19 Mart 2012 Pazartesi

Seoul National University

Dönem başında derslere kayıt olurken seçmeli dersler arasında Türk dili ve kültürü diye bir ders görmemle okul açılır açılmaz soluğu dersin verildiği sınıfta almam bir olmuştu. O sırada başka bir dersim olduğu için dersin hocasına mail adresimi ve telefon numaramı verip çıkmıştım. Daha sonra o sınıftan iki öğrenciyle (bana taco ısmarlayan gençler) buluşup ders bile çalışmıştık . Daha sonra ise SNU'dan bir öğrenci bana Türkçe dersi aldığını, hocanın ise sınıfa benim mail adresimi verip onlara yardımcı olabileceğimi söylediğini yazmış. Anladığım kadarıyla KU'daki Koreli hoca SNU'da da Türkçe veriyormuş. Ben de daha önce SNU'ya hiç gitmediğimden fırsat bu fırsat deyip SNU'daki Türkçe sınıfını ziyaret etmek için yola çıktım:

Han Nehri'ni geçerken




Metro'dan sonra otobüse binmek lazımmış

Ana kapı göründü sanırsam

Kampüse girdik bile

Binaya da vardık





Dersten sonra bana mail atan öğrenciyle kampüsü gezerken



Burası baharda çok güzel oluyormuş



Kütüphaneye giremedik
İnek olmayanı almıyorlarmış
Kapıdan çevirdiler beni

Biz de dışarıdan bakarız



Kampüs ringini beklerken





Yurtların olduğu kısma geldik



Kafedeki bardaklık




Sergi binası


Ana kapıdan çıkıyoruz

Kampüsün yakınındaki öğrencilerin yaşadığı mahalleye geldik



Arkadaş da burada kalıyormuş






Zırt bırt fotoğraf çekmemi sabırla bekleyen arkadaş da
fotoğraflardan birine dahil olmamı başarmış



Yemek vakti
Ama içinde salam varmış
Değiştirdiler


Ders çalışma vakti

Geri dönerken yine köprüyü geçelim


Kitapçıda dolaşırken bana mesaj atan Malezyalı arkadaşla
buluşmak için Jongak'da inelim


Kyobo Kitapçısı


Donut sırası beklerken




Konuşmaya dalıp posta kutusunu çöp kutusu zannedince
Ben de diyorum niye girmiyor bu bardak diye

Velhasılı kelam, Seoul National University baya büyük bir kampüse sahip. Bana ODTÜ Bilkent karışımı gibi geldi. Bugün tanıştığım öğrenci de çok iyiydi. Bana tüm neredeyse tüm kampüsü gezdirdi. Ders çalıştığımız sırada Kore Tarihi dersime giren ama Koreli olmayan, hatta Kore tarihi yerine bize Koredeki ilk misyonerlerin marifetlerini anlatan Alman hocadan yakınınca kendisi kısaca Kore tarihinin özetini geçti. Türklerin ve Korelilerin ortak tarihinin Kore Savaşı'ndan çok çok daha öncesine dayandığını anlattı. O zamanlar Koguryo Çin'le savaşırken Tolgwol diye bir millet Koreliler'e yardım etmiş. Sonra tarihimizden kayboldular dedi. Anadolu'ya göç etmiş olmasınlar sakın dedim, kabul etti. Siyasetten de konu açıldı, Türkiye'yle Kore'nin başka bir ortak noktasını daha bulduk. Onlar da bizimle aynı dertten muzdaripmiş. İnsan yabancı bir ülkede olunca o ülkenin sorunlarını pek göremiyor. Halktan biriyle konuşmak o ülkeyi başka bir açıdan görmeyi sağlayan en iyi yöntem sanırsam. Neyse işte Kore hakkında baya bir bilgi edindim, güzel oldu. Umarım Türkçe öğrenmeye devam eder. Hoca biraz çetinmiş çünkü. hehe

74 yorum:

  1. Merhaba saadet yeniden yazmışsın çok teşekkur ederim benim için çok aydınlatıcı oluyor.Bende Seoul Nationel okumak istiyorum okul hakkında biraz bilgi verirmisin yurtları nasıl o konuda yeterli bilgi bulamadım yada sen bana belki tanıdığın hoca,öğrenci birileriyle iletişime geçmeme yardımcı olabilirmisin 2 yıldır gelmeye çalışıyorum okulun sınav dönemleri falan var bir türlü çözemedim.Yardımcı olabilirsen çok makbule geçer şimdiden teşekkürler Deniz

