29 Nisan 2012 Pazar

Gözleme

Bugün yine her pazar olduğu gibi yarı zamanlı çalıştığım yer olan müzeye geldim. Normalde pazarları pek gelen olmadığından ders verdiğim çocuk sayısı da az oluyordu. Ders verdim derken kötü bir şey yapmıyorum çocuklara, müze görevlileri çocukları gezdirdikten sonra aileleri biraz daha fazla ücret ödeyip ya kıyafet dersi ya da yemek dersi alıyorlar. Orada da ben devreye giriyorum. Normalde yemek dersi çok pahalı olduğu için genellikle kıyafet dersi tercih ediliyor aileler tarafından. O yüzden geleneksel kıyafetler giymiş bebelerin resimlerini bol bol görmüşsünüzdür. Bugün de benim bir üstüm olan Lily, iki annenin çocukları için yemek dersi almak istediğini, o yüzden benim de onlara koculeme yapacağımı söyledi. Goculeme ne bilmiyorum ama Türk yemeği ise yaparız dedim:


Mutfağa gelmeden malzemeleri görevliler hazır etmiş bile

Değişik bir şeyler var
Bakalım ne çıkacak

Menüde gözleme varmış
Ben de diyorum bu goculeme ne diye

Anneleri çocuklara ellerini yıkatırken

Gözlemenin içiymiş bu
Hepsini tavaya atıvereceklerdi tutmasam
Teker teker kavrulur hepsi dedim

Gözleme hamurumuz da bu
Hazır mandu hamuru
Bir nevi Kore mantısı

Hummalı çalışma devam ediyor

Çatalla kenarlarını kapatmayı da öğrettim
Börek yapıyoruz aslında biz dedim de
Çaktırma dediler

Paşa da iyi beceriyor bu işi

Parmaklara gel
Şeker şey

Hazır

Diğer grup daha özenli

Anne-kız farkı

Kızartma vakti

Birinci grubun gözlemeleri bunlar


Annesinin başı dişi ağrımaz artık

İlk grubun gözlemeleri pişerken

İkinci grubun gözlemeleri yeni tavaya vardı
Onlarınki daha tombul olmuş

Birinci grubunkiler servise hazır

İkincilerinki de hala pişiyor


Onlarınki de hazır

Paşa kurulmuş masaya

Acıkmış olmalı

İkinci grup hala devam ediyor


Yeme vakti
Normalde annelerin ve çocukların yemeleri gerekiyordu
Çocuklar tutturdu öğretmenimiz olmadan yemeyiz diye
Sonra da hangi masaya oturacağıma karar veremediler
En sonunda hep beraber oturduk

Yeme vakti
Sonra annelere asıl gözlemenin nasıl yapılacağını anlattım
Böyle içime sinmedi çünkü
Onlar da bu yaptığımız daha kolaymış biz sevdik dediler
Güzelim gözlememiz Kore'de bu haliyle ünlenirse üzülürüm ama

Annelerden biri kıyafet dersi de almış
Zengin herhalde

Paşayla Özbek kıyafeti denemece

Eve giderken malum oyunu oynamaya devam edelim
Karşıdaki de döktürmüş yalnız


Akşam yemeğim
Tofu ve lahanalı garip bir şey
Yedim ama
Afiyet olsun

17 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Hangıl'la yazınca garip bir şeyler oluyor isimlere =)

      Sil
  2. Çocuk çok şirin ya Koreli küçükler şeker oluyor yemek yapanı da daha şeker oluyormuş:) Tatları nasıldı peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı güzeldi. Bildiğimiz kızarmış börek. Gözleme diye yedik işte =)

      Sil
  3. Elimizde olsada bütün yemeklerimizi tatdırsak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeklerimizin hepsini yiyemiyorlar. Türk yemekleri yapan yerler Koreliler'in damak tadına uygun yapıyor genellikle. Hatta yemekleri bizim ev yemeklerine benzediği için sürekli gittiğim Özbek restoranındaki yemekleri bazı Koreli arkadaşlarım yiyememişti. Çorbalarımız da çok değişik geliyor. Yayla çorbasına çok şaşırmışlardı mesela. Bazıları yiyememişti. Şeffaf olmayan çorba fikri, hem de yoğurtlu, ilginç onlar için. Tatlılarımız da çok tatlı olduğu için baştan kaybediyor zaten.

