27 Mayıs 2012 Pazar

MT 2. Gün

Hava yavaş yavaş aydınlanmaya başladı bile

Bu kız yeni çıkmış sanırsam
Baya bir erkek hayranı var
Görünce şaşırmadım yani


Sabah sabah televizyonun başına tünemişler

Kahvaltı olarak ramen yiyecekmişiz
Bu da bir MT geleneği olsa gerek
Ocak da çalışıyor
Oh mis


Hazır

Burda da TV varmış
Filmi neden burada izlemediysek


Diğer bütün ramenlerde domuz ürünü olduğu için
bana bunu aldılar
Udeng
Ramenin çeşitlerinden biri ama güzel


Udengim de olmuş bile

Sıra bende


Yaptım bile
Özlemişim



Burayı da annesiyle babasına ayırdık
Umarım beğenirler


Dışarıdaki manzara çok güzelmiş
Akşam karanlığında fark etmemiştim

Bahçeye çıkma çabalarımı engelleyen köpüş



Gitti sonunda

Toprakta yürümeyi de özlemişim



Öğle yemeğini hazırlamaya geçtik bile


Tabloyu duvardan iple asmışlar
Resim sergilerinde çok görmüştüm ama eve de uygulanıyormuş demek
Çivi - matkap - delik derdine son





Yemek sonrası çay keyfi
Pek bir sosyaliz




Demliğin sapı garibime gitti
Tava sapı gibi
Ama şık durmuş




Gitme vakti
Köpüşe uzaktan hoşçakal diyelim






Yağmur başlamış


Beni burada indirdiler
Diğerleri ters istikamette uzak bir yerde oturuyorlarmış
Kedi yavrusu gibi kaldım ortalıkta

Şaka
Okula direk giden otobüs buradan geçiyormuş
Kaybolmasam bari








Okulun ana meydanının oradaki durakta indim bile

Yolda sınıf arkadaşlarımı görmece
Kazak Kazak
Ama tek kelime Türkçe bilmiyorlar



Kampüste bile köpek var
Bugün benim köpek günüm herhalde



Yarın Buda'nın doğum günü olduğu için resmi tatil
Biz de Salam Nuri grubuyla pikniğe gideceğiz
Elim boş gitmeyim diye bir şeyler hazırlamaya giriştim

Arkasında yazan tarifi anlamadığım için yardım istemece

Yemek yapmak için bile çeviriye ihtiyaç duyuyoruz
Normalde İngilizcesi'nin de olması gerekmez mi?
Gerçi bizde de olmuyor genelde

Dediğine göre içinden çıkan toz karışımı sıcak pilavla karıştımam gerekiyormuş
İç oluyor bu

Paketten çıkan hamurumsu şeyleri de
poşetin içindeki sıvıyla birlikte kaynar suya atıyoruz


Kaynayınca önceden zaten pişmiş olan hamurumsular
sıcaklığın etkisiyle genişleyip açılıyorlar
İçine de pilav-toz karışımını koyuyoruz


Bitti bile
Kolaymış

Hazır
Bunu çok seviyorum ben
Japon restoranlarında suşinin yanına koyuyorlar genelde
Ekşimsi-tatlımsı değişik bir tadı var