    YanıtlaSil
  2. Saadet yine ben sana mail atan şu SNU lu türk dili öğrencisiyle görüşebilirmiyim tamamen masum amaçlar için sadece o okula gelmeyi çok istiyorum belki bana yardımı dokunur [seni kardeşimmiş gibi seviyorum kahramanımsın ]Annemi ikna etmemde çok büyük faydan oldu binlerce teşekkür Deniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl başvuru yapmamız gerekiyo acaba rarştrdm ama bulamdm

      Sil
    2. Bana yardımcı olurmusun

      Sil
  3. Merhaba Saadet okul durumum Eylül de ordayım inşallah evrakları toparlayıp noterle kaymakamla falan uğraşıyorum ama benim sorunum SNU`da yurtlarda galiba yemek yapılmıyor çift kişilik odalar hem senin okuluna göre pahalı hemde mutfakla ilgili bilgi yok tek kişilik odalarda mikrodalga var ve onlarda çok daha pahalı ama yemekleri kendim yapmak istiyorum senden öğrendiğim tarifleri denemeliyim dimi ama ve bütçem kısıtlı sürekli dışarda yiyemem yani ben dil okuluyla başlayıp lisansla devam edicem inşallah işte benim sorunumda yurt yani çok güzel ve detaylı paylaşımların için teşekkürler sayende bilmediğim pek çok şey netleşti umarım yakında yeni paylaşımların olur ben sabırsızlıkla bekliyorum başarılar Deniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba saadet abla. ben 18 yaşındayım. bu sene üniversite sınavına girdim. bende 2 yıl türkiyede geri kalan 2 yılımıda korede okumak istiyorum. bunu nasıl yapabilirim. veya sen nasıl seoul national üniversitesine gitmeye karar verdin , nasıl gittin, üniversitede mi okurken gittin öyleyse hangi üniversite. lütfen bana yardımcı olur musun? çünkü sınav aresesindeyim ona göre üni. tercihi yapıcam lütfen çok acil bir durum. bu kardeşini kırma şimdiden teşekkür ederim.

      Sil
    2. merhaba deniz. ben gözde. sende bana yardımcı olabilirsen gerçekten çok sevinirim. lütfen yardım edin tercih dönemindeyim. hangi üni. gitmeliyim hayalleri gerçekleştirmek için. lütfen yardım edin

      Sil
  4. ADSIZ.. kayıt yaptırdın mı? bana bilgi verebilir misin lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani Deniz sanırım adınız..

      Sil
    2. esra_1995_906@hotmail.com bu benim mail adresim lütfen buraya mesaj atar mısın?

      Sil
    3. merhaba saadet abla. ben 18 yaşındayım. bu sene üniversite sınavına girdim. bende 2 yıl türkiyede geri kalan 2 yılımıda korede okumak istiyorum. bunu nasıl yapabilirim. veya sen nasıl seoul national üniversitesine gitmeye karar verdin , nasıl gittin, üniversitede mi okurken gittin öyleyse hangi üniversite. lütfen bana yardımcı olur musun? çünkü sınav aresesindeyim ona göre üni. tercihi yapıcam lütfen çok acil bir durum. bu kardeşini kırma şimdiden teşekkür ederim.

      Sil
  5. saadet abla ben gözde lütfen sorularımı yanıtsız bırakmaaa. şimdiden teşekkür edeim.

    YanıtlaSil
  6. koreyle ilgili sormak istediğim okadar çok şey varki umarım geri dönersin :) ilk olarak sanırım bilkent tede burslu okuyorsun bursun ders başarısından dolayımı? özellikle snu yu araştırıyordum snu da burs ve okula kabul için diploma notu ve ingilizcenin yüksek olması gerekiyor hatta bana tavan yapmalı dediler koreye gidişinle ilgili daha fazla bilgi verebilirmisin? okula neye göre alıyorlar? burs nasıl alınıyor? ve okurken ek işte çalışabiliyormuyuz? vs. yardımcı olabilirsen çoook sevinirim . benim daha doğrusu şuan bir çok kişinin hayalini yaşıyorsun mutlu olmalısın ^^

