17 Mayıs 2012 Perşembe

Cırt Cırtlı Saç Bandı


Bu saç bantlarının daha önce sadece rulo olanlarını görmüştüm
Onlar saçı kıvırcıklaştırmak içinken bu da düzleştirmeye yarıyormuş
Çok değişik geldi aldım
Sonuç fena değil

Bugün yine Özbek yemeği var menüde

Bu sefer biraz kalabalığız ama



Pilav da var
Yağlı tuzlu hem de
Muhtemelen et suyuyla hazırlanmış
Adam akıllı pilav yiyebildik sonunda
Bu aralar fark etmişsinizdir, sürekli aynı yere geliyorum yemek yemek için. Bunun nedeni de Kore yemeklerinden bıkmam değil, ki Kore yemeklerini baya severim, Koreli arkadaşlarıma bizim ne tür yemekler yediğimizi tanıtmak. Seul'de bol bol kebapçı, Türk lokantası vs bulunsa da büyük bir çoğunluğu genellikle döner satıyor. Geri kalanı da değişik lezzetler sunsa da hem çoğu kebap çeşidi oluyor, hem de Korelilerin damak tadına uygun olarak hazırlandığı için bizim yemeklerimizi tam olarak yansıtmıyor. Porsiyonların küçük ve aşırı pahalı olması da cabası. Türk yemeklerinin nezih mekanlarda sunulması hoşuma gitse de ben öğrenci olarak oraların müdavimi olamıyorum pek.

Bu sürekli geldiğim Özbek yeri de hem okulun çok yakınında hem de yemekleri tam tadına uygun yapıyorlar. Porsiyonlar da tadımlık değil, bazen iki kişinin yiyebileceği büyüklükte oluyor. Burada aldığınız bir porsiyon yemeğe Türk restoranlarında çorba alabilirsiniz ancak desem yanlış olmaz. Gerçi bazı Koreli arkadaşlarım buranın yemeğini yiyemiyor ama onlar genellikle Kore yemeği dışında hiç yemek denememiş olanlardan çıkıyor. Ben de o yüzden onlara kızarmış tavuk tavsiye ediyorum. Hem annemin yaptığına benziyor hem de tavuk olduğu için yadırgamıyorlar. Kuzu veya koyun etiyle yapılmış yemekleri ise genellikle yiyemiyorlar. Alışkın değillermiş.

Buraya geldiğimden beri Türkler hakkında düzelte düzelte dilimde tüy biten konuların başında yemek geliyor. Millet bizi sabah akşam kebap yiyoruz zannediyor. Diyorum ki, kebap sadece dışarıda yediğimiz geleneksel bir fast food türü. Evde biz kebap yapıp yemiyoruz deyince şaşırıyorlar. Ben de şaşırmalarını garipsiyorum. Ama bazen onlara da hak veriyorum çünkü burada dışarıda yenilen yemekler genellikle evde de yenilen sulu yemekler oluyor. E öyleyse bizi evde yediğiniz yemekler olan bir yere götür diyorlar, ben de buraya getiriyorum. Toptan sipariş edip ortaklaşa yenilince de yemeklerin çoğunu tatmış oluyorlar, genellikle çok beğeniyorlar. Beğenmeyen ya da idare eder diyen çok az kişi oldu.

Bu grupla da aylar önce caminin orada tanıştım. Hepsinin üzerinde cırtlak sarı kıyafet vardı. Yanlarına gidip, "siz ne grubusunuz?" diye sordum, "Bizim tarih klübümüz var, buraya da İslam tarihi hakkında bilgi almaya geldik" dediler. Sonradan öğrendim ki Kore Üniversitesinden geliyorlarmış. Ben de orada okuyorum deyince baya bir kaynaştık. Bazılarıyla kampüste tekrar görüşme imkanı bulmuştum ayaküstü ama bugün ilk defa toplu olarak bir araya geldik. Aralarından biri lisede seçmeli dil dersi olarak Arapçayı seçmiş. Diğerleri de Arapça'nın Kore'de çok revaçta bir dil olduğu konusunda hemfikir oldular. Baktım muhabbet Arapça ve Arap kültüründen devam edecek, konuyu hemen bize çevirdim. Ben de Kore tarihi dersi alıyorum bu dönem, yardımcı olursunuz artık dedim. Oluruz tabi dediler. Sonra konu Türklerle Korelilere geldi, ben de Orta Asya'dan itibaren Türk tarihini komik bir harita çizerek kısaca anlattım. Güldük eğlendik felan. Güzeldi yani. Bilgi alışverişi her zaman ve her yerde güzel bence.

Hatıra fotoğrafı
Sonradan dersten çıkıp bize katılanlar oldu
Masa baya bir kalabalıklaştı sonradan
Özbek teyze de arkadan çıkmış
İngilizce bilmediği için Özbekçe anlaşıyoruz
hehe


Bugün sonunda okul festivalinin sonundaki konser için bilet eldım
SNSD gelecekmiş dedikodulara göre

Akşam KUDT'deki sonbelerin Ipselenti için hazırladığı performansların
son bir gözden geçirmesi vardı
Bunlar waacking yaptılar

Bunlar da popping yaptılar
En iyileri bunlardı bence


Bu grup da waacking ve house kavgası yaptılar
Komikti baya

Kendi dans türleriyle birbirlerine girerken

Bu grup da break dance yaptı

Hopladılar zıpladılar

Yerlerde süründüler


Bence gayet iyilerdi ama birkaç yerde hata yaptılar
Jüri bunları çok acımasızca eleştirdi
Yanlış anlamadıysam Ipselenti'de gösteri yapamayacaklarmış
Bazılarının gözleri doldu
Üzüldük biz de

Bunlar yine waacking yaptılar


Ipselenti ve şenlik hakkında grup başkanı talimatlar verirken

Kore dili ve edebiyatı yüksek lisans öğrencileri
KUDT toplantısından sonra onlara katıldım


Kore Üniversitesi'nin Türk öğrencileri
Kerem, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerde doktoraya hazırlanıyor
Emre de Kore dili ve edebiyatında yüksek lisans yapıyor
Ben de bir garip değişim öğrencisi



Etraftaki fenerler her geçen gün artıyor

Sokakları bile bunlarla donatmışlar
Buda'nın doğum günü yaklaşıyormuş
Ondan olsa gerek

Evsiz amca kaldırıma kıvrılıp uyurken
Köpek zannedip ürktüm bir an
Sonradan anladım
Bazıları zevk sefa içinde yaşarken bazılarının yatacak yerinin bile
olmaması çok üzücü bir durum
Keşke bütün dünyada yardımlaşma-sadaka-bağış-zekat, artık ne şekilde
isimlendirilirse, anlayışı daha yaygın olsa insanlar daha mutlu olurdu sanki
Veren de alan da

Yine süpermarkete doğru akşam yürüyüşü
Bu sefer çok almasam bari
Geri dönmesi zor oluyor sonra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder