım şey :D haftasonu olur inşallah bütün müslüman arkadaşlarımı toplar getiririm bizim yurttan :D tanışalım kaynaşalım hepimiz kardeşiz :DD
      -F.Betül-

      Sil
  2. merhaba Ben kapali koreli bir bayanla tanismak istiyorum bu mumkun mu ? cevabiniz bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanlış yere gelmişsin kardiş, çöpçatanlık işlerine yan taraftaki şubemiz bakıyor. yalnız görevli cumaya gitti, birazdan dönücek

      Sil
  3. siz bu isleri copcatanlik olarak mi algiliyorsunuz? Nasil bir ortaminiz var merak ettim. birileri tanisiyorsa o zaman dunya olarak copcatanlik yapiyok vay halimize. Gorebliyi bekleriz sorun yok zamandan cok ne var

    YanıtlaSil