6 Şubat 2012 Pazartesi

Ispanaklı Mandu

Ay yeni yılının kutlandığı günlerde mandu yapan insanları gördükçe (ve yiyemedikçe) canım çekmiş olmalı ki benim neyim eksik diyerekten kolları sıvayıp kendi usulüme göre vejeteryan mandu yapmaya karar verdim. Sağa sola sorduğum "ne koydun bunun içine?" sorusuna aldığım cevaplardan aklımda kalan tek şey "tofu" olsa gerek mandumda tek tutturabildiim şey tofudu. Geri kalanı biraz atmasyon olsa da hiç yoktan iyidir diye kolları sıvadım:

Bir yanda ıspanak haşlanırken
diğer yanda soğan ve havucu kavuralım

Kavrulan soğan ve havucun üstüne haşlanmış ıspanaları ve
tofuyu atalım

Hazır mandu hamurunun paketini açalım

Böyle bir şeyler işte

O sırada televizyonda savaş dizisi varmış
bitene kadar  film olduğunu anlamamışım

Haşlanan mandular
bazıları patlak verse de
kalan sağlar bizimdir


En sağdakine iç yetişmetince
kimçi doldurdum

Nesıkape
Ben manduları yapaduruyum, benimle yanı katta kalan (kızlara ait tek kat olduğundan aynı katta olmamız normal değil mi? Benimki de laf işte) Malezyalı arkadaşım Zaza (Korelilerin deyimiyle Caca), tatil dönüşü evinden bir ton yiyecek getirmiş. Malezya yemeklerine hayranlığıyla bilinen beni de düşünmüş sağolsun:


Malezya çay, kahve ve kurabiyesi

Bu da benim favori içeceğim:
Green tea latte
Bunu marketten aldım 


Malezya'dan gelen ganimetler

Fıstıklı kurabiye
Kabuklarını soymaya üşenmişler sanırsam
hehe

Bu da yenirken lokum hissi veren ama
tadı çok değişik olan jelimsi
Lokumdan daha lezzetli desem vatandaşlıktan çıkarılmam sanırım

Ben Zaza'nın yemeklerine çörekleneduruyum, geçen dönem CJ'de aynı katta kaldığım Malezyalı arkadaşım Şakifa, Zaza'ya ısmarladığı nudılları almak için bizim yurdun kapısına dayanmış. Kutsal emanetleri kaptığımız gibi aşağı götürdük. Saolsun Şakifa nudıllarından birini bana verdi:



Uzun zamandır görüşemediğimizden midir nedir kapının önünde saatlerce muhabbet etmişiz. Haberler onlardaymış. Bana Farah diye bir Malezyalı tanıyıp tanımadığımı sordular. Neredeyse Kore'de tanımadığım Malezyalı olmadığından, tanıdığımı söyledim. Yakın zamanda evlenmişti. Zaza Malezya'dayken televizyonda görmüş. Daha önce de Malezya'ya giden arkadaşlarım gazete küpürünü göstermişlerdi. Farah'ın meşhur olduğunu biliyordum da bu kadar olduğunu bilmiyordum dedim. Meğer meşhur olan kocasıymış. Baya medyatik biri felan dediler. Bizdeki televole kültürünün Malezya versiyonuna ayaküstü tanıklık etmiş bulundum. İşin diğer bir ilginç tarafı da televizyonda Farah'ı internette kullandığı ismiyle anons etmiş olmalarıymış. İyi işte medyatik bir arkadaşımız oldu, belki ileride lazım olur hehe. O sırada fark ettim ben cidden bayağı bir Malezyalı tanıyormuşum. Koreli arkadaşımdan çok Malezyalı arkadaşım var. Ben yanlış ülkeye geldim sanırsam. Yarın ilk uçakla Malezya'ya gidip yerleşiyorum. Zaten havası da sıcak. Tropikal iklim. Filler felan. Yaşanır ki orda.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder