25 Ocak 2012 Çarşamba

Vejeteryan Ramen

Buraya geldiğimde ilk saldırdığım şeylerden biri ramendi. Ankara'dayken Real'den sürekli ramen alıyordum ama o sanırım daha çok Pakistan, Hindistan gibi ülkelere yönelik olduğu için tadı orijinaline göre biraz farklıydı. Buraya gelince her yer ramen kaynıyor, yemezsem olmaz diye resimlerine bakıp, etsizleri alıyordum ama sonradan öğrendim ki etli, etsiz hepsinde domuz ürünü kullanılıyormuş. İnek olan bir tane bulmuştuk ama o da bana yaramadı. Üstüne bir de ramenin tam bir kimyasal deposu olduğunu öğrenince hepten bırakmıştım. Sonra bir gün süpermarkette vejeteryan ramen gördük, aldık. İçinde hiç bir hayvansal ürün yok. İslam Federasyonu'nun özel ürettirdiği helal Shin Ramen'den daha önce bahetmiştim ama nerede satıldığına dair bir fikrim yoktu. Bu ramen de aynı federasyon tarafından onaylanmış. Yine de ben fazla yememeye dikkat ediyorum. Çok sağlıksız bir şey çünkü. Hatta yedikten sonra başta sivilce olmak üzere değişik belirtilerle karşılaşmıyor değilim. Bugün de canım çekti bir tane yapıyım dedim:

Dün de iki gün önce yaptığım uydurmasyon yemeğime
tuzot, çeşni felan katıp yemiştim.
Fena olmadı hani



Vejeteryan ramen

Sebilden sıcak suyu dolduruyoruz

Yuvarlak ramenimizi de atalım

Sonra kurutulmuş sebzeler

Sonra da bana pek güvendeymişim hissi vermeyen toz

Karıştıralım

Yemeye hazır
Ben biraz çıtır seviyorum ama çok pişirince de güzel oluyor
Afiyet olsun

2 yorum:

  1. merhaba saadet yazılarının hepsini okudum güney kore merakım boys over flowersla başladı :) özellikle goo jun pyonun ramen yediği an araştırıcam bu ülkeyi dedim benim için yurtdışı çok zor :)) ama internet yakın hissettiriyor sanırım bu ramen tenceresi varya bayıldım türkiyede bulabilirmiyiz acaba ? kapaklı dimi ?
    kib iyi güzel dostluklar seninle olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ramen tenceresini soran ilk kişisiniz. Hatta "ramen tenceresi" kavramını da ilk defa görüyorum. hehe. Normalde biz (öğrenciler) Kore'ye kısa süreli giden insanlar olarak çeyiz düzen yeni gelin gibi çelik tencere alamadığımızdan, dandik ucuz tencerelerle idare ediyorduk. Genellikle 4-5 Lira civarı aliminyum şeylerdi bunlar. Benim tahminim, dizi setlerinde kolaylarına geldiği için bu ucuz tencereleri kullanıyor olabilirler (dizi setlerinde kullanılan bazı malzemelerin ne kadar dandik olduğunu gördüm çünkü). Günlük yaşamda Koreliler evlerinde o tencereleri kullanmıyorlar gördüğüm kadarıyla. Bir tek öğrencilerde gördüm yani. Velhasılı kelam, Türkiye'de olma ihtimali var ama kullanmamanız sağlığınız açısından daha makbul. Zaten ramen tek başına yeterince zararlı bir yiyecek, bir de üstüne o tencereyi kullanmanız pek iyi olmaz sanki.

      PS: Ramen tenceresi olayı varmış cidden, biraz önce baktım. Ama onlar da benim bahsettiğim altın sarısı dandik tencerelerin resimlerini kullanmışlar. Sizin bahsettiğiniz farklı bir türüyse bilemedim şimdi. =)

      Sil