9 Şubat 2012 Perşembe

Insadong turu

Ne Seul'müş turla turla bitmiyor dediğinizi duyar gibiyim. Merak etmeyin az kaldı. Zaten Seul'de caddelerini boydan boya gezebileceğiniz pek çok yer olsa da hepsi birbirine benzediğinden pek bir şey fark etmiyor. Sadece bazılarının kendilerine has özellikleri var. Mesela İnsadong. Sadece geleneksel ürünlerin satıldığı bir yer. Hatta o sokaktaki bütün mağazaların ismi hangulla yazılmış. Ben de arkadaşlarıma göndermek için arada oraya gidip küçük hediyelik eşyalar alıyorum. Bugün de yine aklıma esti çıktım yola ama öncesinde yurt parasını yatırmak için kampüsteki bankaya uğramam gerekiyordu:

Hana Bank uzaktan kendini gösterdi bile

Ama kapalıymış
Şansımıza küselim

Jongno 3(sam)-ga metro istasyonundan yüzeye çıkınca
binalar arasından güneş bizi karşılıyor


Tapınakvari park kapısının önünden  geçelim

Kore bayrağı ağacı





Bu mağaza sokaktaki en kazık fiyatlara sahip yer

Burada daha önce hanbok giyen arkadaşımın fotoğraflarını çekmiştim

Ahşap ürünler

Şarkı söyleyerek Kore pişaniyesi yapan adamlar
İzlemesi bile eğlenceli


Hangulla Nature Republic


Sıtaboksı kopi
Nam-ı diğer Starbucks

Ahşap akıl oyunları
Eskiden bilgisayarda çok oynardım bunlardan
Gerçeklerini görünce bayağı mutlu oldum
Ama pahalıydı malesef

Anahtarlıklar
Çifter için sanırsam

Akıl oyunlarına devam




Kitap ayraçları

Çopstikler

Çorabısılar

Seramikler

Anahtarlık olarak sizce de fazla büyük değiller mi?

Çek çek bitmeyen çekmeceler

Kalemlikler

Tişörtler
Alttaki fena değilmiş

Yemek takımları
10.000 wondu yanlış hatırlamıyorsam

Tişörte devam






Takılar

Masaj topları
Tabi top demeye bin şahit ister


Kurbağacıklar



Bu kitap ayracını çok beğendim
Niye almadım bilmiyorum
Pek geleneksel gelmedi herhalde

Yelpazeler

Origami mi?


Genelde köylüler giyiyor bu kıyafetleri sanırsam
Bir de Budistler giyiyor

Geleneksel mutfak önlükleri
haha


Çiftler için telefon süsleri

Bunlar da telefonun tepesindeki kulaklık yerine takılan süsler











Maskeler
Kış kış cinler kış kış

Saç şişleri




Buzdolabı süsü almazsam olmaz
Annem  buzdolabına takmaktan bıktı ben almaktan bıkmadım

Gelenksel barbiler
Doğru onlar barbi diyemiyor
Babi o zaman






Badana fırçası mübarek

Geleneksel kaplama kağıtları
Bunlarla tapınakta kalem kutusu yapmıştık


Kpop
















Budist bileklikleri

Garip şekerlemeler
Bunlardan biriyle geldiğimiz ilk hafta patlamayan su balonu yapmıştık




İnsadong'daki favori mekanıma geldik
Yeri gelmeden buradan bahsetmezsem olmaz. Geldiğimiz ilk hafta bizi oryantasyonda İnsadong'a getirmişlerdi. Burayı görünce üst katlarına bakmamıştık ama ben binada bir yamukluk olduğunu anlamıştım. Hakikaten yamuk. Sebebi ise katları merdivenle değil balkonumsu yerden spiral gibi çıkarak dolaşılıyor oluşu. Yakın zamanda tekrar kpop dinlemeye başlamıştım. Hani şu Super Junior ve Girls' Generation'un beraber söylediği Seul tanıtım şarkısı var ya, onu bir yıldan beri dinlemediğimi fark ettim. Vidyoyu izlerken dikkatimi çeken ilk şey, bir sene önce sadece grup üyelerini izlediğim klipte görünen bütün mekanları bu sefer izlediğimde tek tek biliyor oluşumdu. Halbuki hepsi de gayet gubidik yerler. Mesela Donghae ve diğer kızın farklı katlarda dans ederek geçiş yaptıkları yerin burası olduğunu fark ettim. Halbuki benim kafamda hep iki farklı binanın arasındaki balkon gibi canlanmıştı. Hatta Donghae ve Ryeowook'un şarkı söyleyerek dolaştığı yer burası diyebilirim. Çok mu önemli peki? Yoo.. Sedece aklıma geldi.

Bir de o klibi izleyince aklıma gelen şey, Seul'ün Ankara'dan sonra bu kadar iyi tanıdığım ikici şehir olması. Aşk Tesadüfleri Sever filmindeki Ankara'da geçen mekanları gördükçe de aynı şeyleri hissetmiştim çünkü. 

E o kadar bahsetmişken çarşıyı turlamazsak olmaz:

Girişten görünüm


O lamba pek hayra alamet olmasa gerek











Minik yemek miyatürleri


İlk katı merdivenle çıkıyoruz



Balkon kısmından dükkanları gezerek yürümeye başlayalım





















Dolanırken kendimizi üçüncü katta buluyoruz










Son kata vardık bile



Fotoğraf çekmek yasak dedi kız
Geç kaldı













En üst kattan manzaralar


Dolana dolana geldiğimiz son kattan merdiven kullanarak tek seferde iniyoruz


Girişteki çarşı haritası



Bu da ismi

Çarşıdan çıkınca geldiğimiz sokağı dolanmaya devam ediyoruz









Budist rahibeler






Hareketli yağlı boya
Harry Potter'daki kadar olmasa da oynuyor biraz

Türk dondurmacısı





Bu sokakta geleneksel restoranlar var



Anime karakterleri












































Bokoking 


Siz mi biz mi?