    YanıtlaSil
  7. Merhaba . Yazdığınız yazı gerçekten kafamdaki tüm soru işaretlerini yok etti. Bende bu üniversitede müzik bölümünde eğitim görmek istiyorum... Bilgilendirmeniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba . Yazdığınız yazı gerçekten kafamdaki tüm soru işaretlerini yok etti. Bende bu üniversitede müzik bölümünde eğitim görmek istiyorum... Bilgilendirmeniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. saadet abla ben merve. bende seoul ünv. okumak istiyorum ve elimden geleni yapıorum ama nasıl kayıt olacağımı ve gideblmek için türkiyede belli bi süre ünv. okumam gerek mi bilmiyorum. yardımcı olursan çok sevnirim abla

    YanıtlaSil
  10. Saadet ablacım ben Kore üniversitesi yada seoul national üniversitesi okumak iştiyorumda.Ama nasıl kayıt olacağımı bilmiyorum bana yardımcı olursanız çok sevinirim..

    YanıtlaSil
  11. merhaba saadet abla bende 10. sınıf öğrencisiyim ve korede okumak istiyorum bunun için neler yapmam gerekiyor lütfen yardım edebilir misin

    YanıtlaSil
  12. merhaba!!! saadet abla sana birşey soracaktım acaba SNU'da müzik ve dans bölümü var mı?? müzik okumak istiyorum daa rica etsem söyler misin :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müzik bölümü var ama dans bölümü varmı bilmiyorum?

      Sil
  13. merhaba ismim Ertuğrul söğüt bu sene Seoul National University de okumak istiyorum üniversite ve kore hakkında bilgi edinmek istiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  14. merhaba ismim fatma şuan ilahiyat fakültesinde okuyorum 2 sene sonra mezun olacağım. Mezun olduktan sonra Güney Kore de hukuk okumayı planlıyorum. Bana ne tür sınavlara girmem gerekiyor ve ne tür hazırlıklar yapmam gerekiyor bu konularda yardımcı olur musun...

    YanıtlaSil
  15. merhaba saadet abla ben Huriye Nur şuan 11. sınıfı bitirdim ve 12 ye başlayacam yani yaklaşık bir sene sonra üniversite sınavına girecem inş.Güney Kore de SNU da okumak istiyorum ama Güney Kore deki puan sistemiyle Türkiye deki puan sistemi aynı mı ve ya aynı değilse ne gibi farklılıklar var bir de SNU nun harcı ne kadar ve Türk öğrecilere ne kadar bir indirim söz konusu benim sorduğum konular hakkında bir bilgin varsa ya da bilen bir tanıdığın varsa lütfen cevap yazarak beni aydınlatır mısın bu benim için çok önemli bir konu geleceğim söz konusu çünkü ben ciddi ciddi Güney Kore ye gitmeyi düşünüyorum cevabını bekliyorum şimdiden Alah razı olsun:)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba bende bu aralar kafayi koreye takmis durumdayim.Acikcasi bunda izledigim kore dizilerinin cok etkisi var.ancak su an 12.sinifa gectim almanca anadolu lisesine gidiyorum.A2 belgem var.ingilizcemde iyi ama korece hic bilmiyorjm.bir kac kelime haric.korede bir universiteye yerlesmem icin herhangi bir sinava girmeli miyim yoksa Türkiyede girdigim sinav yeter li mi?birde Tıp okumak istiyorum bu mumkun mu?simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  17. Ben Koreyi Seven Meraklı Bir Lise Son Öğrencisiyim Dili İnsanları Yemek Kültürü Ve Hep Mutlu Güleç Yüzlü vs. Olmaları Hoşuma Gidiyor Belkide Kore Dizilerinin Etkisidir.Biraz Araştırdım Yazdığınız Yazılara Ve Üniversite Hakkındakileride Gördüm Tabiki Ancak Hala Aklımda Takılanlar Var Belkide Kaçırdıklarım... Şimdi Ben Lise Sondayım Ve Önümde Bi Sınav Var Dershane İle Bunu Yürütmeye Çalışacağım, Sayfada Yazdığınıza Göre İngilizce Gerekiyor Sonuçta Yurtdışına Bizim Dilimize Sahip Olmayan Ya Kendi Diliyle Yada Ortak Dil İle İletişime Geçebilirim, Bunu Sınava Hazırlanırken Bir Yandan da İngilizcemi Geliştireceğim İnşallah.Ama Bu Yaptıklarım Dışında Gerekli Olan Şeyler Neler Ve Bana Ne Kadara Mal Olacak Oraya Gidip Okumak Ve Kalmak Bana Belli Ücret Gerektirecek Bunlar Hakkında Bilgi Verebilir Misiniz Aynı Zamanda Bu Düşüncem Hakkımda Yorumda Yaparsanız Sevinirim Çünkü Şuanda Sadece Bir Hayalim Var Gerçekleştirip Gerçekleştiremeyeceğim Belli Değil ? Mesaj Olarak Buradan Gönderebilirsiniz Ancak Bu Adresten https://www.facebook.com/seferad1344 Bana Daha Hızlı Ulaşırsınız...
    Dönüşünüzü Bekliyorum.

    Arkadaşlar Sizlerde Yardımcı Olabilecekseniz Veya Yönlendirebileceğiniz Biri Olursa Bekliyorum.

    YanıtlaSil
  18. Saadet abla öncelikle merhaba.Lise 3.sınıf öğrencisiyim ve Türkiyenin Güney Kore ile yök denliği bulunan üniversitelerinden birinde mühendislik okumak istiyorum.Bloğunu yaklaşık 2 saat inceledim.Ben liseden mezun olur olmaz koredeki bir üniversitede okumak istiyorum ama cevabını bulamadığım bir sorum var yardımcı olursan gerçekten çok mutlu olacağım.Üniversitelere başvuru yaparken lys,ygs puanlarına bakılıyor mu?Yoksa sadece lise diploman mı etkili oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya bende merak ediyorum doğrusu öğrenebildin mi ?

      Sil
  19. Merhaba,
    Ben bu yıl üniversite sınavına gireceğim fakat seoul national university benim hayalim.
    Üniversite sınınavından yüksek bir puan alıp bu üniversitede olan bölümlerden birine İstanbulda girmeyi düşünüyorum, hazırlıkta zaten ingilizce görücem kurslarla ingilizcemi mükemmelleştirmeyi ardından korece öğrenmeyi düşünüyorum. öğrenci değişim programı için ya da bu üniversitye girmek için hangi sınavlara girmek gerekiyo hiç bir bilgim yok bana bilgi vericek kurum kuruluş adı verirseniz ya da yardımcı olursanız çok sevinirim kısa zamanda sizden cevap bekliyorum lütfen:)

    YanıtlaSil
  20. Merhaba Saadet abla lütfen sorumu cevaplar mısın? Seoul National University de moleküler biyoloji ve genetik bölümü var mı?

    YanıtlaSil
  21. --------------------------------------------------------------------------------



    SEOUL ULUSAL ÜNİVERSİTESİ
    (SNU)
    ve
    DİL KURSALARI



    Güney Korenin önde gelen üniversitlerinden biri olan Seoul Natıonal Unıversıty(SNU),Guan_ak dağının eteklerinde Seoul şehir merkezine 20 dk uzaklıkta kurulmuştur.SNU Kore Dili Enstitüsünün deneyimli öğretmenlerinin kullandıkları mükemmel öğretim metodlarının yanında,başlangıçtan ileriye kadar olmak üzere 6 seviyede dil kursları sunmaktadır
    Korece dil kursları yıl içinde 4 sömesrtra bölünmüştür ve her sömestr 200 saat,10 haftadan oluşmaktadır.
    Genel Korece kurslarının yanı sıra meslek sahiplerine yönelik kurslar,konuşma ve pratik ağırlıklı akşam proğramları,okul devamı,akademik hazırlık ve kısa dönem kurslar,diplomatlara yönelik 1 senelik programlar,Kore kültürünü tanıyarak dil eğitimi gibi çeşitli özel programlarıda bulunmaktadır.


    Kurs Çeşitleri:
    Genel dil kursu
    Ticari dil kursu
    Akademik amaçlı dil kursu
    Mesleki Dil Kursu
    Konuşma Ağırlıklı Dil Kursu
    Dilbilgisi ağırlıklı
    Yazışma,Haberleşme

    Kısa Dönem Kurslar(1-7 gün)
    •Yoğun Dil Kursu(Haftada en az 20 saat)
    •Tam gün dil kursları(haftada en az 60 saat)

    Ekstra Programlar:
    Diğer eğitim programları kampüste mevcuttur
    İş deneyimi ve çevre şirketlerinde staj
    Kurs süresince ek işler için resmi çalışma izni

    Özel Hizmetler:
    Havaalanı veya istasyondan transfer servisi
    Kişisel Danışma

    Konaklama:
    kampuste konaklama
    Aile yanında Konaklama
    Aile yanında,aynı dili konuşan olmaksızın konaklama
    Otelde/Pansiyonda Konaklama
    Tek kişilik daireleri bulunan apartmanlarda konaklama

    İletişim:
    San 56-1,Shillim-dong,Kwanak-gu
    151-742 Seoul
    Kyeonggi(Gyeonggi)
    TEL:+82 2 8805488
    FAX:+82 2 8716808
    E-mail: klp@snu.ac.kr
    WebSite: Language Education Institute Seoul National University



    Üniversite Bölümleri Hakkında

    İnsan Bilimleri Yüksekokulu


    •Kore Dil ve Edebiyatı
    •İngiliz Dil ve Edebiyatı
    •Alman Dil ve Edebiyatı
    •Çin Dil ve Edebiyatı
    •Fransız Dil ve Edebiyatı
    •Rus Dil ve Edebiyatı
    •İspanyol Dil ve Edebiyatı
    •Asya Tarihi
    •Kore Tarihi
    •Batı Tarihi
    •Dinler Tarihi
    •Arkeolji ve Sanat Tarihi Bölümü
    •Dilbilimi Bölümü
    •Felsefe Bölümü
    •Estetik Bölümü

    Sosyal Bilimler Yüksekokulu


    •Siyaset Bilimi
    •Ekonomi Bölümü
    •Antropoloji Bölümü
    •Coğrafya Bölümü
    •İletişim Bölümü
    •Uluslar arası İlişkiler
    •Sosyoloji Bölümü

    Doğa Bilimleri Yüksekokulu


    •Matematik Bölümü
    •Fizik Bölümü
    •Kimya Bölümü
    •Ön Veterinerlik Bölümü
    •İstatistik Bölümü
    •Astronomi Bölümü
    •Biyoloji Bölümü
    •Ön Tıbbi Biyoloji Bölümü

    Tarım ve Yaşam Bilimleri Yüksekokulu


    •Bitki Bilimi Bölümü
    •Uygulamalı Biyoloji ve Kimya Bölümü
    •Biyosistem ve Biyometeryal Bilimleri Bölümü ve Mühendisliği
    •Kırsal gelişme ve tarımsal ekonomi bilimi Bölümü
    •Ormancılık Bölümü
    •Hayvansal Yemcilik Bölümü
    •Kırsal sistem Mühendisliği ve Manzara Mimarisi.


    Mühendislik Yüksekokulu


    •Mekaniksel Uzay Mühendisliği Bölümü
    •Elektrik Mühendisliği Bölümü
    •Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
    •Nükleer Bilimler Mühendisliği Bölümü
    •Malzeme Bilimleri Mühendisliği Bölümü
    •Jeoloji Mühendisliği Bölümü
    •Kimya Mühendisliği Bölümü
    •Biyoloji Mühendisliği Bölümü
    •Endüstri Mühendisliği Bölümü
    •Deniz Mimarisi ve Okyanus Bilimi Mühendisliği Bölümü

    Güzel Sanatlar Yüksekokulu


    •Resim Bölümü
    •Heykeltıraşlık Bölümü
    •Tasarım Bölümü

    İnsan ve Çevre Bilimi Yüksekokulu


    •Tüketici Bölümü
    •Tekstil Bölümü
    •Yemek ve Beslenme Bölümü

    Hukuk Yüksekokulu


    •Hukuk

    Tıp Yüksekokulu


    •Tıp

    Konservatuar Yüksekokulu


    •Vokal Müzik Bölümü
    •Enstrümantal Müzik Bölümü
    •Kompozisyon Müzik Bölümü
    •Kore Müzik Bölümü

    Hemşirelik Yüksekokulu


    •Hemşirelik

    Eczacılık Yüksekokulu


    •Eczacılık
    •İmalat Eczacılığı Bölümü

    Veterinerlik Yüksekokulu


    •Veterinerlik
    sanırım yeterli bilgi olmuştur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar acaba başvuru formuna nereden ulaşabilirim beni bu konuda bilgilendirir misiniz ben liseden sonra hemen basvurmak istiyorum teşekkürler

      Sil
  22. Merhaba saadet abla ben daha lise 3.cü sınıftayım ama SNU da okumak ve orada eğitim almak istiyorum.Lütfen mesajıma cevap ver saadet abla hayallerimi gerçekleştirmem lazım ama benim bir diger istegimde hemşirleik bolumu orada sınav sistemi nasıl acaba bana biraz bilgi verirmisin lütfen hayallerime giden yolda yardım edermisin?Benim ailemin bana sunucağı maddi yardım ksııtlı ama geleceğim için gerekirse çalışırım orada ama hayallerimden vazgeçmem ben lütfen bu mesajıma cevap ver saadet abla :)

    YanıtlaSil
  23. Merhaba saadet bloğuna bayıldım.ben martta seoul university de dil kursuna gdiciem kısmetse...Senin verdiğin bilgi ve resimlerden inanılmaz faydalandım diyebilirim...Aklıma takılan bir kaç soru var ve belki yardımcı olabilirsin diye sormak istedim ama mail adresini göremedim...mail adresini yazabilirmisin...

    YanıtlaSil
  24. merhaba saadet abla ben lise ögrencesiyim güney korede okumak istiyorum ama puan sistemi nasıl hangi bölümlere girebilirim ve fiyatları nasıl bilmiyorum nolursun bana cevap yaz saadet abla lütfen sen hayalini gercekleştirmişsin banada yardım edermisin smdiden cokk teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  25. 11.sınıf öğrencisiyim kayıt için evrak hazırlayacağım gerekli evraklar neler lütfen bilgi istediğim pek çok site sahibi bana geri dönmedi lütfen sen cevap ver..............

    YanıtlaSil
  26. Başvuru Belgeleri
    Başvuru Formu
    Özgeçmiş ve Çalışma Planı
    Referans Mektubu
    En son eğitim alınan kurumdaki transkript ve diploma (ya da mezun olacağına dair belge)
    Pasaport fotokopisi ya da uyruğunu gösterir belge
    Korece ve İngilizce yeterliliğini gösterir belge
    Mali yeterliliği gösterir belge
    Mali sponsora ait en az 10,000 USDlik banka belgesi ( en az 1 aylık süredir hesapta olacak) ya da aynı miktardaki paranın Kore’ye getirildiğine ya da Kore parasına çevrildiğine dair belge
    Mali sponsorun bir işyerinde çalıştığına dair belge ya da iş kayıt belgesi
    Eğitim masraflarını karşılayacağına dair belge

    daha fazlası lazım

    YanıtlaSil
  27. bende seninle aynı durumdayım 10 sınıf sayısalım orda okumayı istiyorum ama İngilizcemin süper olması gerekiyor mu üfff bide Türkiye de kaç puan almam gerekiyor . Şimdiden nasıl çalışım bide maddi durumum iyi değil burslar nasıl lütfen tam bir açıklık getirin olaya ona göre hayal olmasın lütfen yardım et saadet abla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ben biraz araştırdım ancak bu konuda en iyi bilgiyi aşağıdada numarası yazan Ankara konsolosluğundan alırsın.Başka yeri aramanı tavsiye etmem çünkü öğretmenim oranın çok iyi ilgilendiğini söylüyor işte numarası:
      Telefon: 468 48 21~23 - 467 74 49 - 427 17 43
      Faks: 468 22 79
      turkey@mofat.go.kr
      Çalışma Saatleri: Pazartesi-Cuma 09:00-12:30 / 14:00-17:00

      UMARIM BİR GÜN GERÇEKTEN GİDERSİN VE HAYALLERİNİ GERÇEKLEŞTİRİRSİN
      KÜBRA.....

      Sil
    2. buraya sürekli yazarsan belki bende bildiklerimi sana aktarırım.

