17 Ocak 2012 Salı

Buz Pateni

Daha önce Hankuk Üniversitesi'nin Türk ve Azerbaycan dili ve edebiyatı bölümünden öğrencilerle oradaki Bilkent mezunu hoca vasıtasıyla tanıştığımı yazmıştım. Hatta daha sonra onlarla birkaç defa buluşmuştuk. Bugün sınavlarının bitmesini fırsat bilerek toplanıp benim yurdumun biraz ilerisindeki Kore Üniversitesi'nin buz pateni ringine gitmeye karar verdik. Bana onlarla birlikte o okulda okuyan bir Türk'ün de geleceğini söylediklerinde sevinmedim değil. Zaten burada bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar Türk tanıyorum, kıymetli yani. Bu arada onlara Anam durağında inip gelin diye sıkı sıkı tembihlememe rağmen Kore Üniversitesi durağında inmişler. Yol uzadı doğal olarak. Yurdumun yanında onları beklerken güzel havanın da tadını çıkarmadım değil. Duyduğuma göre Ankara'da lapa lapa kar yağıyormuş bu günlerde. Burada ise tık yok. Karı özlediğimden değil ama buradaki havanın Ankara'ya paralel bir şekilde değişmesi hoşuma gidiyordu. Yine de bu haliyle de güzel:

Anam 2 Hall yurduna giden patika

Ben fotoğraf çekerken onlar paten yerine varmışlar bile
Bir koşu gittim yetiştim

Paten kiralayalım


Bunlar da benim.
37 numara
Biraz sıktı ama olsun

Siz de giyin

Kask takmayanı dövüyorlarmış

Eldiven yoksa da almıyorlar

Bebeler de artis mübarek


İlk adımlar




Biz daha buz üstünde zor dururken milletin yaptığına bak

Orada tanıştığım liseli gençler
Ellerimden tutup kaydırdılar sağolsunlar

Temizlik arası

Meraklı bekleyiş

Hazır mıyııız??

Artistik patinaj yapan kızlar geldi
İlk defa o dönüşleri canlı gördüm

Beyazlı o sırada salchow yapıyordu, yakalayamadım
Tabi ben de korkuluklara yapışıp çekiyorum fotoğrafı
haha


Bu kızlarla da orada tanıştım
İkisi de çok güzel İngilizce konuşuyor
Sağdaki Türkiye'ye gezmeye gelmiş daha önce
El ele tutuşup kaydık kardeş kardeş

Dönme vakti

Buz pateni bilet fiyatları
Ben Kodae öğrencisi olduğum için giriş için 2.000 paten için 3.000 ödedim
Onlar da toplamda kişi başı 9.000 ödemişler
Seul'de yaşıyorsanız uğramanızı tavsiye ederim

Paten binasının karşısındaki kültür merkezimsi bina

Bu da binanın alındaki dükkan

Bizimkiler vitrine takılmış bile


Yurda uğrayıp çay içelim

Yemek yemek için yola çıkma vakti

Bu adam da pek meşhur sanırsam
Her yerden çıkıyor



Duraktan Garam'ı alalım

Kısa bir yürüyüşten sonra karşıya geçelim

Favori mekanımız:
Mr. Pizzaaa

Nickhun'un tipe gel
haha

2pm'li tabak altlıkları

Etli pizza yemek yok

Benim için vejeteryan olanından alıyoruz her zamanki gibi

Tabak altlığını çantaya indirirken

Salata bardan doldurmayı hala öğrenememişim dediklerine göre

Pizza da geldi


Yoğurt barı

Sınırsız salata bar

Tabaklar gittikçe doluyor
Öğrendik sayılır

Türk filmlerindeki fıstık deyip bıyık bükmeyi öğrenirken
Bıyık olmayınca haliyle boynu bükük kalıyor insanın 

Olayı çirkefliğe vurup daha çok tabak altlığı istedim
Gözün doymadıysa bunları da al dediler

Uğurlama vakti

Ben de yurduma dönüyüm

Bugünü de buz üstünde geçirdim. Aslında o buz pistine Singapurlu arkadaşımla daha önce gitmiştim ama bu seferkinde 3 saatten fazla kaydık. Bileti aldıktan sonra 1 ve 6 saatleri arasında istediğiniz kadar kayabilmemiz güzel. Bir de orada gelenlerin çok azı bizim gibi dışarıdan geldiğinden diğerleri tamamen orada eğitim gören çocuklardan ve eğitmenlerden oluşuyor. Bu da haliyle acemilere denk gelme ihtimalinizi azaltıyor. Gerçi çocuklar biraz gözü kara kaydıkları için arada beni korkutmuyor değiller. Sonuçta onlar düştüklerinde (ki pek düşmüyorlar) bir saniye içinde kalkabilirken biz düşsek değil bir saniye, bir ay yataktan kalkamayız. O yüzden kayarken önüme çocuk fırlarsa direk kendimi düşünüyorum. Ringin dışında onları izleyen aileleri ne der bilmem ama canım kıymetlidir biraz. 