      Yurt dışına gidip gelmiş Koreliler fazla yadırgamıyor ama diğerlerinden değişik tepkiler gelebiliyor. O yüzden yani =)

      Sil
  4. Bizim yediğimiz pilavı da yemezler onlar damak tadımız farklı ise :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore'de bizim yağlı ve tuzlu pilavımızla neredeyse hiç karşılaşmadım ama Bilkent'teki Uzak Doğulu arkadaşlarım ne zaman yemek yeseler pilav alıyorlardı yanına. Pirinç olduktan sonra daha kolay alışıyorlar. Kişiye göre değişiyor da olabilir tabi.

      Sil
  5. Merhaba Saadet, profiline ulaşamıyorum.Mailini vermende sakınca yoksa lütfen yazabilir misin?

    YanıtlaSil
  6. Bu arada benim de Koreli öğrencilerim var Türkçe öğretiyorum:)Çok tatlılar.Benim için Kore yemekleri yapmaya başladı.İlk tecrübem Bulgogi ve pilav ile başladı.Bulgogi mükemmeldi ancak Pilav için aynı şeyi söyleyemiyeceğim duymasın:)ve Dag cug'u denedim.Bizim tabirimizle tavuk çorbası lapası kıvamında bir şeydi.karar veremedim yemek mi çorba mı lapa mı:))ama lezzetliydi.yapımı 4 saat sürmesi dışında:dSırada Kimbap ve Kimchi var bakalım:D
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun. Bulgogi güzeldir. Ben de denemiştim bir defa. Pilava da alışılıyor zamanla. Kimbap da çok güzel ama acıya alışkın değilseniz kimçi yerken yanınızda su bulundurmanızda fayda var. =)

      Sil
    2. Ankara'da yaşayanlar olarak deniz ürünlerine alışık değiliz ne yazık ki o yüzden yosun yyebilir miyim bilemiyorum:D Acıyla da şöle böle denemekte fayda var ama.benim malim a.ozdemr@hotmail.com mail atablrsen sevinirim.forumu bulamıyorum bazen:D

      Sil
  7. Merhabalar
    Aslında mail atacaktım ama aynı soruyu soran felan olur burdan görürler diye yorum olarak yazmaya karar verdim.
    Benim sorum Kore'den Türkiye'ye ve Türkiye'den Kore'ye para göndermekle alakalı. Sanırım gönderilen miktarı tek seferde çekmek gerekiyor. Banka çok kesinti yapıyor ya. Burdan TL olarak yatırdığımızı won olarak çekiyoruz değil mi? Ne kadar para gönderildiğini veya ne kadar kesıntı yapıldıgını anlayabılır mıyız? Bir de burdakı hangı bankadan göndermek daha cazip acaba?
    Şimdiden teşekkürler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba!

      Bu konudan bir kaç defa bahsettiğimi hatırlıyorum. Bahsetmemiş de olabilirim ama benim baya sorun yaşadığım bir durumdu:

      Şimdiye kadar Kore'ye hiç para göndermedim. Kore'den de Türkiye'ye göndermedim. Yonsei'den bahsederken anlatmıştım yurt depozitosundaki durumu. Türk bankaları Kore'ye Won göndermiyoruz deyip işin içinden çıkıyorlar. Eğer Kore bankasına para göndermeye çalışırsanız da Dolar olarak göndeririz, o da çok pahalıya mal olur diyorlar.