      Sil
    3. cevapladığınız için sağ olun tabii her zaman yazarım ama benim kafama takılan oraya burslu nasıl gidebilirim sorusu çünkü daha önce dediğim gibi yoksa gidemem maddi durumum yeterli değil

      Sil
    4. Bildiğim kadarıyla sırf yabancı öğrenci oldugun için %30 burs ile açılış yapılıyor. Daha sonra neye göre yapılıyor bilmiyorum ama sanırım bunu mülakatta belirleniyor ve not ortalamasina bakılıyor. Tekrar arastiririm bende makine mühendisliği okumak istiyorum kismetse ağustosta
      Korede kursuna katılacağım sonra 10 Ocak - 10 Şubat arası bir yeterlilik sınavı var ona girip belge alacagim inşallah
      not:sinavaz girmek isteyenlerden 60 tl alacaklar

      Sil
  28. acaba bana da yardımcı olabilir misiniz? e mailim gamze_onat_55@hotmail.com lütfen :) ^^

    YanıtlaSil
  29. Merhaba bana maıl atabılırmısınız? pm.tuba@gmail.com Agustos ayında bu unıye gıtme ıhtımalım var. Acil dönüş yaparsanız harıka olur. sımdıden tesekkurler

    YanıtlaSil
  30. harika bi universte alınma şartları ne acaba

    YanıtlaSil
  31. Ne kadar şanslısın.. Ben de isterdim. Daha lisedeyim ama inşallah bu üniversiteyi kazanırım :) :)

    YanıtlaSil
  32. Saadet abla e mailini yollar misin lutfen

    YanıtlaSil
  33. merhaba ben moda tasarım okumak istiyorum da ve Seoul National University bölümlerine bakdığımda aklıma takılan soru varda orda tasarım diyor da tam olarak moda tasarım mı ? yoksa başka bir şeyin tasarımı mı ?

    YanıtlaSil
  34. saadet abla notlarım orta derecede ve sağlık meslek lisesine gidiyorum moda tasarımı yada hukuk okumak istiyorum ama bi sorun var nerde kalabilirim yani yurtları filan var mı varsa nasıl lütfen bna yardımcı ol

    YanıtlaSil
  35. ha bide 9. sınıf öğrencisiyim :) şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  36. ilahiyat için yer var mı

    YanıtlaSil
  37. dini nasıl yayabiliriz türkiyede ilahiyat bitirsem orada çalışma imkanı bulabilir miyim yardımcı olun lütfeen

    YanıtlaSil
  38. türk okullarında dini eğitim var mı

    YanıtlaSil
  39. saadet abla ben benim adım şeymanur ve seninle bu konuda iletişim kurmak istiyorum, facebook outlook messenger yada kakaotalk ın varmı?

    YanıtlaSil
  40. Merhaba ben lise 3 e geçiyorum bu yıl okulumuzda dil bölümü açılmadı ben sayısal öğrencisiyim bu yıl eşit ağırlığa geçiyorum ama korede üniversite okumak istiyorum burslar nasıl yardımcı olur musunuz lütfen ingiliz dili ve Edebiyatı okumak istiyorum Kore diliyle birlikte götürebilir miyim bu arada üniversiteyi bitirdikten sonra korede çalışabilir miyim lütfen yardımcı olun Teşekkürler şimdiden benim tek çıkış yolum bu

    YanıtlaSil
  41. Merhaba ben lise 3 e geçiyorum bu yıl okulumuzda dil bölümü açılmadı ben sayısal öğrencisiyim bu yıl eşit ağırlığa geçiyorum ama korede üniversite okumak istiyorum burslar nasıl yardımcı olur musunuz lütfen ingiliz dili ve Edebiyatı okumak istiyorum Kore diliyle birlikte götürebilir miyim bu arada üniversiteyi bitirdikten sonra korede çalışabilir miyim lütfen yardımcı olun Teşekkürler şimdiden benim tek çıkış yolum bu

    YanıtlaSil
  42. e mail atabilir misin iletişime geçelim eminenurguler@hotmail.com

    YanıtlaSil
  43. saadet abla ben lise 3 e geçtim meslek lisesinde çocuk gelişimi okuyorum ama üniversitede dans veya müzik okumak istiyorum yardımcı olur musun bana elif-nigde@hotmail.com dan ulaşabilirsin lütfen bekliyoum :)

