21 Şubat 2012 Salı

Çin Yemeği Yapmaca

Uzun zamandır yurttaki Kore asıllı ama Çin vatandaşı olan arkadaşımın yaptığı yemeklerin nasıl yapıldığını bilmeden tadına bakmakla yetiniyordum. Bugün yine yemek yaptığı bir sırada sorular sormaya başlayınca başladı nasıl yaptığını anlatmaya. Ben de her adımda fotoğraf çekince ortaya yemek programı gibi görüntüler çıktı:





















İki farklı soya sosu ekledi
Farklarını anlamadım ama




Yemeklerden birine nişastalı su ekledi
O parlak sosun formülü buymuş























Yemekler hazır
Alttaki hariç hepsini yiyebilirim
hehe

Bu da benim yemeğim
Arkadaşımın yaptıkları yanında sönük kaldı

Pirinç de hazır


Muhabbete dalınca yarın için hazırladığı tofulu yemeği yaktı

Bugünü hep Çin yemeğiyle devam ettirmeyim diye
akşam Özbek yemeği yiyelim dedim
Bunun tadı annemin yaptığına benziyor

Bu da kadınbudu köfteye benziyor

Çin yemekleri şimdiye kadar deneyimlediğim kadarıyla güzel. En azından tadları bizim yemeklere Kore yemeklerinden daha yakın. Özbek yemeği ise tıpatıp bizim yemeklere benziyor. Hatta bazen Türk yemeği yemek isteyen yabancı arkadaşlarımı kampüsün yanındaki Özbek restoranına götürüyorum Türk restoranları yerine çünkü burada Türk yemekleri genellikle Korelilerin damak tadına göre yapılıyor ama Özbekler bunu pek takmıyorlar sanırım. Ben de ağız tadıyla ev yemeği yeme fırsatını burada bulabiliyorum sadece. Bir de okulun yanındaki birkaç Hint restoranıyla birlikte helal yemek satan sayılı yerlerden biri olduğu için genellikle bana ne yedireceğini bilemeyen Koreli arkadaşlarım beni buraya getiriyor, ben de çaktırmıyorum her zaman geldiğim yer olduğunu. Öyle işte. Seul'e gelirseniz ve ev yemeği özlerseniz mutlaka buraya uğrayın derim. 

Afiyet olsun..

3 yorum:

  1. bu sayfayı yazdığım bir hikayede isim aramak için buldum google'da...ama şunu diyebilirim ki iyi ki bulmuşsun... yazıların altındaki yorumlarıda okuyorum ve sanırım iyi olanların yanında kötülerde denk geliyor.Her nekadar seni anlamayanlar olsada(Şu saatten sonra iyi takipçinim) kendi dinleri derken ne demek istediğini ben anladım... Geleyim diyer yorumlarıma yazdığım hikayelerde koreye merakım yüzünden hep koreye dönük hikayeler oluyor :)) Okadar güzel paylaşımlar yapmışsın ki şimdiden yeni bir hikayede seni kahraman yapabilirim hatta bir kaç olayını çalabilirim izin verirsen... Kore'ye olan gitme isteğim dahada arttı emin olabilirsin.Geçenlerde bir arkadaşım çin'e gitti,bende ona kore'ye gitmek istediğimi söylediğimde Çin kadar eğlenceli olmadığından bahsetti.Sanırım görmeden karar veremiycem.Bloğuna gerçekten hayran kaldım sırf yorum yazmak için blog açtım :D emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikaye kahramanı olmak? Daha neler göreceğiz bakalım. Yazdığınız hikayeleri paylaştığınız bir site varsa, göz atmaktan memnuniyet duyarım =)

      Sil
  2. şuanda sonu gelmekte olan bir hikayem bulunuyor,öss yüzünden internet işine bulaşamıyorum çünkü saatlerimi verip worde dökmem lazım ama 29 gün sonra inşallah internet üzerinde yayınlamaya başlıycam o zaman sizede linkini veririm :)) hatta yorum bile isterim :)) kore aşkı bende çok farklı öyle böyle değil yani :D sayenizde kore hakkında dah çok bilgi edinme şansım oldum internete girip saatlerce bilgi edinmeye çalışmak kabus gibiydi.. :)) herşey için teşekkürler :)

    YanıtlaSil