      Sorduğunuz konu Türkiye'deki banka hesabınıza para gönderilmesi ise o çok basit bir konu:

      Ben Bilkent'e başladığımdan beri bursumun yatırıldığı banka olan Yapı Kredi'yi kullanıyorum. Kore'ye giderken Bilkent'in Yapı Kredi şubesiyle görüştüm. Oradaki çalışan bana o konuda çok yardımcı oldu. Elimdeki kartı iptal etmeden bana bir kart daha çıkarttı. Kartın birini aileme bıraktım, diğerini de Kore'ye götürdüm. Normalde yurt dışında sadece global atm'lerden para çekebiliyorsunuz. Yani kartınızın üzerinde visa yazıyorsa listesinde visa işareti olan atm bulmanız gerekiyor, ya da kartınız mastercard'sa üzerinde mastercard işareti olan atmlerden para çekebiliyorsunuz. Genel olarak söylemek gerekirse üzerinde "Global Atm" yazan bütün atmlerden Türk bankalarına ait kartlardan para çekebilirsiniz.

      İşin tek kötü yanı ise hesabınızda ne kadar para kaldığını görememeniz. Ben kartımı aileme bıraktığım için onlar görüp bana söylüyorlardı. (İnternet bankacılığına üyeyseniz oradan da görülüyor diye duydum ama ben kullanmadığım için bilmiyorum.) Para yatıracakları zaman da direk atm'den karta yükledikleri için komisyon sorunu olmuyordu.

      Kore'den para çekerken ise Yapı Kredi'deki kadın bana her para çekişimde 4 lira keseceklerini söyledi. Buna ek olarak Kore'de atm'sini kullandığınız banka da para kesiyor. Tam miktarını bilmiyorum ama 6 lira civarı bir para kesiliyordu ikisi toplamda. O yüzden ben toptan çekip Kore'de okulun açtığı Hana Bank hesabıma yatırıyordum. Zaten oradan da burs geldiği için Yapı Kredi'nin kartını pek kullanmadım diyebilirim.

      Ama sizin durumunuz ailenizin sürekli para göndereceği ve sizin de sürekli para çekmenizi gerektiren bir durumsa Citi Bank'ı tavsiye ederim.

      Ben Citi Bank hesabımı giderken nolur nolmaz diye açtırmıştım. Hesabı açarken 105 dolar alıyorlar ve senede iki kere toplam 60 lira kesiliyor demişti oradaki kadın bana. Normalde Türkiye'de pek şubesi olmayan bu bankanın dünyanın pek çok ülkesinde şubesi var. Mısır'da bile buldum diyebilirim. Seul'de zaten baya bir şubesi var.

      Citi Bank'ın en güzel tarafı ise her para çekişinizde (eğer gittiğin ülkedeki Citi Bank atm'sini kullanıyorsan) sadece 1 dolar kesiyor. Buna ek olarak atm'den direk olarak o ülkenin para birimiyle hesabında ne kadar para kaldığını görebiliyorsunuz. Eğer yeni kart çıkaracaksanız ve sürekli para çekecekseniz en iyi tercih bu.

      Son olarak, nerenden para çekerseniz çekin, çektiğiniz para o ülkenin para birimiyle veriliyor. Kore'den çekince Won çıkar, Çin'den çekince Yuan çıkar, Mısır'dan çekince Cüneyh çıkar. Yurt dışında para çekince Türk Lirası verilir diye benimle iddaaya girmeye çalışanlar oldu. Sizinle de olursa kulak asmayın.

      En başta dediğim gibi, eğer Kore'deki bir arkadaşınızın Kore bankasına ait hesabına para göndermeyi soruyorsanız o iş çok zor. Ben zorlandım yani.

      Umarım açıklayıcı olmuştur

      İyi yıllar!!

      Sil
    2. Evet fazlasıyla açıklayıcı oldu çok teşekkür ederim. Evet daha önce bankanın komisyon aldığından ve kart kopyasını yaptırdığınızdan bahsetmiştiniz zaten de hangi banka felan o yüzden sordum. Benim merak ettiklerime cevap oldu. Bir de evet bir arkadaşımın Kore bankasına ait hesabına göndermek için de sormuştum ama onun tam bir yolu yok sanırım.

      İyi seneler^^

      Sil
  8. Fotoğraflar bitti mi?

    YanıtlaSil