10 Nisan 2012 Salı

Starwars

Yıldız Savaşları'nı başka nasıl anlatırdım bilemedim
Karşıdaki de bildi ama

War and peace dersini beklerken

Öğle yemeğim
Yine ana yemek yok şansıma

Akşamki KUDT toplantısı
Alanlarımızı seçmemiz için üst sınıflar kendi hünerlerini gösterdi
Bu da "tutting" denilen dans çeşidini öğretecekmiş
İlginç bir şeye benziyordu ama kimse seçmedi

Oyunun bozuk çıktığı an
Oynamıyorum artık


Akşam mutfakta yemek yaparken Tayvanlı arkadaşımla muhabbet ederken
Tipimiz kaymış resmen
Muhabbet Tayvanlı arkadaşımın kilo problemiyle açıldı. Çok kilolu değilsin, niye bu kadar dert ediyorsun ki dedim. Tayvan'daki dış görünüşe önem verme olayı Kore'dekinden daha betermiş. Olsun, hem bak boyun uzun, kiloyu yine verirsin dedim. İçlendi. Meğer uzun boy da sorunmuş. Bizim Tayvan'da erkekler genellikle kısa olur dedi. Evde kalma psikolojisine girmiş anlayacağınız. Üzüldüm ama ya. insanların bu kadar dış görünüş merkezli yaşamasına. Koreli arkadaşlarım da aynı dertten muzdarip. Hatta muzdarip bile değiller. O kadar alışmışlar ki bu düzene, parçası olmak garip gelmiyor. Mesela erkekler için evleneceği kişinin çok güzel olması yeterliyken, kızlar için bol paralı olması yetiyor. Önceki nesiller için aynı şey geçerli değildir sanırım ama bizim bulunduğumuz nesil için durum böyle. En azından benim konuştuğum arkadaşlarım bu yönde bir görüş belirttiler. Diğer üzüldüğüm nokta da batılı görünüme sahip insanları direk güzel/yakışıklı kategorisine sokmaları. Güzelliğin göreceli olduğunu, bazı insanlara göre -özellikle bana göre- Asyalı yüz yapısının daha güzel bir görünüme sahip olduğunu söyledim. İkna olmadı. Hatta konuyu bana getirip iddaaya bile girdi. Fotoğrafımı çekip Facebook'a yükleyeceğini, girdiğimiz iddaadan bahsedip insanların görüşünü soracağını söyledi. Beğeni sayısını da bana daha sonra söyleyecekmiş. Bu eblek halimle iddaayı kazanmasına vesile olursam, Asya ülkelerindeki bu batılı görünüşe sahip olmayı isteme takıntısını bir kez daha gözden geçireceğim.

Bakalım sonuç ne olacak. Umarım ben kazanırım, kendi aleyhime olsa bile.

4 yorum:

  1. Sonucu merak ettim ben de :)

    YanıtlaSil
  2. Seni seçtiler yani :) Aslında bence bu Batılı görünüşe sahip olma takıntısı değil.Farklı olan çekicidir hesabı sen kendi facebookunda paylaşsan arkadaşını seçebilirler [eğer seni kayırmazlarsa:)] sen de ona gösterir ve farklı olduğumuz için dersin:) Çünkü benim de Aksaraylı bir arkadaşım vardı sarışın biz çok beğeniyorduk ama orada da herkes sarışın olduğu için esmerler dikkat çekermiş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı olan çekicidir ama en azından biz Asyalı gibi görünmek için gözlerimizi çektirmiyoruz ya da Afrikalı gibi görünmek için siyahlaşmaya çalışmıyoruz. Türkiye'de bile mavi ya da yeşil lensin daha çok satılması, saçı sarıya boyatma oranının diğer renklere göre daha fazla olması buna örnek gösterilebilir.

      Sil