20 Mart 2012 Salı

Ehwa Womans University

Dün SNU'yu gezmiştik. Bugünkü durağımız ise Kore'deki en iyi kız üniversitesi sayılan Ehwa Kız Üniversitesi. Kısa bir süre öncecamiye turist olarak gelen iki kızla tanışmıştım. Daha sonra mesajlaşmaya devam edince beni okullarına davet ettiler. Ben de bu nazik daveti geri çevirmeyip düştüm yollara:

Metrodan çıkıyoruz







Japon yemeği



Kampüse girdik bile

Ehwa'nın meşhur vadisi
Sağ ve sol duvarların ardında koca bir dünya varmış 

Sergi salonu

Vadinin sağ tarafına girdik








Asansörle yukarı çıkıyoruz




Vadinin üst kısmına çıktık







Yurtlara giden yokuşu tırmanırken

Yurtalrı gördük


Gecekondu mahalleleri
Seul Belediyesi'nin bunları yıkıp apartman dikmesinden yakındılar
Tanıdık mı geldi ne?


Geri dönelim






Öğrenci klüplerinin olduğu binaya girdik












Kafeteryaya girelim



Ehwa'da okuyan Türk arkadaşım Sare'yle de buluştuk

Geri dönme vakti

Vadiden aşağı son bakış

Kampüsün etrafındaki dükkanları gezelim
















Elma şekeri satan amca






Bugün buluştuğum kızlarla hatıra fotoğrafı

Metro reklamlarında tanıdık yüz görünce


Akşam yemeğine yine misafir var

Yeşil fasulye pilav



Bisküvili pasta işini abartınca

Seri üretime geçtim

Bugün yine güzel bir gündü. Türkiye'deyken duyduğumda çok şaşırdığım "kız üniversitesi" kavramını tecrübe edinmiş bulundum. Yabancılar dışında koskoca okulda erkek yok. Mantıklı aslında. Bizde de olsa ben de kız üniversitesinde okumak isterdim. Oh mis. Feminist damarım mı kabardı ne?

Bu arada bu okul yıllar önce Kore'ye gelen misyonerler tarafından kurulmuş olduğundan hala Katolik geleneklerini sürdürüyorlar. Mesela İki arkadaşım da herhangi bir dine mensup olmamalarına rağmen mezun olma şartlarından biri olan ana binanın önünde sabahları toplanıp dua etme seanslarından duydukları rahatsızlığı belirttiler. Her öğrenci bir yılda en az sekiz kere bunu yapması gerekiyormuş yanlış hatırlamıyorsam. Her ne kadar kafamda canlandıramasam da Bilkent Kütüphanesi'nin önünde her sabah öğrencilerin toplanıp zorla mevlüt okuması gibi bir şey olsa gerek bu. Bilemedim şimdi. Garip yani.

6 yorum:

  1. saadet abla sana ne kadar teşekkür etsem azdır. Bana resmen ışık tutuyorsun. Annem bu blog sayesinde görüşlerini netleştirdi üniverste hayallerim şekil aldı. Eline yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin adına çok sevindim, umarım dilediğin okula gitme şansı bulursun =)

      Sil
  2. Saadetçim,yeniden aramıza dönmen çok güzeel :) Ancak benim anlayamadığım bir şey var,bu yazı tarihlerin çook önceden ama hiçbirisi gelmemişti o tarihte ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaydedip sonradan yayınlıyorum çünkü yazdıklarımın çok alakasız yerlere çekildiğini fark ettim. öyle işte =)

      Sil
  3. Saadet abla burdan da ulaşmaya çalışıyorum sana (bu sayfanın tarihi daha yeniymiş görme ihtimalinin daha yüksek olacağını düşündüm.) bilkent üniversitesinde değişim programı öğrencisi olmanın şartları neler ve hangi şartlarla hangi ülkelere gidebiliyorsun. bir de malum bende başörtülü bir genç kızım üniversitenşn ortamı nasıl acaba sorularıma cevap yazarsan çok sevinirim. sana başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not ortalaması 3'ün üzerinde olan herkes başvurabiliyor diye hatırlıyorum. Listeyi aşağıdaki linkte bulabilirsin:

      http://www.bilkent.edu.tr/bilkent/academic/exchange/bilateral_agreement_list.html

      üniversite ortamı güzel, kimlerle arkadaşlık ettiğine bağlı =)

      Sil