Bebek-pazar arabası karışımı bir şey sanırsam

Tarzınızı bir mağazada tamamlayıp çıkın

Ya da bu mağazada










Akşam yemeğim
Avakadolu hindistan cevizli balıkkekli daha adlarını hatırlayamadığım
bin bit türlü şeyi içeren ramen

Bu da kavungillerden bir meyveymiş
Tadı benziyor
Bu günlük gezimizin de sonuna geldik. Aslında daha fazla gezecektim ama kuru ayazdan fotoğraf çeken parmaklarım donma noktasına ulaştı. Malum eldivenle dokunmatik ekran çalışmıyor. Alisa'nın yöntemini uygulayıp sosis kullanıyım dedim ama üşendim. Öyle işte. Hava soğuk ama yakında düzelir umarım. Bugünkü kapanışı da yukarıda bahsettiğim vidyoyla yapayım:



19 yorum:

  1. O tshirtler ne kadar acaba? Korea felan yazanlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alıcı gözüyle bakmadığım için sormadım ama 15.000 won civarıydı sanırsam

      Sil
  2. Ay bayıldım buraya tam benlikmiş yahu. Bu arada 1.000 won 1 dolar civarıydı dimi yanlış hatırlamıyorsam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, dolar daha yüksek ama aralarında çok az bir fark var =)

      Sil
  3. Şu hediyelik eşyalar çarşısına bittiğimi söylesem :) .Orası çok güzel fotoğraftan gördüğüm kadarıyla nasıl desem çık bütün gün dolaş al eline bi poşet ne bulduysan hoşuna ne gidiyorsa koy torbaya :) öyle bi havsı var :) .Gezip gördüğün yerler gerçekten çok güzel yerler ayrıca bu güzel yerleri resmedip bizlerle paylaşman beni ve daha bir çok koresever arkadaşı ne kadar mutlu ediyor :).Post için teşekkürler yeni güncellemelerini bekliyorum (^_^) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. torbaya koyma kısmı kolay da o torbayı fark ettirmeden yürütmek biraz marifet istiyor =)

      Sil
  4. saadet abla orada okuduğun için senden öğrenmek istediğim birkaç şey var. Benim dedem gazi bende gazi torunuyum orada üniversite okumam ve orada yaşamak için devamınad ne gibi avantajlarım var acaba? Bir kaç kişiye daha sordum gideceklermiş ağustosta avantajlısın şu bu dediler ama orada okuduğun yaşadığın için senden duymak beni daha çok rahatlatacak. bana yardım et lütfeeeeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gazi torunlarına bakan şubemiz yan tarafta. sıranız gelince yetkili elemanımız sizinle ilgilenecektir.

      Sil
    2. teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Bloguna gercekten bayıldım hatta idolümsun bile diyebilirim :D ben bu Balik keklerinin güvenli olup olmadıgını soracaktım çünkü gidince denemeyi en çok istediğim seylerden biri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güvenli derken? benim yediğim bir şeye güvenmiyorsan soruyu yanlış kişiye sormuşsun demektir

      Sil
  6. Saadetciğim blogunu çok severek takip ediyorum ancak postların azlığından şikayetçiyim.Bizi postsuz bırakmaa :))

    YanıtlaSil
  7. Bloguna girdiğim andan itibaren hayran kaldım. İnanılmaz. Nasılda ballandıra ballandıra anlatıyorsun oraları. Ben de istiyorum! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ballandıra ballandıra derken? hehe. Ben de abartmadan yazıyım diye ince eleyip sık dokuyordum halbüsü =)

      Sil
  8. Bloğunu yeni keşfettim çokta güzel olmuş..Kore inanılmaz bir ülkedir gözümde çokta mistiktir.gitmek isterdim ama nerdee.okul dönemini atlattım vede memur oldum..özellikle Seoul camii nin ortamına girmeyi çok arzulardım.Ve de yemeklerini ben çok severim kendim de yaparım..Saadet şimdiden özür diliyorum isminle hitap ediyorum benden kçüksün yada büyüksün bilmiyorum ama gez bol bol gez güzel anılar edin..Kore insanları sıcaktır diye biliyorum çevremizde fazlasıyla varlar çünkü :)))Ve gezdiğin her yeri göstermeye devam et bayıldım sayfana :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore insanları tanımadıkları insanlara karşı pek sıcak değiller aslında. bizdeki gibi konuşalım kaynaşalım düşüncesi olmadığından zorluk çekiyormuş buraya gelenler. Ben başkaları yerine de fazlasıyla konuştuğumdan zorluk çekmiyorum bu konuda haha =D Türkiye'de tanıştığınız Koreliler bizim kültürümüze alıştıkları için size öyle geliyor =) Ayrıca caminin pek bir görülecek tarafı olmadığını söyleyebilirim. Cami yönetimi bile bizi pek sevmiyor zaten. öyle işte =)

      Sil
  9. ben koreye gitmeyi çok istiyorum. ama bişey sorucam.orada hanbokların fiyatlarını öğrenebilir miyim kaç won acaba ve korenin neresinde satılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120513025056AAadJ51

      Sil