Bu seferki geleneksel tatlılar menümüzde aşure var
Beğeneceklerini umuyorum

Bu arada aşure deyince aklıma geldi. Daha önce anlatmışımdır belki, bilmiyorum. Aşure Günü'nde camideki arkadaşlarla aşure muhabbeti geçmişti. Oradaki Şii bir arkadaş merak edip Aşure Günü'nün bizim için ne anlam ifade ettiğini sordu. Oradaki Malezyalıyla ben başladık şöyle aşureler pişiririz, böyle komşulara dağıtırız, nasıl güzel nasıl keyifli geçer diye anlatıp duruyoruz. Nuh'un Gemisi'nden girdik, aşurenin içindeki fasulyeden çıktık.Anlattıkça anlatıyoruz sanki çok da kutluyormuşuz gibi. Ev özlemi nelere kadir. Neyse işte biz de ona sorduk siz nasıl kutlarsınız Aşure Günü'nü diye. Kutlamazlarmış meğersem. Aşure Günü'nde yas tutarız biz Kerbela Olayı'ndan dolayı demesin mi? Biz de nispet yapar gibi anlatıp duruyoruz, ne bilelim biz? Sonra lafı çevirmeye çalıştık ama beceremedik tabi. Öğrenmiş olduk ama. Aslında bu tip bölünmeler bana hep saçma gelmiştir ama yaşanılan ortamdan alınan eğitim - gelenek - görenek öyle olunca insanın eli kolu bağlanıyor. Araştırıp öğrenmemek de etken tabi. Hatta etken bile değil, direk hata bile diyebilirim. Kızdım kendime sonra. Sonuçta ortada üzücü bir durum varsa hep beraber üzülüp, sevindirici bir durum varsa hep beraber sevinilmesi gerekmez mi? Birbirimizi yok sayacak seviyeye nasıl bu kadar gelmişiz bilmiyorum. Halbuki hepimiz biriz ama olmamış işte. En basit bir olay üzerinde bile bu kadar farklı açıları oluşabiliyorsa, mezhep çatışması adı altında birbirini öldürmeye kadar giden grupları tek başlarına suçlayamıyorum. Aslında tarihte yaşanıp, parçası olmadığımız siyasi olaylardan çıkan sonuçları kesin doğrular olarak kabul edip ayrışmayı normal gördüğümüz için hepimiz suçluyuz. Çatışmalar onun bir üst seviyesindeki yansıması. Kendimiz de bir nevi temel oluşturuyoruz buna.

Neyse aşure yapıyım dedim neler çıktı. Bu arada aşureyi gönderen kişiye de buradan tekrar sonsuz teşekkürlerimi göndereyim. Sayesinde yarın kimler nasiplenecek bakalım. Evet, kısa bir aradan sonra aşure yapımına devam ediyoruz:


Aşureyi pek bir sade bulunca gün kurusu ve kuru üzüm ekleme
çabalarına girişmece


İkisi de hazır

11 yorum:

  1. Yazmışsın teşekkürler teşekkürler çok sevindim.

    YanıtlaSil
  2. yeni yazı glmş heyyo bi an bloğunu tamamen unuttuğunu düşünmştm

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir gün geçirmişsiniz yine :))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba öncelikle sizinle tanışmak isterim ve bana çok yardım edebileceğinizi düşünüyorum kısaca korede lisans yapmak istiyorum 4 yıllık bilgisayar mühendisliği ilgilenirseniz sevinirim...
    Telefon: 0546 769 54 62
    E-mail: naci140@gmail.com
    Skype: leeji.ji

    YanıtlaSil
  5. çok şanslısın umarım bende bir gün böyle bir şansı yakalırım koreyi çook seviyorum gerçekten sende böyle fotolar paylaşınca imreniyorum umarın en yakın zamanda koreye gelirim ve seni tanıma şansınıda yakalamış olurum :)

    YanıtlaSil
  6. kore ye gitsem aç kalırm ben yaaa!!!!

    YanıtlaSil
  7. ahyyy bende gitmek istiyorum saadet sarangheeee

    YanıtlaSil
  8. Merhabaa ben lise 3 öğrencisiyim 1 yıl öncesine kadar hiç hayalim yoktu ve derslere önem vermezdim ama artık bi hayalim var ve derslere önem vermeye başladım her gün hayal kuruyorum her gün dua ediyorum orada okumak için. Bazen imkansız gibi geldiğinde ağlıyorum.Maddi durumumuz yurt dışında okuyacak kadar iyi değil :( Ama gerçekten en çook istediğim şey Kore'de okumak. Tam olarak neler yapmam lazım? geç olmadan zaman geçmeden cevap verirseniz çok mutlu olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkiyede iyi bir üniversite kazan, orda not ortalamanı çok yüksek tut. İyi dil bil,
      Yasın en azından 20 olsun. Vakti gelince çalışkan insanın önüne tüm fırsat kapıları açılır, ekonomik durum yada parayla ilgili değil bu iş, çalışmakla ilgili.

      Sil
  9. saadet unni ben korede hemşirelik okumak istiyorum ama bu konu hakkında hiç bir şey bilmiyorum sağlıkla ilgili bir universiteye girdikten sonra mı dağişim öğrencisi olarakmı başvurucam lütfen unni bana yardımcı ol sana yalvarıyorum lütfen sarange saadet unni

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten de çok güzel ellerine sağlık ,

    YanıtlaSil