27 Şubat 2012 Pazartesi

Japon Bebelerle Müze Turu

Daha müzede çalışmaya başlayalı uzun zaman olmamasına ve anlaşmamızın pazar günüyle sınırlı olmasına rağmen bugün müzeye gelecek bir grup kreş öğrencisi için öğretmene ihtiyaç olduğundan benim birkaç saatliğine müzeye gelip gelemeyeceğimi sordular. Bugün ders kayıtlarının ilk günü olduğu halde böyle bir teklifi de reddedemezdim. Sonuçta verdikleri ücret diğer öğrencilerin çalıştığı yarı-zamanlı işlerin çoğunun neredeyse  iki katı kadar. Tabi bu arada öğretmen dediysem öyle bildiğimiz öğretmenlerden değil, sadece kendi kültürümüzü tanıtan eğlenceli kısa sunumlar yapıyoruz o kadar. Arkasından da çocuklara değişik geleneksel kıyafetler giydirip fotoğraf çekinme faslı var. En azından benim görevim o. Bunun dışında Afrikalı öğretmenlerin çocuklara dümbelek çalmayı öğretmek gibi daha atraksiyonlu görevleri yok değil:


Japon ikizler

Kıyafetleri giymeyi reddeden asi çocuklar

Bugün de Faslı oldum
Sonumuz hayır olsun

Sıra geldi yemek dersine

Müzedeki en kolay Japon yemeği olan takoyaki






Servis zamanı


Truva atının içinde Truva filminden sahnelere bakarken



Metro istasyonunda oturduğu yerden merdivenleri silen teyze
İlginç geldi niye bilmiyorum

Anam metro istasyonundaki imza kampanyasına katılırken
Daha önce bu fotoğrafı birkaç yerde görmüştüm
Meğer çocuk Koreliymiş
Hatta bizim yurdun oradaki yetimhanede kalıyormuş
Mahallemizde ünlü varmış meğerdem

Ders kayıtlarından dönerken
Biraz geç kalmışım
Derslerin çoğunu kapışmışlar ben gelmeden

KUBA 7. grup yeni gelenlere kampüsü gezdirirken

Ben de katıldım aralarına
Çakmasalar bari
Bugün de böyle geçti. Yalnız Korelilerle evli ne kadar çok Japon kadın varmış. Yabancılarla evlilik konusunda Koreli kadınların tersine daha kapalı bir yapıya sahip Koreli erkekler, konu Japonlar olunca alışılmışın dışında hareket ediyorlar sanırım. Çocukları da ayrı bir şeker oluyor, o da başka bir tarafı tabi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder