2 Şubat 2012 Perşembe

Süpermarket Turu

Fark etmişsinizdir, bloğumda tonlarca fiyat resmi, bir o kadar da abidik gubidik olsa da yemek resmi var. Siz bakarken diyor musunuz bilmiyorum ama ben o fotoğrafları çekerken etrafımda olanlardan "ne görgüsüz kız, fotoğrafını çekmedik bir şey bırakmadı" bakışlarına mağruz kalmıyor değilim. Bunun cevabı ise çok basit: ben gelmeden önce internette en çok araştırdığım şeyler yiyeceklerle ilgiliydi. Bulabiliyor muydum peki? Hayır. En alakasız youtube vidyolarını bile durdurup durdurup izliyordum belki arada bir fiyat etiketi görürüm diye. Onlar da fayda vermeyince artık bahtıma ne çıkarsa deyip işin peşini bıraktım. Demiştim ya hani bir keresinde, buraya gelmeden önce her gün ramen yemeye razıydım diye. Hakitaten ben buraya gelince habire ramen yiyeceğim zannediyordum. Neyse ki işin özü öyle değilmiş. 

Bugün ilk defa doğru düzgün bir liste yapıp süpermarkete gitmeye karar verdim. Normalde hep aklıma estiği için giderdim ama bu sefer planlı olunca sizi de yanımda götürüyüm dedim. Garip geldi değil mi? Birkaç gün önce neden sürekli fotoğraf çektiğimi soran bir arkadaşıma, arada çıkıp Seul'ü turladığımdan bahsediyordum. E yalnız gezerken sıkılmıyor musun dedi. "Yalnız değilim ki" dedim, "ondan fotoğraf çekiyorum zaten, yalnız gezmiş olmamak için." Hani bazen insanlar kalabalık içinde yalnız hisseder ya, ben de yalnızlık içinde kalabalık hissediyorum. Öhö. Felsefe yapmaya kasarken batıran Saadet mod:on. 

Muhteşem ikili: fıstık ezmesi ve reçel
Ekmeğin hakkını yememek lazım tabi

İyice gece kuşu oldum
Hava kararmadan dışarı çıkamıyorum
Akşama kadar uyursam olacağı bu

Metro kartı doldurmak lazım

İki durak sonra Wolgok istasyonunda iniyoruz

İstasyondan çıkmadan süpermarketin kapısı karşımıza çıktı

Home plus

Sepete 500 won konuluyor zannedip oda arkadaşıma 5 tane 100 won verip
500 won almıştım.
Gelince gördüm ki 100 won konuluyormuş
Oradan birine aynı parayı verip 5 tane 100 won aldım
Ne anladık biz bu işten 

Akşam ucuzluğu başlamış
Hindistan cevizi
Sadece 790 won

Mantar

Tofu

Soya fasulyesi

Kurutulmuş balık

Kurutulmuş balıkcık
Ahtapot bacağı

Suşi
Tanesi 700 won

Ton balıklısı favorim

Süt

Aktibia

Süt

Peynir

Sosis

Geleneksel bir şeyler

Erişteler felan

Balıkkekleri

Pirinçkeki

Un

Mısır gevreği

Hazır hamur harçları

Çörekler

Tost ekmeği
Zam gelmiş

Tabakta ramen

Fıstık ezmesi, reçel
Çokokrem de olsa keşke

Makarnalara ucuzluk gelmiş

Bu da onların spagettileri

Paket ramenler
Benim vejeteryan rameni de arada sırıtırken görmek mümkün


Kahve tutkusunun paketlere yansımış hali


Yeşil çayın her türlüsü
Favorim yeşil çay latte

Kadın bundan denettirdi
Alkol var mı dedim
Yok dedi
Yoktur umarım

İndirimdeki ürünler

Konserveler

Konserveler

Meyve konserveleri

Tonbalığı

Kore salçası

Tuz

Hangi tuzu alacağımı şaşırdım


Soya sosları

Değişik soslar

Sıvıyağ

Ketçap mayonez
Alışverişi tamamladım. Normalde kozmetik ürünlerini alabileceğim bir ton yer olduğu için süpermarketten almıyorum ama yine de bir göz atsak fena olmaz:







Zaten kozmetik firmaları minik çubeler açmışlar süpermarketin içine




Kasaya vardık

Kendi çantamızı kendimiz getiriyoruz
Poşet başına 300 won alıyorlar getirmezsek

Sığdırmayı başardım

Aldıklarımı yeme vakti

Normalde bu hamur deniz ürünleri çorbasına katılıyor
Ama ben spagetti gibi yapmayı tercih ediyorum

Puding de yapalım

Hazır
Burada süpermarketler 24 saat açık olduğu için ne kadar geç giderseniz o kadar ucuzluğa denk geliyorsunuz. Tabi külkedisi misali gece 12'de kapanan metroları saymazsak. 

