4 Şubat 2012 Cumartesi

Dobokki

Bu sabah CJ'deki Mısırlı arkadaşım Amel, yarın 12 ile 6 arasında boş vaktimin olup olmadığını, varsa ona acilen cevap atmamı yazan bir mesaj göndermiş. Tabi ben mesajı öğlen gördüm. Acil yazısını görünce umarım iyi bir fırsatı kaçırmamışımdır diye hemen cevap attım. Kaçırmamışım. Onun önceden çalıştığı müzede pazar günleri çalışacak elemana ihtiyaç varmış. Ben de olur deyince adresi verdi. Görüşme için apar topar hazırlanıp yola çıktım:

Dokbawi istasyonu
Tek çıkışı olan istasyonu ilk defa gördüm

Müzeye geldim bile



İçinde kocaman bir Truva atı beni karşıladı

Atın içi

Maket ünlü mimariler



Her pazar geleneksel kıyafetlerini giyip müzenin girişinde duracak birine ihtiyaçları varmış. Verdikleri fiyat da
iyi olunca çalışırım tabi dedim. Müzenin içini gezerken Türkiye'ye ait olan ama onların ne olduğunu bilmedikleri şeyler vardı. Hepsini açıkladım şu şöyle bu böyle diye. Çok mutlu oldular. Zaten çoğunu buradaki İstanbul Kültür Merkezi'nden almışlar. O yüzden pek şaşırmadım neden Türkiye'ye ait şeylerin çok olduğuna. Bize de çok yardım etmişlerdi festival için.

Dönme vakti

Acumma ve acuşşiler dağ gezisinden gelirken
Korelilerin her bir spor için tam takır giyinmelerine bayılıyorum


Dönerken aynı hat üzerinde olan İtevon'a uğradım. Gelecek program için listeleri ve grupları hazırladık. Sonra Malezyalı bir kız geldi. Mimarlık okuyormuş. Burada hiç Müslüman tanımıyorum felan dedi. Onu geçtim, Malezyalı bile tanımıyormuş. Normalde buradaki Malezyalılar aynı programla geldikleri için hepsi mühendislik okuyor ve herkes birbirini, en azından kendi dönemindekileri tanıyor. Heralde o kendisi geldiği için diğer Malezyalılardan uzak kalmış. Neyse işte. Kız öyle deyince hemen bana havale ettiler. Benim burada tanımadığım Malezyalı yokmuş. Haksız da sayılmazlar. Yerli Malezyalıların tanımadığı Hint ve Çin kökenli Malezyalıları bile tanıyormuşum. O arada dışarıda iki tane Malezyalı arkadaşımla karşılaştım. Mısır'da okuyan Malezyalı biri Kore'ye gelmiş, onu gezdiriyorlarmış. Sonra da yemek yemeye Sindang'a gideceklermiş. Ben de sizinle geliyim mi dedim. Olur dediler. Çıktık yola:

Sindang'a geldik


Burası Seul'ün en meşhur dobokkicisiymiş sanırım
Giriş buraya gelen ünlülerin imzalarıyla doluydu














Peynirli pirinçkeki
Dobokki her zamanki gibi acıydı ama güzeldi. Bu kadar çok müşterisinin olmasına şaşmamalı. Bütün masalar doluydu. Bizimkilerin dediğine göre burada "We Got Married" diye bir programın iki bölümü çekilmiş. Hiç izlemedim ama adını duymuştum. Bugün gittiğim müzede de Mblaq "Hi Baby" programı çekmiş. Zaten bu tip şeyler bana hiç denk gelmez. Ne diyordum? Dobokki güzeldi.

Çıkarken giriş camına asılmış onlarca ünlü imzalarının arasından tanıdıklarımı bulmaya çalıştım. Çoğunu tanımıyorum ama bizim Malezyalı kızlar bu konuda uzman diyebilirim. Hepsinin ismini sağ baştan sayabiliyorlar. Hatta bir tanesi "Winter Sonata" dizisinde oynayıp sonra intihar eden bir oyuncuya aitmiş. O diziden sonra mı bunalıma girmiştir bilmem ama üzüldüm açıkçası. Biz çok basit bir şekilde intihar etmiş diyebiliyoruz ama altında kim bilir ne sorunlar yatıyordur. Allah kimseye yaşatmasın. 

5 yorum:

  1. Allah şansıın kısmetini arttırsın inşallah Saadet ^^ Maşallah her başlıkta yeni bir fırsat yakalıyorsun \(^_^)/
    -F.Betül-

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Saadet :) blogunu yeni gordum tum yazılarınıda bastan sona okudum. Çok harika bir şey yapmışşın değişim programına katılarak müthiş bir tecrübe gerçekten.Bende çok düşünüyorum ama cesaret edemedim bir türlü , üniversite bitmeden yapmak istiyorum.Bu arada sana bir şey sormak istiyorum bende Müslümanım ve namaz kılıyorum, orada bu ibadetimi yerine getirmem zor olur diye düşünüyorum . Mesela gezilere gidiyorsunuz bütün gün dışarıdasınız namaz kılan arkadaslar ne yapıyor biliyor musun?Cevaplarsan çok sevinicem şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortada ihtiyaçtan kaynaklanan bir durum varsa çareler tükenmiyor. Orası seni yaratıcılığına kalmış =)

      Sil
  3. Merhaba Saadet blogunu yeni farkettim tesadüf eseri facebook ta vikii' sitesinin resmi sayfasında fly again dizisinin bir resmi eklenmiş bende diziyi araştırırken senin blogu buldum aa ne göreyim dizide türk bi kız yer almış gördügüm fotoğraftaki bölümde türk restorantında çekilmiş inan çok şaşırdım senin adına da çok sevindim yeni güncellemelerini takip edeceğim post için teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk restoranını olduğu bölümde ben yokum ama garson rolünü oynayandan bayağı bir bilgi edindik. Diziyi takip etmediğimden bilmiyorum ama içinde Türk olması bile onu izlenebilir yapmaya yeter sanırım =)

      Sil