8 Şubat 2012 Çarşamba

Hindistan Cevizi

Gün geçmiyor ki karşıma yapılacak bir şey çıkmasın. Çalıştığım müzeden bugün için birine ihtiyaç duyduklarını söylediler. Normalde yaptığım iş pazar günleri müze resepsiyonunda oturmak olsa da bunu da deneyim dedim. Her ne kadar çocuklara tanıtım yapacak öğretmenler önceden eğitim aşamasından geçiriliyor olsalar da beni cahil cühela halimle kabul etmiş olmaları da bir şey deyip tuttum müzenin yolunu. Yapmam gereken şey geleneksel kıyafetler giyip Türkiye'yi Türkçe olarak tanıtmak, daha sonra da "fashion show" adı altında başka geleneksel kıyafetler giymiş bebelerin elinden tutup podyumumsu yerde yürütmekmiş. E kolay o zaman deyip giydim bizim bindallıları:

Yanlış kıyafet?

Bu da olmadı sanırsam

Lily kıyafetlerimizi nasıl tanıtacağımı açıklarken:
etek-pantalon-pesi-şapıka
Fes kısmını anlamam bayağı uzun sürdü

Geleneksel Çek kıyafetleriyle Sema
Ne olursan ol gel
Ya da gelme
Sen bilirsin
Hehe

Apırika sınıfında dümbelek çalma provası yaparken
Gelenksel Afrika çalgısını Türk'ün eline verirseniz olacağı buydu zaten

Öğle yemeği

Çocuklar gelmeye başladı bile

Kıyafetler giyilmeye başlanmış bile

Yerlerimizi alalım

Toplu fotoğraf olmadan olmaz



Kreş öğretmeni de modaya uymuş



Biz fashion show yaparken diğer grup da afrika danslarını öğreniyormuş

Sıra ikinci grupta

Efeye gel


Hollanda ayakkabıları içindeki bebeler

Truva Atı'nı da gezelim

1. grup afrika dümbeleği çalmayı öğrenirken
Yorucu olduğu kadar eğlenceli bir gündü. Yurda döndügümde masamda yine bir şeyler buldum:

Oda arkadaşımın Çin'den getirdiği Hollanda kurabiyeleri
Geçenlerde ucuz diye aldığım hindistan cevizi çetin ceviz çıktı. İlk defa yıllar önce denediğim hindistan cevinin nasıl açılacağını bilmediğimden gözüme bir tek bowling topu deliklerine benzeyen izler çarptı. İçlernden bir çok kolay açıldı ama diğerlerini delemedim:



Tek delik içindeki sütü akıtmaya yetmeyince
içindeki havayı çıkarmaya pipet yardım etti

Sonra baktım kesemiyorum
fırlatınca bu hale geldi
Çok iyi stres gideriyor
Tavsiye ederim

İçine ulaştık sonunda

Hindistan cevizi rendesiye yapılan balıkkekli noodle
Bu hidistan cevizi aşkı nereden geliyor derseniz çok basit bir cevabı var: Endonezya yemekleri. Neden bilmiyorum ama ne zaman Endonezya yemeği yesem içlerinden birinde mutlaka hindistan cevizi tadı aldığım bir şeyler oluyor. Diğer tadı baskın şeylerden birinin de fıstık olduğunu geçenlerde fıstık ezmesi yerken fark ettim. Gerçekten çok farklı yemekleri var. Tadı tanıdık gelen bir tek bu ikisi var. Geri kalanı tamamen kendine özgü şeyler. Ben de malzeme felan olmayınca daha doğrusu malzemelerin ne olduğunu bilmeyince, yaptığım yemeklere ya hindistan cevizi rendeliyorum ya da fıstık ezmesi katıyorum. Umarım Türkiye'ye döndüğümde Endonezya yemekleri yeme imkanı bulurum. Gerçi buradaki Endonezyalı arkadaşlarımın dediğine göre ODTÜ'de bayağı bir Endonezyalı varmış. Hatta bir tane de Bilkent'te vardı arkadaşım ama hiç yemeklerini merak etmemiştim. Türkiye'ye döndüğümde baktım olmuyor, onların kapısını çalıp bir fincan yemek isterim artık. Ne yapıyım. Şimdiden kaynağı ayarlamak lazım.


2 yorum:

  1. bu kadar yemek muhabbetine rağmen gayet zayıfsın, bunu da çok gezmene borçlusun sanırım :))) gez gez bizim yerimize de gez, sen öğrenmiş olursun bize de yardımın dokunur ;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zayıf mıyım? kore standartlarına göre tam bir dobişko olduğumu söyleyebilirim. 50'lik acummalar bile benden daha zayıf. yine de teşekkürler. =) ne demişler çok gezen mi bilir çok okuyan mı? hehe

      Sil