    YanıtlaSil
  44. Meraba saadet abla ben bulamadim ama snu da pdr bolumu varmi

    YanıtlaSil
  45. Annyong! Saadet abla bunu görürsen lütfen cevap ver :( Ben lise 3 öğrenciyim ve en büyüüük hayalim Kore'de okumak. Fakat önümde bir sürü sıkıntı var :/ sayısal öğrenci olduğum için dilim iyi değil, maddi durumumuzda beni yurt dışında okutacak kadar iyi değil. Ama babamgil, iyi bir puan alırsam göndereceklerine söz verdiler. sence neler yapmalıyım? Üniversiteyi kazandıktan sonra dil kurslarına gitsem? Bide bursluluk sınavlarına nereden girmeliyim? Bana yardımcı olur musun? :(

    YanıtlaSil
  46. Saadet abla kısa ve net birsey sormak istiyorum.
    Ben de çoğu kişi gibi bu üniversiteyi istiyorumacaba cçocuk Gelişimi ve eğitimi Bölümü varmı puanları ne kadar? Lutfen yanitla be ablacm..

    YanıtlaSil
  47. ORASI KORE Mİ YOKSA TÜRKİYE Mİ?

    YanıtlaSil
  48. merhaba saadet abla birşey sormak istiyorum ben koreye üniversiteyi bitirdikten sonra yüksek lisans için gelmek istiyorum acaba bana bu konuda bilgi verirmisin seul ve kore üniversitesi hakkında yüksek lisans yapmak isteyenler için ücret ne kadar ?? ve oraya koreceyi öğrenerek mi gittin yoksa öğrenmeden mi yani bu konuda türkiyede dil eğitimi almalıyım ?? çünkü korece bilmiyorum ingilizcemde pek iyi sayılmaz orada iletişimde zorlanır mıyım ?? cevaplarsan svinirim :)

    YanıtlaSil
  49. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  50. ben çocuk gelişimi okuyorum ama oraada bu bölüm var mı acaba yardım ederseniz sevinirim tesekkurler

    YanıtlaSil
  51. merhaba ben genetik mühendisi olmak istiyorum acaba hangi bölüme gitmem gerekecek?derslerimde okul 2.siyim ortalamam da 99.72 ingilizcem çok iyi ama korece kursu almam gerekecek benim hayalim snu ya gitmek ama g mühendisliği ile ilgili bölüm var mı
    paylaşımlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  52. selamlar. ben 2 lisans bölümü bitirdim. en son bitirdiğim bölüm iktisat bölümüydü ve diploma notum 4.00 üzerinden 3.41 puan. SNU'da %100 burslu olarak Yüksek Lisans okumak istiyorum. Topik sınavı için çalışıyorum. İngilizce için de kursa gitmeyi düşünüyorum Toefl sınavı da çok zor bir sınav bu yüzden biraz zaman ister. %100 burs kazanmak için toeflde ve topikte nasıl bir derece yapmalıyım? okulun istediği diğer belgeler neler ve hazırlarken nasıl davranmalıyım? bilgisi olanlardan en kısa sürede yorum bekliyorum. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  53. KORECE BİLMEK BU KONUDA YARDIMCI OLUYOMUŞ 1 ADIM ÖNDEYMİŞSİN BURS KONUSUNDA DOĞRUMU

    YanıtlaSil
  54. SEOUL NATIONAL UNIVERSITY İLE İLGİLİ BİLGİSİ OLANLAR, BURADA OKUYANLAR YA DA MEZUN OLANLAR VARSA LÜTFEN AÇIKLAYICI BİLGİLER YAZSINLAR. HERKES SORUYOR AMA CEVAPLAYAN HİÇ KİMSE YOK

    YanıtlaSil
  55. şey benim hayatta en çok istediğim şey güney korede okumak ve sen bu üniversiteye kaç puanla gittin ?

    YanıtlaSil
  56. Ya ben bisey sorcam seoul national universitesinde hangi bolumler var

    YanıtlaSil
  57. Ya ben bisey sorcam seoul national universitesinde hangi bolumler var

    YanıtlaSil
  58. Merhaba Moleküler Biyoloji ve Genetik için yüksek lisans bilgisi olan varmı Kore için?

    YanıtlaSil
  59. Merhaba ben 8 sınıfım ve 15 yaşındayım güzel sanatlar a veya avni akyol güzel sanatlar a gidicem üniversiteyi ise korede bi müzik okulunda okumak istiyorum lütfen bilgi verirmisiniz orda okumak için ne yapabilirim lütfen bilgi verin

    YanıtlaSil