Bu buz pateni ringini haftalar önce bir gece can sıkıntısından yürüyüşe çıktığımda keşfetmiştim. Baktım binanın ışığı yanıyor, selamsız sabahsız daldım içeri. Minicik çocuklar kocaman buz hokeyi kıyafetlerini giymiş, ellerinde sopalarla eğitim görüyorlardı. Aileler de camın dışından onları izliyor tabi. daha sonraki gittiklerimde ise daha çok buz yarışı ve artistik patinaj eğitimi alan çocukalrı gördüm. Aslında olimpiyatlarda izlemekten keyif aldığım bu spor hakkında hiç ayrıntılı düşünmemiştim. Meğer daha küçücük yaşta hem de üniversite kampüsünde sıkı çalışmayla başlıyormuş bu işler. Bizim okulda okuyan ünlü artstik patinajcı Kim Yuna gibiler kolay çıkmıyormuş piyasaya. Hani ben olsam aman çocuğum düşer bir tarafı acır diye hayatta sokmam öyle yerlere ama burada gördüm ki bu çocuklar düşe kalka belirli hareketler dışında en ufak yardım almadan öğreniyorlarmış kaymayı. Ne biliyim efkarlandım işte. Şu yaştan sonra da kaysam kaysam ringin bi ucundan öbür ucuna kayarım ancak. Çocuğumu da kaydırmam. Düşer müşer başa bela. Böyle gelmiş böyle gider. Ama siz gönderin çocuklarınızı. Bakarsınzı meşhur olur. hehe



10 yorum:

  1. _şebnem-

    buz pateni olayı güzelmiş..tabi bilen için hehe..yer altı çarşısımıydı, telefon kılıflarının olduğu yer, ne kadar çok çeşit var. :)

    vee..
    2PM!!
    bayılıyorum bu gruba..
    mr. pizza.. hehe
    tabak altlıklarıda ayrı bir hoş..
    yaaa burda niye yok.. :( :(
    saadet şanslısın..
    şu an çok kıskandım seni yalan değil..
    geldiğimde ilk uğrayacağım yer orası!!
    sırf 2PM li tabak altlıklarından almak için..
    ay çok hoş yaaa.. :(
    ben gidip odamda hüzünleneyim en iyisi.. :(

    YanıtlaSil
  2. Sen gel de beraber gideriz =) Sen 2pm'le meşgül olurken ben salata barın icabına bakarım =D

    YanıtlaSil
  3. Wuuuu çok güzelmiş orası ya beğendim gelince bir uğramalıyım (Tabi önce bi yasin falan okumak lazım kırık çıkık olmasın diye :D ) Sınırsız salatabar olayı da süper ya olmadı otlarla doyarız oh mis helal helal :D Hahahah Türkiye'de olsa altlıkları yürüttün diye arkandan söylenmeyen laf kalmazdı herhalde bunlar tutmuş başka da getirmiş ^^ Seviyoruz Korelileri ya di mi? -F.Betül-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E topluca Mr. pizza turu düzenlemeli o zaman. Tabak altına koydukları kağıtları da Türkiye'ye göndeririz =)

      Sil
  4. Park Min Yeon (ipek)28 Ocak 2012 07:10

    a o turk kiz melisa degil mi? koreafans ta yazilarini okuyordum bi zamanlar onun daha sonra derslerden vakit bulamayinca takip edememistim.senin blogunda gormek kismetmis onu :)
    valla saadet abla amerikada gecirdigim sikici okul gunlerinin sonunda ya da hocalarin goturdugu bilgisayar laboratuarlarda ilac gibi geliyorsun bana.sayende kafami dagitiyorum.gerci labaratuar da kac kere senin blogunu okuacagim diye 1.5 saatlik dersin nasil gectigini anlamayip research odevlerini yapadim sayamiyorum artik :) ama olsun blogunu her actigimda yeni bir seyler gormek beni nasil mutlu ediyor bilemezsin.lutfen elinden geldigince her seyi yazmya calis.sen yazdikca ben mutlu oluyorum ki emin ol daha benim gibi kac kisi yazdiklarini okumaktan zevk alip mutlu oluyordur..!
    -ipek-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol, ben de yorumları okurken çok mutlu oluyorum. Bırak research ödevini felan, sıkıcı şeyler bunlar. Şaka bir yana sen bloğu okurken hocayı da dinlemeye devam et, küser sonra =)

      Sil
  5. Park Min Yeon (ipek)28 Ocak 2012 07:40

    pardon ya kizin adini dalginlikla melisa yazmisim melisa onun sanirsam nickname i idi. ceylin di degil mi onun adi?

    YanıtlaSil
  6. Park Min Yeon (ipek)7 Şubat 2012 08:53

    hadi ya bende melisa yi nickname i zannetmistim sen ceylin diyince duzeltiyim derken iyice batirdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isimler birbirine karıştı zaten boşver =)

      Sil