9 Nisan 2012 Pazartesi

Yine Ehwa

Belki hatırlarsınız, uzun süre önce caminin önünde tanıştığım iki kız beni okulları Ehwa Woman's University'e davet edip bir güzel gezdirmişlerdi. İşte o sırada biz baya bir film muhabbeti yapmıştık. Kendilerine Kim Ki Duk filmlerini, özellikle de Boş Ev filmini çok sevdiğimi söylediğimde hem şaşırmışlardı hem de kendilerinin de çok sevdiklerini belirterek sevinmişlerdi. Ben de onların şaşırmalarına şaşırmıştım ki Koreli gençlik o yönetmenin filmlerini pek sevmezmiş sıkıcı diye. Bunu öğrenmiş bulundum. Ondan sonraki zamanlarda da Boş Ev filmini sevmeme şaşıran Korelilerin sayısı artınca ben de kendilerine hak vermiş bulundum. Bilmiyorum belki de bizdeki gençliğin Nuri Bilge Ceylan filmlerini izlememesi gibi bir şeydir. Sanatsal filmler, kendi memleketlerinde iş yapmayıp yurt dışında ödül kazanmak için çekilmiş filmler olsa gerek. Neyse işte o iki kızdan daha entel olanı, Eyun, beni tekrar okuluna davet etmişti beraber film izlemek için. Ben de takvimimin bugünkü kutucuğunu ona ayırdım:

Sabahki derste vatanperverlik hakkında konuşurken
benim kafam ataerkil düzene gidince sözlüğe muhtaç kalmak

Atıştırmalık
İçinden çok şeker etiketler çıkıyor

Atıştırmalığımı yerken çevreyi gözetleme

Bu sıralar oynayıp durduğum çizbakalımvari oyun
Çizim yeteneğime hayran kaldım

Evet bildi
İnsanın zeki bir arkadaşının olması güzel 


Öğle yemeğim
Etsiz ana yemek bulamadım yine
Neyse bunlarla idare edeceğiz artık

Yemekhanenin karşısında misyoner kitapları bizi karşılıyor

Benden iyi ressam olurmuş

Ehwa'ya gitmek üzere otobüse binelim


Otobüsten geçtiğimiz yerleri çekelim
Kayboluruz mazallah
Burayı Super Junior'la SNSD'nin Seoul şarkısından hatırlarsınız belki

Gprs'den geçtiğimiz yollara bakalım


Yaklaştık sayılır

Harita burada inmem gerektiğini gösteriyordu
İndim ben de

Karşıya geçelim
Eyun orada bizi karşılıyor olacak

Yeni bubble tea'cı açılmış
Bir alana bir bedavaymış ama sıra çok uzundu girmedik

Ehwa binaları uzaktan göründü


Eylem varmış yine


Yemek yeme binasına gidelim

Buranın kimbap'ı çok meşhurmuş
Ondan buraya gelmişiz



Kimbabımda salam varmış
Yiyemedim

Eyun hemen bana ekmek(?) aldı
Poğaça mı desem bilemedim
Her şeye ekmek diyor bunlar
Bunları aldı işte
Baya da bi özür diledi
Sen yapmadın ki kimbapları, sorun değil dedim
Üzüldü ama yiyemedim diye

İlerideki yeşilli kadın ünlü biriymiş
Söyledi ama unuttum adını

Burası aynı zamanda Eyun ve arkadaşlarının kısa film çektikleri yermiş
Sanatsal kız

İlginç bir binaya girdik

Buralarda DVD ödünç alınıp film izleniyormuş

Biz de burayı aldık
Bilkent'inkiler kapalı odalarda oluyor
Bunlar kablosuz kulaklık olayına girmişler

Kim Ki Duk'un
İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış.. ve İlkbahar
filmini izlemiştik
Ben onu daha önce CNBC-e de izlemiştim ama yarım yamalak izleyebilmiştim
Bu sefer hikayeyi anladım
Güzelmiş baya

Yine meşhur Ehwa Vadisi'ne geldik
Eyun'un kısacık saçlı kafası da köşeden çıkmış

Şirin şey

Hatıra fotoğrafımızı da çekinelim


Eyun'dan ayrıldıktan sonra yine başka bir Koreli arkadaşımla
ders çalışmak üzere buluştuk

Buralar kalabalıklaşmış

Sokak yemekleri satan büfeler de açılmış

Buraya geldik
Çek Cumhuriyeti temalı bir yerdi

Burası karşısı
Girmedik ama


Türkçe'nin ne kadar elastik bir dil olduğunu anlatırken

Bugün izlediğim filmi Korece yazmaya kalkınca
Batırdım tabi

Yurda geldiğimde sabah mayaladığım yoğurdun tuttuğunu gördüm

Açmaya kıyamıyorum ama

Eveeet
Kore'de yoğurt serimize yenisi eklendi

Afiyet olsun


6 yorum:

  1. Sizi bir süredir okuyorum yazılarınızı çok beğeniyorum hem bilgilendirici hem eğlenceli :) şu oyunu merak ettim, adını alabilir miyim? Google storedan filan indiriliyor mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. =)

      O oyunu oynamayı çok uzun süre önce bıraktım, oyunları vakit kaybı olarak görenlerdenim, sadece bir arkadaşım istedi diye indirmiştim Apple Store'dan. Şimdi tekrar baktım, paralı olmuş. Adı "Drawsomething" belki Google Store'da vardır =)

      Sil
  2. blogu bugün gördüm. baya bir kısmını okudum. neden et yeediğinizi merak ettim. eğer açıklamışsanız da ben kaçırmışım orayı:) helal et bulamadığınızdan dolayı mı yemiyorsunuz yoksa vegeteryan mısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soru daha önce de sorulmuştu. Onun cevabını kopyala-yapıştır yapayım o zaman:

      "Vejeteryan değilim ama belirli yerler dışında et yemiyorum (hatta içinde hayvansal yağ ya da jelatin gibi ürünler barındıran hazır yiyecekleri de tüketmemeye çalışıyorum). Aslında protein ihtiyacı konusunda sıkıntı olmayacağını bilsem hiç et yemem ama.. Hayvanların kesim sürecinde maruz kaldıkları muamele hoşuma gitmiyor. İslami kesim denilen Helal gıda damgalı ürünleri tercih etmemin asıl nedeni de o. En azından birileri o hayvanlara belirli kurallara uyarak yaklaşıyorlar. Ya da öyle umuyorum."

      Bu sadece Kore için geçerli değil aslında. Türkiye'deki durum da aynı. İleride vejeteryan olma ihtimalim çok yüksek yani

      Sil
  3. hımm.anladım. haklısınız aslında. türkiyede bile birçok şey şüpheliyken korede durum daha zor bile olur..
    ama vejeteryanlığı hiç tavsiye etmem:) 1 sene öncesine kadar bende et yemiyordum. bir gün bayılmak üzereyken doktora götürdüler. kan tahlilleri sonucu B12 vitamini ve demir eksikliği çıktı. aylarca iğne vurundum hergün:)
    doktor "sen ne yapmışsın kendine, hayatında hiç et yemedin miiii?" diyerek bir güzel çemkirdi:) şimdi ciğer yemek zorundayım haftada 2 defa. ayrıca 2 kez de balık. demem o ki vejeteryanlık fıtrata çooook tersmiş bünyem belli etti:)
    bu arada blogunuz gerçekten çok hoş. ben böyle gezi içerikli blogları çok seviyorum. gezmeyi de çok seviyorum orası ayrı:)
    inşaallah birgün ben de kore de dahil tüm dünyayı gezerim:)
    tekrar koreye gitmeyi düşünüyor musunuz desem peki??:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar Kore? Neden olmasın? Fırsat olsa seve seve giderim ama şimdilik öyle bir durum yok gibi görünüyor. Umarım siz daha önce gidip görme imkanı bulursunuz =)

      Sil