2 Nisan 2012 Pazartesi

Yonsei University

Geçenlerde Kore'ye dil eğitimi amaçlı gelmeyi planlayan birinden mail aldım. Dil okulu için Yonsei Üniversitesi'ne başvuru yapıp kabul almış ama iş bunu teyit etmek için depozitoyu yatırmaya gelince bankada sorun çıkmış. Bu sorunu birinci elden yaşadığım için nasıl bir durum olduğunu biliyorum. Türkiye'deki bankalar Kore'ye para tranfer sırasında Won kullanamayacaklarını belirtip size ancak dolar göndermeyi kabul ederseniz yardımcı olabiliriz gibi bir söylemde bulunuyorlar. E nasıl olacak o iş, halloluncaksa her türlüsüne varım dediğinizde, karşınıza en az göndereceğiniz miktar kadar bir masraf çıkarıyorlar. Hatta ben banka çalışanlarına sinirlenip neredeyse ağlayacaktım ki aklıma o sıralar Bilkent'te değişim öğrencisi olan Koreli arkadaşım Min'i aramak geldi. O da sen parayı bana ver, annem de Kore'de yatırsın yurt depozitonu demişti. Bahsettim sanırım bundan. Neşem de yerine gelmişti sonra. İşte aynı durum başka birinin başına geldiğinde ilk başta sorumluluk almak beni ürkütse de kabul ettim. Bir süredir vaktim olmadığı için gidemediğim Woori Bank Yonsei şubesine bugün sonunda gidebildim:

Kahvaltı vakti
Benim klasik garip yemeğim

Kahvaltıyı ederken Salam Nuri posterinin
hazır olduğunu görmem

Metro beklerken gördüğüm dokunmatik reklam

Elbise askılarının olduğu dokunmatik ekranın köşesinde
kamera var

Altındaki "Dokun bana, istiyorsan" yazısını görünce
elbise askılarına dokunma ihtiyacı hissettim

Sonra yan ekranda tam karşısına geçmem gereken bir kız
resmi çıktı, elbise askılarından elbise seçip denemek içinmiş
Bir şey değil de koskoca istasyonda o reklamla oynayan bir
ben vardım.
Ne kadar meraksız insanlar ya, gerçekten.
Ankara metrosuna konulsa iki günde bozulurdu
aha şuraya da yazıyorum

Yonsei Üniversitesi'nin yakınındaki metroda indim
Hatta orada tesadüfen tanıdık bir Türk'le karşılaştım
Acelesi varmış ama buradan sonra kampüse nasıl
gideceğimi tarif etmeyi de ihmal etmedi

Metrodan çıkınca otobüse binmem gerekiyormuş
Ben direk karşıma okul çıkıyor zannediyordum

Burada inmem gerekiyormuş ama ben kaçırmışım
Bir sonraki durakta indim 

Yanlış durakta indiğimi söyleyen kızın şemsiyesinin
altına sığındım
Yağmur başlamış çünkü
Sağ olsun yolun sonuna kadar götürdü beni
Muhabbet ettik biraz

Yonsei kampüsüne girdik
Bizim rakip takım burada hazırlanıyormuş demek

Binalar çok sade, hiç bir özelliği yok
Kore Üniversitesi bu konuda da Yonsei'i yener







Bisiklet parkı

Woori Bank göründü

Sıra beklerken televizyon izlemece

Sıra bana geldi
Yonsei civarına geleceğimi öğrenen Koreli bir arkadaşım, evinin oraya yakın olduğunu, işim bitince beni gelip alabileceğini söyledi (şemsiyem yok, sırılsıklam olacağım diye duygu sömürüsü yaptım, evet).


Şemsiyeli arkadaşım geldi
Hadi yine iyiyim




Acıktık
İlginç bir yere gittik
Girişi burası
Tek kişi sığıyor ve eğilerek geçmek gerekiyor tünelden
İlk defa böyle bir giriş gördüm
Dertleri neyse

Patatesçi

Külahta patates
Masanın ortasındaki deliğe külah oturtuluyor
Afiyetle yeniliyor sonra

Geri dönerken gördüğümüz bir kafe
Çok kokoş görünüyor

Okula dönmek için yanlış otobüse binmişiz
Kestirme bir yol bulup tırmanmaya başladık


Seul gecekondu mahallesinin sokakları
böyle dar patika ve merdivenlerden oluşuyor.

Sonunda Kore Üniversitesi Hastenesi'nin olduğu tepeye vardık
Bugün de nam-ı diyar Yonsei'i görmüş olduk. Aylardır rakip okul deyip her fırsatta kötülediğimiz Yonsei buymuş işte. Bir şeyciği de yokmuş. Öyle bir okul nasıl olmuş da Kore Üniversitesi gibi bir sanat şaheserine rakip sayılmış anlamış değilim. Tamam abarttım, milli duygularım kabardı ama son maçların hepsini de biz yendik. Ben en iyisi Korea University vs Yonsei başlığına dönüp bir kez daha ego tazeleyim. hehe

5 yorum:

  1. Ne güzel sana, her yerde bir arkadaşın var, ne çok dost edinmişsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Para kazanma insan kazan lafı çok doğru aslında. Maddi şeylerin yetersiz kaldığı durumlarda insan faktörü devreye girince çözülemeyecek sorun kalmıyor bazen

      Sil
  2. Kore ile değişim programı hakkında beni aydınlatır mısınız nasıl Yapılıyor ?

    YanıtlaSil
  3. ben liseyi bitirdim bu sene kore de okumayı çok istiyorum ama fazla bilgim yok yardımcı olurmusun sen nasıl yaptın banada söylermisin.lütfen.

    YanıtlaSil
  4. Ben henüz biraz küçüğüm ama Güney Kore'ye yönelik birçok hayalim var ve bunları gerçekleştirmek benim en büyük arzum gerçekleştireceğime de inanıyorum.Bende şimdiden Güney Kore'de ki Üniversiteler hakkında bir araştırma yaptım ve Kore Üniversitesi benim de ilgimi çekti ama ben daha çok yolun başındayım. Korece konusunda tavsiye ettiğiniz birşeyler varmı? Ben nasıl kolay yoldan öğrenebilirim? Daha çok yolum var ama bir yerden başlamam gerekiyor. Zaten Koreceyi hızlı bir şekilde okuyup anlayabiliyorum, kendi kendime ancak bu kadar öğrenebildim. Bana tavsiye edebiliceğiniz bir site yada herhangi birşey varsa lütfen benimle paylaşırmısınız? Dikirlerinize çok ihtiyacım var da.

    YanıtlaSil