20 Şubat 2012 Pazartesi

Yeni Kart

Bir süre önce metroda t-money olarak kullandığım okul kartımı kaybetmiştim. Aynı kart banka kartı da olunca beni küçük bir telaş almıştı tabi. Neyse ki aradan saatler geçmesine rağmen kartımı iptal ettirdiğimde içinden tek kuruş bile harcanmadığını görmek beni rahatlatmıştı. Zaten kartımı kaybettiğimi söylediğimde herkesin dediği şey aynıydı: "Kore'desin, içindeki parayı değil de yeni kart çıkarırken bankada bekleyeceğin sırayı düşün, tabi beklersen.." Hakikatten de dedikleri gibi oldu. Kore güvenli bir ülke sonuçta. Neyse işte bugün bankaya yeni kart çıkartmaya gittim, okul kartım hazırlanana kadar idare etmem için normal bir banka kartı verdiler. Biten banka defterimin yerine de hazır gelmişken yenisini alıyım dedim, onu da verdiler. Bu arada ondan bahsetmedim sanırım. Banka defterini atm'nin defter kısmına koyunca tüm harcamalarınızı deftere yazan bir bölümü mevcut. Tabi bu sayede tüm gelir giderlerinizi rahatça görebiliyorsunuz. Ben de uzun zamandır aylık 400.000-500.000 won civarı harcıyormuşum. Çok mu müsrifim bilmiyorum ama diğer öğrencilerin daha çok harcadığını öğrenince Seul'de yaşamanın çok pahalı olduğuna kanaat getirdim. Kore'ye gelecek öğrenci adaylarına şimdiden başarılar diliyorum bu konuda.

Okulun ana binasını çekmeden yola devam etmek olmaz

Pasaport göstermeyene kart vermiyorlarmış

Akşam yemeğim:
Kaşarlı makarna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder