17 Ocak 2012 Salı

Karidesli Fried Rice

Bu Uzak Doğuluların fried rice dedikleri kızarmış pilava düşkünlükleri hepinizin malumu. Aslında ilk defa kendisiyle geçen sene Bilkent'teki Uzak Doğulu arkadaşlarla Çin yeni yılını kutlarken tanışsam da kendi başıma yapmayı hiç denememiştim. Buradakiler, özellikle Çinliler gece gündüz bunu yiyorlar, vardır bir hikmeti deyip kolları sıvadım:

Yumurta, pilav, karides ve soya sosu

O sırada mutfakta tamir varmış anlaşılan

Karidesleri tavaya atıyoruz

Yumurta ve soya sosunu da çırpalım

Karideslere biraz yağ koyup kavuruyoruz

Üstüne de löp diye haşlanmış pirinç atıyoruz

Karıştıralım

Yavaş yavaş yumurta sya sosu karışımını da ilave edelim

Karıştırmaya devam

Olduuu
Kızarmış pilav yemeye hazır. Kolay bir şeyler işte. Hem de lezzetli. Karides denen meretle burada tanışmış olsam da ete alternatif olarak yiyebileceğim hem de ucuz olduğunu tahmin ettiğim için kısa sürede alıştım kendisine. Tabi ki de soyulmuş olarak. O anten olayı beni biraz gerse de bütün halinde yiyenleri gördükte snra acaba gariplik bende mi diye bir sorgulama içine girmedim değil. Olsun yiyoruz işte. Nimetle şaka olmaz. hehe

2 yorum:

  1. o anten olayı çok fena, tırsıyorum ya. ben de karidesi çok severim gerçi onunda türleri var bazen kabuklu alıp haşlayıp kolayca temizleyebiliyorum. dizilerde görürdük gerçekten de pratik bir tarif. birgün pilav konusunda da yazabilir misin pilav makinesi kullanıyorlar da o pilava su dışında neler ekliyorlar mesela tuz ya da yağ ekleniyor mu?

    YanıtlaSil
  2. pilav makinesini bir kere kullandım ama pirincin pişmesi tenceredekinden daha uzun sürüyor. Makinenin içindeki kaba pirinci ve suyu koyup kapağını kapatıyorlar o kadar. Arada açıp karıştıranlarını da gördüm. Benim makinem yok ama mutfaktaki makinelerden birini kullanıp yazarım bir ara =)

    YanıtlaSil