24 Şubat 2012 Cuma

Mezuniyet

Bildiğiniz üzere Kore'de eğitim yılı bizimki gibi sonbaharda değil de ilkbaharda başladığı için mezuniyetleri de doğal olarak yazın değil kışın oluyor. Bu yüzden ben de son sınıflardan pek çok arkadaşıma ülkelerine dönecekleri için veda etmek zorunda kaldım. Bunlardan biri de Endonezyalı arkadaşım Widita'ydı. Bugün  Eros'tan Widita'nın mezuniyet töreninin olacağını öğrenir öğrenmez koşa koşa Incheon Memorial Hall'e gittim ama toplu töreni kaçırmışım sanırım. Aslında psikoloji bölümünden mezun olacak arkadaşım Sangbin de mezuniyetine davet etmişti ama onunki sabah olduğu için uykuya yenik düşünce gidememiştim.

Incheon Memorial Hall'deki mezuniyet töreninden çıkan
çiçeği burnunda mezunlar

Neyse ki Sangbin'le kampüste tesadüfen karşılaşıp
tebrik etme imkanı buldum
Ailesiyle de tanıştım, çok şeker insanlar

Widita'yı da bizim fakülte binasının önünde yakaladım
Onların diploma törenini kaçırmadığımı söyledi


Geçen dönem ders aldığım hocayı konuşma yaparken bulunca


Diplomanın yerine verilen geçici belge


Salonda sınıf arkadaşımı da buldum

Toplu fotoğraf vakti

Arkadaşlarımın bu önemli günlerine tanıklık etmenin gururunu yaşadıktan sonra daha önceden kültür merkezinde tanışıp sonradan ziyaretlerine gittiğim kızların davetine icabet etmek için çıktım yola, tabi bu sefer ne zamandır görüşelim diyen Amerikalı arkadaşım Alisa'yla birlikte. Bugün için ona kahve sözüm vardı ama saatlerin tutmayacağını fark edince onu da kızların evine götürmeye karar verdim. Kızlar da sağ olsunlar Alisa'ya ballandıra ballandıra anlattığım Türk yemeklerini aratmayacak yemekler hazırlamışlar:






Kısırın tadını unutmak üzereyken iyi geldi bu

Kabak tatlısı
Buradaki minik kabaklarla yapılmış sanırsam


Dönüş yolunda reklam panolarıyla oynamaca


Anam'a varınca Alisa'nın arkadaşı Herold'la sadece masa oyunlarının oynandığı bir yere gittik:



. Tabu'dan Çin damasına, Monopoly'den Jenga'ya kadar daha adını bilmediğim pek çok oyunun bulunduğu bu yerde her çeşitten oyunu deneyeceğiz diye vaktin nasıl geçtiğini anlamamışız bile. Benim şaşırdığım şey ise aylardır geçtiğim sokakta böyle bir yerin varlığından haberdar olmamam. Lise'deyken Bahçeli'ye gidip tabu oynadığımız olurdu ama hiç sırf masa oyunları oynanan bir mekan görmemiştim Türkiye'de Neyse belki ben de ilerde böyle bir yer açarım. Güzel bir fikir çünkü. Kendimde bir girişimcilik sezdim ya hayırlısı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder