8 Mayıs 2012 Salı

Canli Performans

Öğle yemeğim
Yine Özbek yemeği
Annemin yemeklerini hatırlatıyor bana

Türkiye'de de bu dondurma paketleriden olsa keşke
Külah kısaldıkça parça parça açılıyor
Çok pratik

Yurttan getirdiğim lolipopları sınıfa dağıttım
Kimse de geri çevirmedi
hehe
Dersten sonra binadan çıkınca bizim bölümden, beraber Budist öğrenci topluluğuna katıldığım arkadaşımı gördüm. Bu aralar sevdiğim eşyalarımı arkadaşlarıma hediye etmekle meşgulüm. Hem hatıra kalsın istiyorum hem de geri dönüşüm yaklaştıkça bavuluma neleri alacağımı kararlaştırmakta zorlanmak istemiyorum. Hatıra kalma kısmı daha ağır basıyor tabi. Ona da çok sevdiğim metal bilekliğimi hediye ettim. Benzerin başka hiç bir yerde görmedim, başka yerde görmediğim aksesuarları kullanmayı severim ama arkadaşım aramızda rock müziğe olan ilgisiyle tanındığı ve giyim tarzı da ona uygun olduğu için kendisine hediye olarak metal bilekliğimi seçtim. O da bana bileğindeki Budist bilekliğini verdi. Akşam canlı müzik performansı varmış. Hepimizi ona davet etti. Yerini bilmiyorum dedim. Yanımızdakilerden bir tanesinin yolunun üzerindeymiş göstereyim dedi. Olur dedim. Ayrıldık.

Şarkı söylediği yer bizim okulun oradaki en sevdiğim yerin yakınındaymış.
En sevdiğim yerin en sevdiğim ürünlerinden biri
Papayalı bubble tea
Bir tanesi 2.500 won
Her gün olsa her gün içerim

Öğrenci toplulukları binasına gelince
KUDT'deki sonbelerimi pratik yaparken bulmaca


Büyük ihtimalle Kore'deki "sonbae-hoobae" kavramını duymuşsunuzdur. Sonbe üst sınıflara ya da o gruptaki daha tecrübelilere deniliyor. Hube de daha acemilere söylenen hitap şekli. Ben KUDT'ye bu dönem katıldığım için her ne kadar yaşım diğerlerinden büyük olsa da hube olarak görülüyorum. Her ne kadar sizden küçük insanlara sırf o grupta daha tecrübeli diye saygılı konuşmak zorunda olmanız (saygıdan kastım karşılıklı saygı sevgi olayı değil, bir nevi askerdeki gibi ast-üst ilişkisi) sinir bozucu olabilse de hubenin sorumluluklarının az olması benim işime geliyor. Sonuçta ben bu öğrenci gruplarına Korelilerin içine daha çok girip, onları daha yakından tanıma imkanı bulabilmek için katılmak istedim. Dışarıdan bakmakla yetinen yabancıların tek yaptığı, birkaç Koreli davranışı görüp genellemeler yapmak oluyor çünkü. Hubelerin tek sorumluluğu salı ve perşembe günleri toplantılara katılıp egzersiz yapmak, seçtikleri alanda basit hareketleri öğrenmek. Okulun en havalı öğrenci kulübünün üyesi olmanın verdiği gurur ve sonbelerin büyük gösterilerinde sunacakları performansların pratik danslarını yakından izleme imkanı bulmak da cabası. Bu dönem ki hubeler dans etmeyi öğrenmeye ikinci dönem yani güz döneminde başlayacaklarmış. Ben ondan da yırtıyorum anlayacağınız. Şimdilik tek öğrenebildiğim, kollarımı açarak dalga yapmak ve SNSD'nin "Gee" şarkısındaki çapraz ayak hareketinin hip hop versiyonunu yürümek olsa da halimden memnunum. Yakında moonwalk da yapmayı öğrenirsem benim için yeter.
Hubeler de üst katta toplanmışlar


Akşam  çıkışta arkadaşımın mekanına gittim
Her ne kadar karanlık ve gürültülü olsa da fena değildi
Hem çaldı hem söyledi
Maharetli maşallah

Geçen dönem  ortak ders aldığım bir Koreli arkadaşım da ısrarımız üzerine bir şarkı söyledi
Daha önce vidyosunu görmüştüm ama
beraber ders alırken bu kadar iyi şarkı söyleyebileceği
aklımın ucundan bile geçmemişti.

İçecek bir şey bulamayınca mumluk bardakla oynamakla yetinirken
Bir daha da gelmem davosa demedim ama bir defa gelmem yeter
Ortamı görmüş olduk
Kulak sağlığıma uygun olmadığına karar kıldım
Arkadaşlarımın dışında tabi
İkisi de çok iyi bence
Arkadaşlarımdan gitarist olanın (yani beni davet edenin) müzik konusunda çok iyi olduğunu biliyordum da diğer arkadaşımın bu kadar iyi bir vokal olduğunu bilmiyordum. Ne biliyim derste öyle sessiz sakin oturunca rakçı olabileceği hiç aklımın ucundan geçmemişti. Ders aralarında da sürekli muhabbet ederdik, hatta kameramı nasıl kullanmam gerektiğini de o öğretmişti ama hiç bahsetmemişti bu yönünden. Bir an kendimi Susan Boyle görmüş Britain's Got Talent jürisi gibi hissettim. Tamam fazla abartmayayım da şaşırdım yani. Zaten Korelilerin sesi güzel oluyor. Norebanglar sağ olsun. Hehe

Bu da söyledikleri şarkı, Muse-Starlight:



1 yorum: