3 Mayıs 2012 Perşembe

Polonya`dan Paket


Geçen sene Bilkent'te Erasmus öğrencisi olan
 Polonyalı bir arkadaşımdan paket geldi bugün
Normalde kendisi bloğumu sürekli takip ediyormuş
Sonradan Google Translate kullanmaktan yorulmuş
Sadece resimlere bakıyormuş artık

Çikolata sevdiğimi bildiği için tamamını çikolatayla doldurmuş
İçinde senin yiyemeyeceğin bir şey olmayanlardan
bulacağım diye canım çıktı dedi
Benim hergün ne çektiğimi anlamışsındır dedim ben de
Hepsini beğendim
Özellikle kuş sütlü olan
Kuş sütü olur mu bilmiyorum ama tadı güzeldi

Bu sene Avrupa Kupasının ev sahipliğini onlar yapıyormuş
Burada maç takip edemiyoruz malum
Türkiye'de olsam edecektim sanki
Yine de telefon süsü çok şeker
Onlar lale değildir umarım
Bizim milli çiçeğimiz
Polonya da mı kardeş ülke yoksa?

Kartpostal
Varşova resimleriyle dolu hem de
Çok güzel bir şehre benziyor
Böyle temiz, düzenli şehirler gördükçe insanın içi gidiyor

İçinde kurutulmuş erik var
Ekşiyle tatlının birleşimi mükemmel

Mutluluğun resmi

Bu resim de araya kaynamış
hehe
Geçen sene Bilkent'te yabancı arkadaşlarla ortak yurt mutfağında
sürekli toplanıp yemek yapardık
Bu Türk arkadaş da bize hep waffle yapardı makinesiyle
Biz de patlayana kadar yerdik
Burada Türkiye'deki gibi güzel waffle yapan bir yer görmedim daha
Gofret üzerine dondurma konulanlardan gördüm bir tek

Klüp toplantısına giderken yolda konser hazırlığı gördüm

Rock müzik sesleri geliyordu biz toplantıdayken
Sonradan öğrendim ki gitarist bölümden bir arkadaşmış
Vokal de geçen dönem ortak ders aldığım başka bir arkadaşmış
O ikisi aynı gruptaymış meğersem
Hiç öyle yetenekleri olduğunu bilmiyordum

Bu da öğrenci klüplerinin olduğu bina
Benim gittiğim yer sağ alttan birinci pencere
Art Critique Club adı
KUDT'nin odası da terasın üstündeki camlı yer
Havalı klübe havalı yer vermişler
hehe

Akşam yemeğim yine kimbap
Bu teyze bıktı her seferinde salamsız istediğim için yeni kimbap yapmaktan

Karpuzlar çıkmış
Bölerek koymuşlar

6 yorum:

  1. Yeni yazılar gelmiş =) Devamını da bekliyorum =)

    YanıtlaSil
  2. Aslında bu soruyu burada sormam doğru mu bilmiyorum ama Bilkent Üniversitesi'nde burslu okuyormuşsunuz...Sınava hazırlanırken nasıl çalıştığınızı yazarsanız sevinirim...Bir de ingilizceyi lisedemi hallettiniz?Bir kaç tanıdığım vardı Bilkent'te okuyan onlardan hazırlığın zor olduğunu duymuştum...Açıkçası beni bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim...Merve

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Merve,

      Aradan çok uzun yıllar geçti ama şanslısın ki çalışma yöntemimi unutmadım. Kendi bulduğum bir yöntem olduğu için başkalarında işe yarar mı bilmiyorum ama şöyle bir şey:

      Her ay bir sayfaya renkli kalemlerle kare şeklinde bir takvim çiziyordum. Ayın her gününe 4 cm^2 gelecek şekilde denk geliyordu bu takvim. Çözdüğüm her soru sayısını buraya not ediyordum ve her gün farklı derslerden bir tane bile olsa çözmeyi ihmal etmiyordum. (Matematik-50, geometri-75, Türkçe-150, Hayat bilgisi-100 toplam-375 gibi) Normalde çözdüğüm soruların, sayısal çok çözersem, 100'ü bile geçmediği oluyordu ama buradaki püf nokta bir gün boyunca tüm derslerden soru çözmeyi aksatmamak bence. Bir de takvime not almayı unutmamak lazım. Aman şimdi üşendim kim yazacak demiyordum, paşa paşa yazıyordum hepsini.

      Bunun dışında kurallarımdan biri de her gün bir önceki güne göre en az bir soru çözmeye çalışmaktı. Sayısal çok çözdüğüm günler az olmasına izin veriyordum (kendime) ama normal oranlarla az çözersem nedenini yine not olarak yazıyordum o 4 cm^2'lik kutucuğun içine. Ben küçük yazdığım için sığıyordu ama büyük yazan biriysen kareleri daha büyük çizebilirsin. Önemli günleri de yine renkli kalemlerle belirtmeyi unutmuyordum bu arada. Ay sonunda da diğer aylarla karşılaştırıp, o ayın ne kadar verimli geçtiğine bakıyordum (malum yarış atıyız).

      Eğer benim gibi tembel biriysen bu yöntemi öneririm ama kardeşime önerdim yapmadı. Onun çalışma stili daha farklıydı çünkü: gece gündüz çalışmak. hehe. Tabi kendisi şu anda ODTÜ'de iktisat okuyor ama o da ayrı bir mesele =)

      Bilkent hazırlıkta kurlar var. Ben orta seviyeden başladığım için laylaylom geçti ama ilk seviyelerden başlayanlar baya zorlanmışlar. 1 ya da 1,5 senede bitirenler de çok oluyor ilk iki kurdan başlayanlarda.

      Umarım işe yarar, iyi çalışmalar =)

      Sil
  3. Araya giriyorum ama Merve'nin sorusundan bende yararlanayım ^^ Tam benlik bir çalışma yöntemi geliştirmişsin aslında ben de tembel, günlerin nasıl geçtiğini anlayamayan bir tip olduğu için bu şekilde günü verimli kullanım kullanmadığımı görüp ona göre tedbirler alabilirim.Ama maalesef YGS'ye 2 ay kaldığı için şu saatten sonra abinin yönteminden aşağısı kesmez beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bir zaman geç değildir, vaktin kıymetini bildikten sonra =)

      Sil