14 Mayıs 2012 Pazartesi

KBS Studyosu

Birkaç hafta önce Çin havayollarının Türkiye'ye sefer başlattığını öğrendim
Yeni açıldığı için de fiyatları çok uygundu
Hemen Emre'ye haber verdim pahalılaşmadan alalım biletleri diye
İkimizin de müsait olduğu bugünü kararlaştırıp
havayolunun şubesine geldik

İnternetten almak yerine şubeden almayı tercih ettik

Apartmanın yapılış tarihi herhalde

Geldik bile

Görevliler İngilizce'yi iyi bilmiyordu
Çok ilginç
Allah'tan Emre'nin Korecesi çok iyi

Paraları yavaştan çıkaralım

Benim bilet tek yön olduğundan Emre'nin
biletinin yarısı civarında oldu haliyle

Yemek menüsü seçmece

Aldık bile

Takvimin bu ayki sayfası Türkiye'ymiş
Şansımıza herhalde

Çin büyükelçiliği direk vize başvurusu kabul etmediği için
aynı binada bulunan turizm ofisine geldik
İyi ki benim vize sorunum yok
Bu arada çiçeğe bittim
Nasıl bir canlıdır bu böyle?

Bugün Çinli arkadaşım Melon'un Kore'deki son günü
Beraber son öğle yemeğimizi yedik
Normalde asıl ismi Melon değil
Çinliler isimlerinin telaffuzu zor diye yurt dışında başka isim kullanıyorlar
Kendisi de "Kavun" anlamına gelen "Melon" ismini seçmiş
Hayatımda gördüğüm en orijinal insanlardan biri kendisi
Mezuniyet sonrası için Afrika'da bir tercümanlık işine başvurmuş
Kabul alırsa birkaç yıl orada yaşayacakmış
Çok cesur bence

Yemeğe Endonezya asıllı Danimarkalı Harun da katıldı
O da çok iyi biri 

Hava bugün yağmurlu biraz

Melon son görüşmemiz şerefine bana yoğurtlu dondurma ısmarlamak istediğini söyledi
Giden sensin asıl benim ısmarlamam lazım dedim
Kore kartımda çekemediğim bir miktar var, bitirmeme izin ver dedi
Böyle bir bahaneye hayır diyemedim doğal olarak


Benimki Oreo bisküvili yoğurtlu dondurma
Onunki de sade olanı
Milli yiyeceğimizin başka ne versiyonlarını göreceğiz bakalım

Quiz Show'dan dönüşte tanıştığımız tişörtlülerden Do
ekranda kendilerinin gözüktüğü kısımları bana göndermiş Kakao'dan
Benim olduğum kısımları da bulabilir misin dedim
Ona da arkadaşı göndermiş

Bizim Koresever yabancılar da bol bol görünmüşler



Yurda gelince Melon'un hediyesini açtım
Küpe almış bana
Küpeleri çok sevdiğimi unutmamış
Kutusunu da uzun zaman önce görüp istemiştim
Üzerinde Çince karakterler olan her şey çok karizmatik geliyor bana
İçindeki bitince veririm söz demişti
Onu da unutmamış

SBS'ye beraber gittiğimiz Japon kızlardan biri gönderdi bunu da Kakao'dan
Fotoğrafta 3 Japon, 2 Koreli, 1 Çinli, 1 Singapurlu, 1 de ben varım
En çekik ben çıkmışım
Çok mutlu oldum

Geçen sefer beni SBS'deki programa davet eden Koreli badi,
bugün başka bir grubun KBS'ye gideceğini söyledi
İstersen onlara da katılabilirsin dedi
Katılırım tabi dedim

Yürüyoruz bakalım






Gökdelenler gökdelenler

Eylem varmış
Korelilerin eylemleri bile tertip düzen içinde oluyor
Ateş yakıp iki halay çekselerdi ne iyi olurdu halbuki
Ben de katılırdım hatta
hehe



Vardık bile



İçeri giriyoruz

Buradan tekrar dışarı çıktık
Sıra çok uzun görünüyor

Ama önce bina önünde toplu hatıra fotoğrafı çekinelim

Bu da fotoğrafı çeken eleman

Biletim
Koltuk numarama bakmadım
Bakalım şansıma neresi düştü

İçeri girdik
Normalde dışarıda çok uzun bir sıra vardı
Badilerden biri yabancı grup geldi deyince yan taraftan hemen aldılar bizi
Yabancı olmanın nimetlerinden faydalanmaya devam



Stüdyoya girdik
Koltuk numaram da baya iyi bir yere denk gelmiş
Diğerleri daha arkalarda kaldılar çünkü

Koreli KUBA badileriyle hatıra fotoğrafı çekinmece

Kafa tokuşturur gibi çıkmışız
Perspektif denen şey nelere kadir

Programın başlamasını beklerken etrafımdakilerle tanışma faslına giriştim. Sol tarafımda Koreliler varken sağ tarafımda da diğer yabancılar vardı. Koreli badiler Türk olduğumu öğrenince hemen "Kardeş Ülke" muhabbetine başladılar. Biz Türkleri çok severiz, siz bize Kore Savaşında yardım ettiniz dediler. Ben de aslında kardeş ülke olayının çok daha eskilere dayandığını söyleyip ek bilgi vererek heveslerini kırmak istemedim. Onlar siz bize şöyle yardım ettiniz böyle yardım ettiniz diye sevgi gösterilerinde bulunurken, onların hemen yanında (benim de sağ çaprazımda) oturan bir Amerikalı hemen olaya müdahil oldu. "Nasıl ya, en çok askeri biz gönderdik size, nasıl onlar sizin kardeş ülkeniz olur?" dedi. Badilerden biri (gözlüklü olan) gayet şirin bir Korece aksanıyla uzata uzata "intenşyaaan" dedi. Bir nevi sizin niyetiniz (intention) farklıydı demeye getirdi, diğer ikisi de ona hak verdi. Ben de bizim de niyetimiz farklıydı ilk başta, NATO'ya girdik bu sayede demedim tabi. Der miyim hiç? Tabi bu sadece NATO'ya girme olayı da değil bence. Oradaki gariban Türk askerinin hikayeleri anlata anlata bitmez. Amerikan askerleri gibi yedikleri önlerinde yemedikleri arkalarında olayı da yoktu çünkü onlarda. Neyse en azından kıymetimiz biliniyormuş. Mutlu oldum yine.

Program sırasında bu butona basarak oy verecekmişiz

Program başlıyor



Beyaz gömleklinin önündeki şapkalının yanındaki seyirci ünlüymüş
Onun yanındaki kız da ünlüymüş
Bizim badiler onları fark edince heyecanlandılar
Sonra başka fark edenler oldu, imza almaya geldiler
Güvenlik uzaklaştırdı gelenleri
Oturduğum yer de bizim gruptan jüriye en yakın yerdeydi
Yine şanslı günümdeyim

Konuklar gelmeye başladı
Fotoğraf çekmek yasakmış ama ben bu işin piri oldum artık




Ulala Session varmış
Bu gurubun canlı performansları çok iyi oluyor
Daha önce de izlemiştim çünkü

Çıktılar sahneye


Şarkı söyleyen Ulala Session

Onlar sağ tarafa alındı
Oy verme vakti

Ben hala ünlülerin kim olduğunu öğrenme derdindeyim

Kim yerimmiş
İsme gel






Gruplar çıktıkça ben de yanımdaki badiye kim olduklarını
sorup internetten bakıyorum hemen
Hepten Fransız kalmayalım programa

Kwill imiş bu çıkan




Bu seferki yaşlıya benziyor biraz





Son çıkan kız baya iyi söyledi
Ama verdiğimiz oylar sonucunda Ulala Session birinci seçildi
Eğer yanlış hatırlamıyorsam tabi
Bu kız da seçilmiş olabilir

