6 Nisan 2012 Cuma

Alisa`nin Yeni Evi

Bir süre önce Amarikalı arkadaşım Alisa (artık siz de tanımışsınızdır, baya konusu geçti çünkü) bana yeni bir yere taşınacağını, mutfağı da olacağı için rahat rahat yemek yapabileceğimizi söylemişti. Dediğine göre, Koreli bir arkadaşının arkadaşı, okulu bir dönemliğine dondurmuş (burada zırt bırt okul dondurmak çok yaygın). Anam civarında uzun süredir kaldığından sıkılmış, madem okula gitmiyorum, güzel bir yerde kalayım deyip Gangnam'ın bir küçük versiyonu olan Hongdae'ye taşınmış depozitosunu ödeyip kaldığı tek odayı da kimseye kaptırmak istemediği için Alisa'ya sen burada gidene kadar kal, kirasını öde, sen gittiğin zaman ben de geri dönerim zaten demiş. Hem de içindeki fırınından elektrik süpürgesine kadar hepsini Alisa'ya bırakmış. Ne ballı kız ya. Sonuçta burada öyle bir oda tutabilmek için nereden baksanız 5000 dolar civarında bir depozitoyu gözden çıkarmanız gerekiyor. Ev sahibi de o parayı faize yatırıp hem kiradan hem de faziden kar elde ediyor. Neyse işte, ben de kabımı kacağımı toplayıp Alisa'nın evinin yolunu tuttum. Arkadaşlarını da çağırabilirsin deyince de KUDT'den 3 arkadaşımı bir de Malezyalı bir arkadaşımı davet ettim. KUDT'deki arkadaşlarımdan birinin arkadaşı, ben de yabancılarla tanışmak istiyorum demiş, tamam o da gelsin dedik. Başladım Anam metro girişinde milleti beklemeye:


Metro çıkışında "Big İssue" satan evsiz amca bana
yine şeker verdi.
Merhaba demeyi hala hatırlıyormuş

O sırada Alisa evinin yol tarifini gönderdi bulamayız diye

Başladık yukarı doğru yürümeye

Yaklaştık sanki

Varır varmaz hazırlıklara giriştik
Ben yine bisküvili pasta yapıyorum

Alisa da browni yapacakmış


Patates de haşlayım

Bisküvileri dizme işini KUDT'deki house'çıya verdik

Fırınla ilgilenme işi de Alisa'nın

Patatesleri önlerine koyup
Soyun bakalım dedim
Elleri yanmış yazık

Festivalden sonra verdiğim nazar boncuğunu duvarına asmış

Patatesli börekler hazırlanırken


Börekleri de misafirlere sardırdım
Bayağı iyi iş çıkarmışlar

Ben de o sırada hazır çorba yaptım


Ispanak yemeği de yapıldı

Ispanak yemeğinin üzerine yoğurt iyi gider dedim
Çok şaşırdılar

Yoğurtlu da sevdiler ama


Bulaşıkları yıkama işi Alisa'ya kaldı
Ben yıkayım dedim
Misafire bulaşık yıkatmam dedi
Türk olacakmış bu kız aslında

Ben de o sırada herkesin eline birer Türkiye
tanıtım broşürü, kataloğu tutuşturdum

Giden kız yoğurt makinesi de bırakmış
Alisa bunu yumurta haşlama makinesi zannetmiş

Pasta hazır

Börekler de pişmiş



Ben alkol kullanmak yasak diye despotluk yapınca
meyve suyuna döndüler

Alisa üzerilerine susam dökmeyi unuttuğu börekleri
pişmeye yakın susamlamaya kalkınca

Biz de susamsız yeriz napalım

Uyanıklarıdan biri yufkaya patates yerine yufka koymuş
Kendine denk geldi yine

Fin
Bugün de güzel geçti, hem doya doya pasta börek yedik hem de Türk kültürünü tanıtma misyonumu layıkıyla yerine getirmeye çalıştım. Gerçi böreklerle pastayı misafirlere yaptırdım ama iyi oldu. Hazıra konmak yok öyle. Öğrensinler yemeklerimizin nasıl yapıldığını. Hem yoğurtlu ıspanak yemeğini bile beğendiler daha ne olsun? 

7 yorum:

  1. Baya öğretmişsin ülkemizi iyi iyi zaten pasta, börek köşe taşlarımız:) Ama şimdi elin yabancıları benim ülkemin benim bile denemedim yemeklerini yapınca kıskanmadım değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenme vaktiniz gelmiş o zaman =)

      Sil
  2. Aferin sana, daha ne olsun yemeğimizden kültürümüzden bilgiler verip tanıtmışsın ülkemizi. Onların Türkiye'nin doğal güzelliklerine hayran olmaması mümkün değil. Tüm dünyayı gezmedim ama gezdiklerim arasında doğal güzellik oalrka Türkiye'yi hiç biri geçemedi.
    Onları iyice ikna et de, yaz tatiline gelsinler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelenler oluyor zaten. Hatta bilet için para ayarlayıp sonradan vakit uyuşmazlığından gelemeyen arkadaşlarım da var. =)

      Sil
  3. Gene dokturmusuz bakiyorum hehehe Bu arada o yufkalari nereden aliyordun? (Betul)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo artık adın da var. Güzel =)

      Yufkaları İtevon'daki marketlerin buzluk kısımlarından bulabilirsin. Genellikle 4 farklı boyda oluyor, kesmekle uğraşmayım diye en küçüğünü alıyordum ben hep. Bir de Çin yufkası olduğu için çok uzun süre dayanabiliyor. Bolca al, bir kenarda dursun. Süte de batır yoksa çok sert kalıyor.

      Sil
  4. Ya merak ediyorum sen orda hiç aşık olmadın mı :) Hani filmlerde olur ya kız bi yere gider ve hayatı değişir ? Yani sadece filmlerde mi oluyo :D

    YanıtlaSil