13 yorum:

  1. orda şuan saat sabah 5 değil mi O_o gerçekten bu saatte mi çıktın yani market alışverişine :D
    her üründen milyon tane seçenek koymuşlar ya insan hangisini alacağını şaşırır hehe

    canım orda bulamadığın-özlediğin şeyler olursa seyma.akd@gmail.com a yazabilirsin :) çokokrem, normal spagetti ya da salça falan yollayabilirim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an 9 şubat =D

      Hepsi olmasa da çoğu var burada. Sağol. Zaten sıvı şeyler gümrükten geçmiyormuş =(

      Sil
  2. 1 gün ileriden gidiyorsun resmen döndüğünde çok garip hissedeceksin :D

    onlar sıvı değil ki :O yani en azından değil gibiler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir gün önden gidiyorum da bloğum bir hafta geriden geliyor. =D

      Krem tarzı şeyler de sıvı olarak kabul ediliyormuş sanırsam. Çikolata ve bisküviye artık hayır diyemiyorum çünkü acayip özledim. =(

      Sil
  3. olduğu kadar artık -benimki bazen günlerce yerinde sayıyor seninki yine iyi durumda :D

    hadi ya :/ yinede kuru ve katı sayılabilecek gıdalardan yollayabilirim iste yeterki :)

    YanıtlaSil
  4. Saadet'cim vallahi ufkumu açtın cidden. Korede aç kalırız diye korkan insanlarada fikir olsun. Helal tüketilebilecek pek çok şey varmış. Gerçi Türkiye'deki gibi değildir. Domuz yağı ya da katkı maddesi olmayan şeker-çikolata bulmak da mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün tabi. Zaten buranın en sevdiğim kısmı, ne varsa arkasında yazması. Mesela jelatin diyor parantez içinde domuz eti yazıyor. Ya da yağ diyor parantez içinde ne yağı olduğunu yazıyor. Tek yapmanız gereken arkasındaki içindekiler kısmını kontrol etmek.

      Sil
  5. Saadet senin tatil bize yaradı :D Her açtığımda yeni yeni başlık görüyorum böyle içimi bir sevinç kaplıyor desem yeridir :D Sayende yiyecek içecek konusunda sorum kalmadı galiba ^^
    Tek sorunum telefon ve banka hesabı. Ne yapsam hala karar veremedim. Ama artık amaaan diyorum buluruz bir çaresini. Bu kız her şeyi başarmış kendi başına, güzel güzel yaşıyor maşallah. Biz de yaparız evelAllah. Hem bizim Saadet'imiz de var daha ne? :D
    -F.Betül-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk hesabını unutma. Citi Bank'tan açtırsan bile ailenin para yatırabileceği bir hesabın olsun.

      Sil
  6. Bloğun bir harika Saadet:) Direk isminle hitap ediyorum ama sorun olmaz umarım. yazdıklarını büyük bir keyifle okudum. Özellikle bu yazınla birlikte nasıl rahat bir nefes aldım bilemezsin:)

    Yazılarının devamını bekliyorum. Bizde bir kaç arkadaşımla birlikte bu yaz koreyi ziyaret etmek istiyoruz kısmet olursa sayende baya baya bilgi edindim:) Biz buradan bisküvi felan götürmeyi düşünüyorduk peşimizde doğrusu:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmim Saadet olduğuna göre başka bir hitap şekli düşünemiyorum şu an. Bloğu beğenmenize sevindim. Her ne kadar yazın burası aşırı nemli olsa da güzel bir ziyaret olacağına eminim. Hatta yazın burada olursam karşılaşabiliriz bile =)

      Sil
  7. Öncelikle merhaba, bloğunu çok beğendim yazılarını büyük bir keyifle okudum..koreye gitmeyi çok istiyorum inşallah bir gün bnde bu dileğimi gerçekleştirebilirim.dönme vaktin nezaman?

    YanıtlaSil