Çıkma vakti

Badiler badiler





Bu sefer badiler bizimle geldi
Kimseye emanet edilmek zorunda kalmadık
hehe

Buradan sonra ayrıldılar bizden ama


Badilerden biri beraber çekindiğimiz fotoğrafı
Kakao'da profil resmi yapmış
Yanına ne yazmış anlamadım ama
Sadece ismim yazan yeri okuyabildim
Kapak fotoğrafı da artiz gibi çıkmış
Arkadaki kahverengili de yanımda bana tercümanlık yapan badi
Çok şekerler
Bugün de aylar önce Ankara parkına ve Yesung'un kafesine geldiğimde gördüğüm KBS binasının içine girme imkanı buldum. Hatta Yesung'un kafesinde SNSD'den üç üyeyi görünce KBS binasının ünlüler için çok uğrak bir mekan olduğu konusunda hemfikir olmuştuk. O zaman hiç aklımın ucundan geçmemişti bir gün içine de gireceğim. Pek de öyle aman aman bir yer değildi ama yine de kapısından bakıp döndüğümüz bir yere girme fırsatı bulmak güzel bir deneyim bence. Yalnız bu hafta da kanal binalarını gezmekle geçti. Bakalım sırada ne var?

12 yorum:

  1. Saadet, buradan harika vakit geçiriyor gibi duruyorsun. Bir genç kızın ülkeisnin dışında eğitim alması, gönlünün isteidği yere gitmesi, gezmesi ev hayatından keyif alması çok hoşuam gidiyor.
    Benim yurtdışında okuma imkanım olmadı, çok istediğim halde, şuan kardşeim Amerika'da, onun adına da çok seviniyorum..
    Hayat bir kere ve istediğiniz gibi yaşadığınızda güzel.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kardeşinizin daha iyi vakit geçirdiğine eminim. Malum, Amerika pek çok insan için rüya ülke konumunda. Umarım siz de en yakın zamanda fırsatını bulup sevdiğiniz bir ülkede kısa da olsa yaşama imkanı bulursunuz =)

      Sil
  2. Saadet ile bilmem ne studyosundayız gibi birşey yazmış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de sonradan fark ettim. Davetiyenin üstünde de aynı isim yazıyormuş. Ben de bilmediğim bir kelime zannetmiştim. Teşekkürler bu arada =)

      Sil
  3. K.Will çok güzel sesli bi ünlüdür. Dinlemeni tavsiye ederim. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu programda şarkı söyleyen bütün sanatçıların canlı performansları çok iyiydi. Ben bir iki tanesi dışında kimseyi tanımadığım için pek dikkat edememiştim. Biraz önce tekrar dinledim, güzelmiş gerçekten. Tavsiyen için teşekkür ederim =)

      Sil
  4. Saadet ablacım Kore üniversitesinde okumak iştiyorum ama ne yapacağımı bilmiyorum ya rica etsem yardımcı olurmusunuz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yunus,

      http://www.korea.edu/ adresine girip "Admission" -> "Admissions Guide for International Students" kısmından ne yapmanız gerektiğini bulabilirsiniz. Anlamadığınız kısım olursa, sayfanın en altındaki "Contact" başlığının altında mail adresleri var. Onların en iyi şekilde yardımcı olacaklarına eminim =)

      Sil
  5. Ablacım çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Ahh inşallah bana da nasip olur koreye okumaya gitmek, ama her giden de böyle imkanlar bulamaz bence baksanıza yolda karşılaşıp tv programına gitmek filan, sizin gibi çevresi geniş biri olmam gerek ^_^ şu intention meselesine bittim ya, bunu hemen gidip koreliler amerikanların maşası diyen babama anlatmalıyım ^_^ son olarak, badi tam olarak ne anlama geliyor, bir de sunbae sadece erkeklere mı söyleniyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım inşallah. Biz de senin gözlemlerini öğrenme imkanı buluruz bu sayede. =)

      Badi, buddy kelimesinin okunuşu. Korea Universitesi Buddy Assistants (KUBA) üyesi Korelilere verdiğimiz isim yani. Bundan çok uzun süre önce bahsettiğim için karışıklık oluşabileceğini tahmin etmemiştim. Sonbe de bir grupta tecrübeli olan herkese söylenebiliyor. Kız erkek fark etmez. Hatta çoğu zaman yaş da fark etmiyor. Öyle yani =)

      Sil