20 Haziran 2012 Çarşamba

Köri

Uzun zamandır "özlersem kenarda bulunsun" mantığıyla
yemediğim şeyleri giderayak tüketmeye çalışıyorum
Özlememişim bile demek ki


Aa haşlanmış nohut
Sri Lankalı arkadaşım yemek yapacakmış bununla
Beraber yapalım ben de öğreneyim dedim

Bir şey yapacaktı
Sonra ben katılınca orijinalini yapayım dedi
Yanlış öğrenmeyeyim de


Normalde hindistan cevizi sütü ekleniyormuş
Sıvısı olmadığı için toz olanı suyla karıştırdı

Karıştıralım


Baharatlar ekleyelim



Pişmek üzere

Merakla bekliyoruz


Hazır

Sri Lanka usulü nohutlu pilav
Tadı farklı tabi
Köri (curry) diyorlar buna o bölgedekiler
Tavuklu köri, etli köri vs
Bu da nohutlu köri olabilir pekala

Biraz nohuttan biraz pilavdan aldı

Ben de deneyeyim

Çok ilginç bir deneyimdi. Daha önce Endonezyalı, Malezyalı arkadaşlarımı, hatta Hintli oda arkadaşımı bile elle yemek yerken defalarca görmüştüm ama hiç denememiştim. İlk başlarda biraz yadırgasam da kısa sürede alışmıştım, hatta asıl tadı böyle çıkıyor dediklerinde imrenmiştim bile. Denemek hiç aklımın ucundan bile geçmemişti. Kültür böyle bir şey demek ki. İnsana gözle görülmeye limitler koyuyor. Bu hijyenle de alakalı bir şey değil bence. Eldivensiz çiğ köfte yapan amcaların dürümlerini löpür löpür götüren bir milletin evlatlarıyız sonuçta. Buradaki tek fark kendi parmaklarımızın devreye giriyor olması. Parmak ucuyla alıp baş parmakla itmek gibi bir mekanizması var. Dedikleri gibi daha lezzetli oluyor. Tavsiye ederim.


Bugün iki Japon arkadaşımla buluşacağım
Hediye hazırladım onlara

Sakurako karşıdan göründü



Ben supangle yapmıştım
O da kahve getirdi
Piknikimsi bir şeyler oldu

Çok mutluyuz

Elçilikten aldığım haritalardan biri

Diğeri de geldi

Bisiklet sürmeye gidelim dedik
En son Kore'ye geldiğim ilk hafta gitmiştim


Bu aralar buraya çok sık mı gelmeye başladım ne?




Bisiklet kiralayalım




Hazır mıyız?



İçeceğimi açamayınca

Oradan geçen bir amcaya açtırdık










Köpeğini bisikletle gezdiren amca



Hava o kadar nemliydi ki
Yorulduk bir de
Keşke ıslak mendilimiz olsaydı dedim
Bir dakika geçmeden yolda bir kadın bize bunu verdi
Magnet vs üzerine basılan reklam görmüştüm de
bu ilk oldu
Japonlar da şaşırdı
Keşke başka bir şey isteseymişsin dediler
Yiyecek bir şeyler bakarken


Tavuk mu bu?

Nehrin kenarına oturalım



Çantamda ıslaklık hissettim
Meğer içecek dökülmüş
Kurut şimdi kurutabilirsen

Ben güvercinlere kraker atarken
Japon kızlar biz Japonya'da kuşları beslemeyiz dediler
Toplu alanlarda beslemezlermiş en azından
Başka insanları rahatsız edebilirmiş
Japonların uyarıyı dolaylı yoldan yapmalarına alışmıştım zaten
ama bu sefer jetonum biraz geç düştü

Yürüyüşe çıkalım


Şadırvan












Yürüyüş yollu üst geçit





Medeniyete ulaştık sonunda
Artık doğru düzgün bir şeyler yiyebiliriz


Japon yemeği mi yesek?








Döndük dolaştık yine aynı Japon lokantasına geldik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder