20 Ocak 2012 Cuma

Mantı

İki gün önce Yoonjung'un evinde pasta börek yapmıştık hatırlarsanız. Gelirken CJ'e uğrayıp bana ayrılan çiğ köfteleri almıştım. Artan pasta börekleri de Emre ve Farid'e vermiştim. Börekleri yerken demişler ki bu kızın elinden iş gelir, biz buna mantı açtıralım. Sonra beni aradılar. Yok ben daha önce hiç mantı yapmadım bilmem felan derken sonunda aldığım gazla e yapalım bari dedim. Bugün işte o mantının yapılma günüydü. CJ'in mutfakları ortak kullanılamadığı için benim yurdumda yapmaya karar verdik. Onlar da bugün tası tarağı toplamışlar benim yurda doğru yola koyulmuşlar:


Anam2 Hall balkonundan CJ'e bakış

Tencereler bile geliyor

Elimizdeki malzemeleri çıkaralım

İlk hamurumuz açıldı ve kesildi


O koca soğan parçalarının bir tanesi bir mantıyı doldurmaya yeter

Farid iç kıymasını hazırladı

İlk mantı
Wuhuuuu

Bu da Azerbaycan mantısıymış

Dürmeye devam

Türk mantısı böyle bükülür

Böyle değil

Oklavaya gel
haha





Emre soğanları inceltmeye başlamış
Mutfak robotu mübarek

Kalan kıymayla pide yapmaya karar verdiler

Pide hamurunu yoğururken

Her şey hazır olunca geldikleri gibi CJ'ye yaptıklarımızı pişirmeye gittiler
Ben de Sare'yi alıp CJ'e çıktım

Hazırlıklar tam gaz devam ediyor

Eşyaları aşağı indirmek için yukarı çağrılınca erkekler katına çıktık

Yemeklerin bir kısmı hazırlanmış bile

Yurtta görevli arkadaşımız Sangbin de taşımada bize yardım etti

Yemekler geldi sonunda
Pide, mantı, fırında köfte, sarımsaklı yoğurt, çay
Köfte sürprizmiş

Yeme zamanı

Fena da olmamış

Mutluluk pozu

Biz pişirdik kızlar da yıkasın dediler
Yemesi iyi de bu kısmı kötü işte

Deterjan alalım


Eski odam
İsimlerimiz hala duruyor

Yürüttüm bile

Sare bulaşığa başlamış ben deterjanı getirmeden

Sağ olsun benim yıkamama izin vermedi

Geri döndüğümüzde meyve salatasını bizi beklerken bulduk

O da ne?

Çekirdek?
Hem de gazete üstünde?

Yalan Dünya diye dizi çıkmış
İzlemezsek olmaz
Eveeet. Bugün de hayırlısıyla hayatımda ilk defa mantı yapmış bulundum. Pide bile yaptık daha ne olsun? Gerçi kıyma çok geldiğinden pideden çok hamur üstü köftelere benzemiş ama olsun. yedik biz. Mantıdan Koreli arkadaşım Sangbin'e de ikram ettik. Çok beğendi. Gerçi taşımamıza yardım ederken tarif ediyordum mantı şöyle mantı böyle diye. Sizdeki mandunun aynısı ama biz üstüne yoğurt döküyoruz demiştim. Doğal olarak aklına meyveli yoğurt geldi. Söylemedi ama yüz ifadesinden "nasıl yiyorsunuz siz onu ya?" dediği anlaşılıyordu. Sonra açıkladım tabi biz yoğurdu sade yiyoruz sen bilmezsin felan diye.

Hazır Sangbin'in mantıyı anlatırkenki tepkisiden bahsetmişken bugünkü yazımı, anneme dün yaptığımız manduyu anlatırken aramızda geçen kouşmayla kapatıyım:
- Mandu yaptık anne bizdeki mantının aynısı.
- Nasıl yapıyorlar?
- İşte yuvarlak hamurun içine etli harcı koyup bohça gibi dürüyorlar. Sonra da haşlıyorlar.
- Oooh.. Üstüne de yoğurt.
- Ne yoğurdu anne ya?
- Onun üstüne de domates sos..
- Anne bunlar domatesi meyve diye yiyorlar.
- E ne yoğurt var ne domates, Nerede bizim mantımıza benziyormuş?
- Peki anne.

11 yorum:

  1. Saadet aşçılık yeteneklerin giderek artıyor sene sonunda orada kalıp lokanta açmaya karar vererek büyük bir misyon! yüklendiğine dair haberler alırsam hiç şaşırmayacağım sanırım:)
    -Zeynep Chide-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde misyon bol, ekip sağlam oldukatn sonra neden olmasın?

      Sil
  2. hehehe Saadet süpersin ya tabi iş başa düşünce insan mantı da yapıyor pide de demek :D Darısı başıma artık heheheh bu arada bu lokanta falan olursa ben de varım :D -F.Betül-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo ekip tamamlanıyor yavaş yavaş. hadi bakalım hayırlısı =)

      Sil
  3. oo süpermiş..saadet sen işleri baya ilerletmişsin..mantıdan sonra ne var..baklava? yaprak sarması? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaprak sarmasını Malezyalı ailenin evinde yapmıştım zaten =)

      Sil
  4. aa birde orda bizim burdaki gibi yoğurdun bulunmasının zor olduğunu duymuştum.sanırım şekerli gibiymiş bizim burdaki gibi yoğurt yokmuş..siz nasıl buldunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı süpermarketlerde Danimarka yoğurdu diye sade yoğurt satılıyor ama sanırım onda domuz jelatini kullanıyorlarmış. Bu yoğurt İtaewon'daki helal marketlerden. Kilo halinde satılıyormuş sanırım. Zaten ben yoğurdumu kendim yapıyorum sorun olmuyor =)

      Sil
  5. Veni vidi vici geldik gördük gidiyoruz

    YanıtlaSil
  6. ben kayseriliyim :) mantılarınız çok başarılı!! ^^

    -gözde

    YanıtlaSil